Wat vinden jullie van dit voorstel tot herziening?
TIP
Wat vinden jullie van dit voorstel tot herziening?
Hallo,
Een nichtje van mij heeft nog een hypotheek lopen van 23 jaar. Zij en haar man hebben een aanvraag gedaan bij hun eigen bank om deze lening te herzien, maar de bank geeft geen antwoord. Bij een andere bank hebben ze een interessant voorstel gehad. Ik geef hierbij de situatie:
NU: Hypotheek nog 23 jaar af te betalen bij huidige bank. Nog af te lossen kapitaal: 142.000€. Rentevoet: 5.25% Huidige aflossing:
826€ /maand. Salaris man: 1.700€/maand Salaris nichtje: geen Twee kinderen ten laste: 4 en 2 jaar.
Herzieningsvoorstel bij andere bank: Rentevoet 3,27%, maandbedrag 704€ Looptijd: 25 jaar. Kosten: max 6.000€ (worden verwerkt in de nieuwe aflossingen)
Belangrijk: zij wonen in de prov.Luik
Wat vinden jullie van dit voorstel? Zou het nog iets beter kunnen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Een nichtje van mij heeft nog een hypotheek lopen van 23 jaar. Zij en haar man hebben een aanvraag gedaan bij hun eigen bank om deze lening te herzien, maar de bank geeft geen antwoord. Bij een andere bank hebben ze een interessant voorstel gehad. Ik geef hierbij de situatie:
NU: Hypotheek nog 23 jaar af te betalen bij huidige bank. Nog af te lossen kapitaal: 142.000€. Rentevoet: 5.25% Huidige aflossing:
826€ /maand. Salaris man: 1.700€/maand Salaris nichtje: geen Twee kinderen ten laste: 4 en 2 jaar.
Herzieningsvoorstel bij andere bank: Rentevoet 3,27%, maandbedrag 704€ Looptijd: 25 jaar. Kosten: max 6.000€ (worden verwerkt in de nieuwe aflossingen)
Belangrijk: zij wonen in de prov.Luik
Wat vinden jullie van dit voorstel? Zou het nog iets beter kunnen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Re: Wat vinden jullie van dit voorstel tot herziening?
Dat ze eventueel eens gaan kijken bij een andere bank van dezelfde groep zodat ze de notariskosten edm kunnen uitsparen....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, bij een andere filiaal gaan kijken + nog wat banken doen, ik raad aan een stuk of 4, het is vaak behoorlijk (positief) schrikken wat een grote verschillen er bestaan en hoeveel voordeel je kan doen!
Dus, nu nog niets beslissen, eerst wat meer informatie verzamelen!
Dus, nu nog niets beslissen, eerst wat meer informatie verzamelen!

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
De huidige aflossing bedraagt 826€/mnd zeg je dus alles beneden de 825€/mnd is welkom. Dan zou ik uitkijken naar een hypotheek op 20 jaar. Een hypothecaire lening op 20 jaar aan een vaste rentevoet van onder de 3% moet kunnen. Dat zou hun het meeste geld uitsparen (volgens mij moet een rentevoet van beneden de 2.75% op 20 jaar vast ook nog lukken).
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Nou, nee, toch niet. Je moet wel de kosten van het herzien ook terugwinnen uiteraard.. (Dus stel, het blijft gelijk, 23 jaar, dan moet je toch minstens €22/maand goedkoper uitkomen om maar een voordeel te hebben zeg maar.)Yakamoz84 schreef:De huidige aflossing bedraagt 826€/mnd zeg je dus alles beneden de 825€/mnd is welkom.
En inderdaad, die rentevoet van 3.27% vind ik eigenlijk nogal zwak, het kan stukken beter. Als die 3 jaar dat verschil maken (dus lening nu nog 20 jaar laten lopen ipv 23), dan zou dat zeker het overwegen waard zijn.
Hoorde van de mensen die ons huis kopen dat ze op 20 jaar 2.50% als tarief hebben (wat perfect mogelijk is, ik heb net op 15 jaar 1.95% gekregen). Zelf heb ik nog maar net een offerte aangevraagd op 25 jaar vast (voor een vriend) en daar kwam ik al uit op 2.95% (en dat met geen eigen inbreng!!), dus ja, die 2.95% zou toch zeker ook hier haalbaar moeten zijn!

Laatst gewijzigd door centiempje op 1 december 2014, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Ge moet goed uitkijken, banken lichten U op waar ge bij staat, en zeker je eigen huisbank, omdat ze er vanuit gaan dat je geen vergelijk hebt..
En ook hier weer een prachtige reactie van Ludo waar de topicstarter veel slimmer van geworden zal zijn...ludo schreef:Ge moet goed uitkijken, banken lichten U op waar ge bij staat, en zeker je eigen huisbank, omdat ze er vanuit gaan dat je geen vergelijk hebt..
(En ja, met mijn reactie is die ook niks, maar ik kan die onnozele reacties hier niet blijven aanzien zonder te reageren

Kloppen de inkomens in deze?
+/- 700 (nieuw) à 800 (oud) EUR afbetalen op gezamenlijk inkomen van 1700 EUR?
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Waarschijnlijk wel, vrouw zal wellicht eerst gewerkt hebben bij het aangaan van de lening en nu thuis blijven (voor de kinderen?).JPe schreef:Kloppen de inkomens in deze?
Anders lijkt het inderdaad niet erg logisch