Wat op dit ogenblik doen met je centen?
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat op dit ogenblik doen met je centen?
Waar zet je nu best je centen? brengt precies niet veel meer op die spaarrekeningen en termijnrekeningen! 
Wat doe je nu het beste met je spaarcenten? Iemand een idee?

Re: Wat op dit ogenblik doen met je centen?
Hangt er van af hoeveel risico je wenst te nemen ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het spaargeld brengt nu veel meer op dan een jaar geleden. Toen kreeg je bv. 4% op een spaarrekening en was de inflatie bijna 6%, resultaat -2%. Nu krijg je gemiddeld 2+0.5% en is er een negatieve inflatie van 1%, resultaat= bijna +4%.centjessparen schreef: Waar zet je nu best je centen? brengt precies niet veel meer op die spaarrekeningen en termijnrekeningen!
Das maar 3x zoveel als een jaar voordien.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
cp1234 schreef:Het spaargeld brengt nu veel meer op dan een jaar geleden. Toen kreeg je bv. 4% op een spaarrekening en was de inflatie bijna 6%, resultaat -2%. Nu krijg je gemiddeld 2+0.5% en is er een negatieve inflatie van 1%, resultaat= bijna +4%.centjessparen schreef: Waar zet je nu best je centen? brengt precies niet veel meer op die spaarrekeningen en termijnrekeningen!
Kan goed zijn ; maar in de praktijk heb ik daar nog niets van gevoeld.

Je moet dat niet "voelen," het is gewoon de realiteit.louise schreef:cp1234 schreef:
Het spaargeld brengt nu veel meer op dan een jaar geleden. Toen kreeg je bv. 4% op een spaarrekening en was de inflatie bijna 6%, resultaat -2%. Nu krijg je gemiddeld 2+0.5% en is er een negatieve inflatie van 1%, resultaat= bijna +4%.
Kan goed zijn ; maar in de praktijk heb ik daar nog niets van gevoeld.
Geld verdienen doe je door te werken.
of de inflatie nu 5% is of 1%, mijn spaargeld groeit enkel maar van de procenten die de bank geeft. Volgens mij heeft de inflatie enkel maar invloed wanneer je iets wil kopen, dan kan je met hetzelfde geld minder kopen bij een hoge inflatie... Maar voor een spaarder maakt dit weinig uit aangezien hij enkel spaart.
Niet geheel juist, volgens mij. Immers spaar je voor 'iets'. Als datgene op termijn snel duurder wordt, sneller in procenten dan je spaarrente, kom je steeds te kort. Het is dan beter niet te sparen en iets inflatievast te kopen, bvb. vastgoed of goud. Je redenering gaat dus enkel op indien je spaart om te sparen en nooit meer uit te geven...Filip3 schreef: of de inflatie nu 5% is of 1%, mijn spaargeld groeit enkel maar van de procenten die de bank geeft. Volgens mij heeft de inflatie enkel maar invloed wanneer je iets wil kopen, dan kan je met hetzelfde geld minder kopen bij een hoge inflatie... Maar voor een spaarder maakt dit weinig uit aangezien hij enkel spaart.
Om de kernvraag te beantwoorden: koop vastgoed. De prijzen zouden hiervan laag liggen en je leent aan zeer lage rentes. Een app brengt makkelijk 6% rente op aan huur en stijgt latent toch gemiddeld 4%. Hoe hoger de inflatie, hoe beter: app stijgt snel in absolute waarde en de huur stijgt navenant.
Ik heb in deze 'crisistijd' diverse nieuwbouw gekocht en deed goede zaken vorig jaar toen de huurindexering moest gebeuren.