Wat te doen met inktpatronen bij langdurig niet-gebruik
Re: Wat te doen met inktpatronen bij langdurig niet-gebruik
hier al jaren Brother inkjet in gebruik, met goedkope patronen van totaalinkt.nl en consoorten....
wat moet afgedrukt worden via je mailbox naar je mailbox op het werk sturen, en het op de printer van het werk laten afdrukken
eigenlijk hoort dit dan onder de rubriek besparingstips thuis
eigenlijk hoort dit dan onder de rubriek besparingstips thuis
Omdat ik ook niet zoveel print, hadden de collega's van ICT me een laserjet aangeraden. Een jaar of 3 geleden, misschien al langer geleden, heb ik er een van Samsung gekocht voor ongeveer 70 euro. De originele cardridge is nu net over de helft. Nog nooit problemen mee gehad.
Veje : ik denk dat het kostenlandschap ondertussen misschien veranderd is. Het zou kunnen dat je versteld zou staan bij aankoop van een nieuwe printer en cartridges.
Annetje : ik vermoed dat je alleen zwart afdrukt dan, met een printer van 70 euro. Ook nog overwogen maar ik wou kleurtjes hebben..
Annetje : ik vermoed dat je alleen zwart afdrukt dan, met een printer van 70 euro. Ook nog overwogen maar ik wou kleurtjes hebben..
Inderdaad, alleen zwart.
Maar voor mij meer dan voldoende.
Maar voor mij meer dan voldoende.
Ik heb al 10 jaar geen printer in huis. Wegens geen kids beperkt het printen zich tot occasioneel enkele pagina`s ... max 20 per jaar. Die doe ik dan even op het werk of bij familie. Moest ik in een stad als Gent wonen zou ik naar een printshop gaan. T is niet dat ik niet wil betalen voor die paar prints. En met een smartphone is het echt niet nodig om elke bon of ticket af te printen om te scannen aan de kassa.
Probleem is dat de cartridges uitdrogen, en je ondekt dat net als je wil printen. Oplossing is dan last minute in zeven haasten bij familie aankloppen. Verschil met vroeger is er dus nauwelijks.
En als ik dan een flesje wijn meeneem en wat papier om op te printen blijven ze tevreden.
Probleem is dat de cartridges uitdrogen, en je ondekt dat net als je wil printen. Oplossing is dan last minute in zeven haasten bij familie aankloppen. Verschil met vroeger is er dus nauwelijks.
En als ik dan een flesje wijn meeneem en wat papier om op te printen blijven ze tevreden.
Omdat ikzelf zeer weinig afdruk heb ik ook al aan een laserprinter gedacht maar dat is dan zo een reusachtige bak voor een paar afdrukjes.

Een laserprinter geeft wel mooie resultaten. De aankoop is ook redelijk duur.
Ik heb er een aantal jaren een gehad, toen ik nog zelfstandig was. Het ding bleef altijd wel printen maar hij is stuk gegaan op de geleiders voor papier edm. Het papier bleef dus altijd hangen en dat was op den duur ook niet leuk meer.
Hij nam meer dan 1 vel tegelijk etc.
Nieuw van HP : hun instant ink plan. De goedkoopste versie is gratis. Je krijgt dan 15 pagina's per maand en regelmatig sturen ze (via email) reclame naar je printer. Als je over de 15 pagina's in één maand gaat, betaal je 1 euro per 10 afdrukken.
Ze sturen je de inkt wanneer je printer zegt dat hij nog voor minder dan 2 maanden genoeg heeft. Die geeft dat dan aan HP door via wifi. Je printer heeft voortaan een eigen emailadres bij HP waar je documenten van overal ter wereld kan naartoe sturen die dan geprint worden. De vooruitgang...
Nog iets anders : zelf je inkt hervullen. Een cartridge zwart kost bv een kleine 10 euro.
Zo kost een volledige hervulset van 10 keer het volume, zwart en 3 kleuren inclusief, rond de 16 euro.
Inkt alleen zonder de knutseltuigen kost nog minder. 10 euro voor 17 keer hervullen (alle inkt samen).
Dat komt zeker ook goedkoper uit dan als je gewoon zelf los de inkt koopt. Dat is iets van 18 euro voor kleur en zwarte cartridge met kleine inhoud (100 pagina's), kost samen 18 euro, een 18 cent per bladzijde.
En dan vraag ik me nog af of die cijfers ruim gerekend zijn of karig..
Ik heb er een aantal jaren een gehad, toen ik nog zelfstandig was. Het ding bleef altijd wel printen maar hij is stuk gegaan op de geleiders voor papier edm. Het papier bleef dus altijd hangen en dat was op den duur ook niet leuk meer.
Hij nam meer dan 1 vel tegelijk etc.
Nieuw van HP : hun instant ink plan. De goedkoopste versie is gratis. Je krijgt dan 15 pagina's per maand en regelmatig sturen ze (via email) reclame naar je printer. Als je over de 15 pagina's in één maand gaat, betaal je 1 euro per 10 afdrukken.
Ze sturen je de inkt wanneer je printer zegt dat hij nog voor minder dan 2 maanden genoeg heeft. Die geeft dat dan aan HP door via wifi. Je printer heeft voortaan een eigen emailadres bij HP waar je documenten van overal ter wereld kan naartoe sturen die dan geprint worden. De vooruitgang...
Nog iets anders : zelf je inkt hervullen. Een cartridge zwart kost bv een kleine 10 euro.
Zo kost een volledige hervulset van 10 keer het volume, zwart en 3 kleuren inclusief, rond de 16 euro.
Inkt alleen zonder de knutseltuigen kost nog minder. 10 euro voor 17 keer hervullen (alle inkt samen).
Dat komt zeker ook goedkoper uit dan als je gewoon zelf los de inkt koopt. Dat is iets van 18 euro voor kleur en zwarte cartridge met kleine inhoud (100 pagina's), kost samen 18 euro, een 18 cent per bladzijde.
En dan vraag ik me nog af of die cijfers ruim gerekend zijn of karig..