Wat zijn jullie dividend kampioenen?
TIP
Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Zoek wat pareltjes uit de eurozone iemand ideeën?
Thx
Thx
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Zoekfunctie -> dividend aristocraten
Of dividend aristocraten googelen
Of dividend aristocraten googelen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Novartis kan interessant zijn.
-
anonymous9
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Sofina - dividend nooit gedaald sedert 1956.
Wat de kasteeltjes en Manoirs in de Ardennen onderhoudt en verwarmt (en een chique gerenoveerde woning in Gent
) laat ook hier de schoorsteen roken 
Wat de kasteeltjes en Manoirs in de Ardennen onderhoudt en verwarmt (en een chique gerenoveerde woning in Gent
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Hij wijst je gewoon op een foutje. Sdinds wanneer is dat kritiek?
Meer ontopic: klassieke Belgische holdings - Sofina zoals reeds gemeld, Ackermans, Gbl, Bois sauvage, etc
Saai, maar buiten eens een zeldzame uitschuiver, elk jaar dividend en telkens stijgend of gelijk.
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Lotus Bakeries -- dividend op zich is niet extreem hoog (< 1%), maar gaat toch steeds mooi elk jaar omhoog. Ook een aandeel dat niet té volatiel is (enkel opwaarts, bijna nooit zwaar naar beneden). Aan mijn originele aankoopkoers van enkele jaren geleden zit ik op een koersstijging van bijna 40% plus een jaarlijks dividend van 1.5%.
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Afgezien van Sofina: Shell en Unilever.
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Relatief gezien is mijn dividend kampioen waarschijnlijk Ageas.
Al lang in port, al vaak dividend ontvangen dat al vaak verhoogd is en best hoog is.
WDP is een andere kampioen, en aan de koers van vandaag zou ik Bpost ook een dividend machine noemen.
Al lang in port, al vaak dividend ontvangen dat al vaak verhoogd is en best hoog is.
WDP is een andere kampioen, en aan de koers van vandaag zou ik Bpost ook een dividend machine noemen.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Ik zou het moeten nakijken, maar ik denk dat mijn dividend kampioenen in de euro zone de volgende zijn:
- AB Inbev
- WDP
- Ageas
- GBL
En deze week bpost gekocht als geldprinter.
Dat is voornamelijk omdat ik al lang aandeelhouder ben en dus de aandelen goedkoop (tov huidige koers en dus dividend-rendement) heb gekocht. Je moet dus iets verder kijken dan enkel het huidige dividend-rendement, je moet ook kijken naar de sustainability van het dividend, en de prijs die je voor het aandeel betaalt. Ackermans-Van Haren bvb is een aandeel dat ik graag zou hebben op basis van de track-record van dividendbetalingen maar ik vind het te duur.
- AB Inbev
- WDP
- Ageas
- GBL
En deze week bpost gekocht als geldprinter.
Dat is voornamelijk omdat ik al lang aandeelhouder ben en dus de aandelen goedkoop (tov huidige koers en dus dividend-rendement) heb gekocht. Je moet dus iets verder kijken dan enkel het huidige dividend-rendement, je moet ook kijken naar de sustainability van het dividend, en de prijs die je voor het aandeel betaalt. Ackermans-Van Haren bvb is een aandeel dat ik graag zou hebben op basis van de track-record van dividendbetalingen maar ik vind het te duur.
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Wat is voor jou een pareltje? Heb je liever een hoog dividendrendement of een lager rendement gekoppeld aan snelle groei van het dividend?
Duurzame dividendaandelen die ik in portefeuille heb:
- Hoog rendement, langzame groei: Shell, bpost, Befimmo, Warehouse Estates Belgium, Proximus, GIMV, Fluxys
- Hoog rendement, snelle groei: Ageas
- Matig rendement en groei: GBL, TINC, Home Invest Belgium, AB Inbev, Solvay, Unilever, Elia
- Laag rendement, snelle groei: Texaf, Ter Beke, Colruyt
Tot slot nog buitenbeetje: Quest for Growth heeft een hoog gemiddeld dividendrendement (en het dividend is nagenoeg vrij van belastingen!), maar keert onregelmatig uit (zeer veel in goede beursjaren, weinig of niets in slechte jaren).
Of koop een high-dividend yield ETF als je moeilijk kan kiezen. Opgelet: voor kleine beleggers minder interessant omdat hiervoor geen fiscale aftrek van de roerende voorheffing geldt.
Duurzame dividendaandelen die ik in portefeuille heb:
- Hoog rendement, langzame groei: Shell, bpost, Befimmo, Warehouse Estates Belgium, Proximus, GIMV, Fluxys
- Hoog rendement, snelle groei: Ageas
- Matig rendement en groei: GBL, TINC, Home Invest Belgium, AB Inbev, Solvay, Unilever, Elia
- Laag rendement, snelle groei: Texaf, Ter Beke, Colruyt
Tot slot nog buitenbeetje: Quest for Growth heeft een hoog gemiddeld dividendrendement (en het dividend is nagenoeg vrij van belastingen!), maar keert onregelmatig uit (zeer veel in goede beursjaren, weinig of niets in slechte jaren).
Of koop een high-dividend yield ETF als je moeilijk kan kiezen. Opgelet: voor kleine beleggers minder interessant omdat hiervoor geen fiscale aftrek van de roerende voorheffing geldt.
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Bij dividend kampioenen denk ik vooral aan de zoete dividend aristocraten zoals Belca die presenteerde, dus waar niet alleen de hoogte van het dividend, maar ook de groei van dat dividend en de duurzaamheid van die groei belangrijke criteria zijn. De meeste van de hier genoemde aandelen voldoen niet aan die criteria.
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Zeezoutjes
en
PostNL (ferm gedaald, overname?)
en
PostNL (ferm gedaald, overname?)
Re: Wat zijn jullie dividend kampioenen?
Rendement dividend is aan huidige koers:
- BP: 5,81%
- IAG: 4%
- Daimler AG: 5,59%
BP gekocht op London Stock Exchange omdat je daar geen RV moet betalen. Naast een hoog dividend zijn dit ook bedrijven die goede resultaten kunnen voorleggen.
- BP: 5,81%
- IAG: 4%
- Daimler AG: 5,59%
BP gekocht op London Stock Exchange omdat je daar geen RV moet betalen. Naast een hoog dividend zijn dit ook bedrijven die goede resultaten kunnen voorleggen.

