Waterfaktuur 2016
Re: Waterfaktuur 2016
Ik zeg niet hoeveel keer per jaar je je auto MOET wassen. Maar kom niet af met: wij zijn propere mensen ... !
Ik was mijn auto voor hij op jaarlijks onderhoud ga. Ik was mijn auto, én het chassis, én de wielkasten voor hij naar de jaarlijkse keuring gaat. Niemand ( ik ook niet) verplicht u dat ook te doen. Maar ik zou niet graag uw auto keuren af nazien ...
Dat u dat niet graag doet, daar heb ik niet het minste probleem mee. It's a free world ( ahum)! Maar geef dan ook eerlijk toe dat je daar wel tijd voor hebt maar er geen tijd voor wil vrijmaken.
Ik was mijn auto voor hij op jaarlijks onderhoud ga. Ik was mijn auto, én het chassis, én de wielkasten voor hij naar de jaarlijkse keuring gaat. Niemand ( ik ook niet) verplicht u dat ook te doen. Maar ik zou niet graag uw auto keuren af nazien ...
Dat u dat niet graag doet, daar heb ik niet het minste probleem mee. It's a free world ( ahum)! Maar geef dan ook eerlijk toe dat je daar wel tijd voor hebt maar er geen tijd voor wil vrijmaken.
pukkie007 schreef:Ik zeg niet hoeveel keer per jaar je je auto MOET wassen. Maar kom niet af met: wij zijn propere mensen ... !
Je voertuig aanbieden ter controle moet in propere en zindelijke staat zijn, zoniet kan een keuring geweigerd worden en kan je hem eerst netjes maken en terugkomen..
Gezien hij schrijft 25.000 km per jaar te doen,zal hij dan misschien een bedrijfswagen hebben welke elke 4 jaar (200.000 km )vernieuwd wordt en hij aldus nooit naar de controle moet gaan??? En ofwel overdrijft hij een beetje qua netheid, en steekt hij een beetje den draak met de forumleden... ha ha
Tijd is het product dat het meest gelijk over alle mensen verdeeld is. Iedereen in de wereld heeft evenveel tijd. Het is onzin als iemand zegt dat hij geen tijd heeft want die heeft hij wel. Wat hij bedoelt is dat hij zijn tijd liever voor andere dingen gebruikt.pukkie007 schreef:Maar geef dan ook eerlijk toe dat je daar wel tijd voor hebt maar er geen tijd voor wil vrijmaken.
-
Woz
Ik ook niet, enkel voordat ie binnen moet in de garage voor onderhoud en aansluitend de keuring.
Of zoals laatst toen de auto een paar dagen onder een boom stond geparkeerd met waarschijnlijk een struisvogelnest er in, wat was me dat zeg...
Of zoals laatst toen de auto een paar dagen onder een boom stond geparkeerd met waarschijnlijk een struisvogelnest er in, wat was me dat zeg...
Je auto niet wassen is ook een besparing op de waterfactuur uiteraard
De leaser was ik als ie vuil is (dus soms na een week, soms na een maand), de hobby auto 1x per maand behalve in de winter want dan rijdt die niet en ligt er een hoes over.
Carwash (voor een goede al snel 12-15€) enkel in de winter als ik het ontzie om bij koud weer de leaser zelf proper te maken.
Vanuit de werkgever komen er opmerkingen als de medewerkers met een vuile auto rondrijden. Naar klanten gaan die 1.000+ € mogen aftikken per dag (consultancy) doe je o.a. immers met een propere auto is het devies...
De leaser was ik als ie vuil is (dus soms na een week, soms na een maand), de hobby auto 1x per maand behalve in de winter want dan rijdt die niet en ligt er een hoes over.
Carwash (voor een goede al snel 12-15€) enkel in de winter als ik het ontzie om bij koud weer de leaser zelf proper te maken.
Vanuit de werkgever komen er opmerkingen als de medewerkers met een vuile auto rondrijden. Naar klanten gaan die 1.000+ € mogen aftikken per dag (consultancy) doe je o.a. immers met een propere auto is het devies...
Hier ook geen autowas-liefhebber:Woz schreef:...enkel voordat ie binnen moet in de garage voor onderhoud en aansluitend de keuring....
1 keer per jaar rij ik eerst naar de carwash (10€) en vervolgens naar de garage voor onderhoud, alvorens mij aan te bieden bij de keuring.
Alleen bij uitzonderlijke omstandigheden kan dat 2 X per jaar carwash zijn.
Ik hoef niet veel meer te rijden en als ik thuis ben, staat hij in de garage.
als dat zo belangrijk is kan die werkgever ook carwash vouchers geven, zegt meer over die werkgever dan die werknemer.VTEC schreef:Vanuit de werkgever komen er opmerkingen als de medewerkers met een vuile auto rondrijden. Naar klanten gaan die 1.000+ € mogen aftikken per dag (consultancy) doe je o.a. immers met een propere auto is het devies...
-
Woz
Op zich heb ik wel begrip voor het standpunt van de werkgever. Bij mij is het mijn eigen autootje (<10.000km/j) en ik heb gewoon geen goesting om die veel te kuisen.
Infootje voor de werkgever: er bestaan firma's die auto's komen wassen op de parking van het bedrijf (en ook banden oppompen en dergelijke). Dan moeten die dure werknemers het niet zelf doen.
Infootje voor de werkgever: er bestaan firma's die auto's komen wassen op de parking van het bedrijf (en ook banden oppompen en dergelijke). Dan moeten die dure werknemers het niet zelf doen.
-
Bonbon3993
- Newbie

- Contacteer:
wie zegt dat de persoon hier geen vervoeding voor krijgt ?zeverare schreef:als dat zo belangrijk is kan die werkgever ook carwash vouchers geven, zegt meer over die werkgever dan die werknemer.VTEC schreef:Vanuit de werkgever komen er opmerkingen als de medewerkers met een vuile auto rondrijden. Naar klanten gaan die 1.000+ € mogen aftikken per dag (consultancy) doe je o.a. immers met een propere auto is het devies...
ik was ooit telenet installateur , we kregen 30 euro per maand om de camionette schoon te houden ,
mijn kost was enkel emmer water en wat dreft
op enkele min was je een auto ook "80%" schoon =)
Neen, geen bedrijfswagen. Gewoon auto gekocht, deze keer met een lening (waar ik eigenlijk wat tegen ben voor een auto, maar helaas, het kon niet anders). Een Kia Venga is het deze keer geworden.ludo schreef:pukkie007 schreef:Ik zeg niet hoeveel keer per jaar je je auto MOET wassen. Maar kom niet af met: wij zijn propere mensen ... !
Je voertuig aanbieden ter controle moet in propere en zindelijke staat zijn, zoniet kan een keuring geweigerd worden en kan je hem eerst netjes maken en terugkomen..
Gezien hij schrijft 25.000 km per jaar te doen,zal hij dan misschien een bedrijfswagen hebben welke elke 4 jaar (200.000 km )vernieuwd wordt en hij aldus nooit naar de controle moet gaan??? En ofwel overdrijft hij een beetje qua netheid, en steekt hij een beetje den draak met de forumleden... ha ha
Het ging hier over waterverbruik. De auto wordt binnenin wel eens gekuist hoor (stofzuigen bv), niet vaak (2/3 keer per jaar?). Maar de buitenkant afwassen met water? Ik zie er echt het nut niet van in. Enkel als je je auto ziet als een soort statussymbool misschien (ik weet het niet, kan daar niet over oordelen). maar eerlijk, ik besteed mijn tijd liever aan zaken die ik nuttiger vind.
Mijn auto hangt regelmatig vol met modder, maar die spoelt er heus wel af als het eens regent ;-)
Trouwens nog nooit problemen gehad met de keuring!
Het gaat niet enkel over nut, plezier of statussymbool, maar ook over veiligheid. Als je ruiten ( zowel binnen als buiten) niet proper zijn kan dat problemen opleveren, bvb zichtbaarheid bij een laagstaande zon. Als je velgen vol remstof en slijk hangen kan men een eventuele barst niet vaststellen bij de technische controle ( mss is het net de bedoeling dat men dit niet ziet want dat zou je afgekeurd worden en in kosten vallen ...). Uw lichten zullen ook niet de maximale zichtbaarheid ( zien en gezien worden) geven want daar zal wel een film van vuiligheid opzitten. Voor de keuring gaat u dan wel naar de carwash en is er geen vuiltje aan de lucht maar 2 maanden later zal dit wel een ander verhaal zijn ... Ga je met je nette kleren op een zetel zitten die in 4 maanden niet proper gemaakt is? ...
Als je dezelfde redenering volgt bij het ramen lappen, stofzuigen, lakens verversen, ... dan ga je idd veel geld en tijd besparen.
Als je dezelfde redenering volgt bij het ramen lappen, stofzuigen, lakens verversen, ... dan ga je idd veel geld en tijd besparen.
Mijn kleren blijven proper hoor in auto. Geen idee wat jij allemaal in uw auto uitsteekt als na 4 maand je zetels zodanig vuil zijn dat je kleren niet meer proper zijn
De ramen aan huis worden ook maar 1 keer gewassen per jaar
De lakens verversen vind ik wel belangrijker dan auto wassen. Die worden dus regelmatig ververst. Idem met kledij, dat gaat in de wasmachine. Bestek en borden gaan ook in vaatwas na 1-malig gebruik. Kortom, tis niet omdat wij wassen van auto zinloos vinden, dat we niet proper zijn.
De ramen aan huis worden ook maar 1 keer gewassen per jaar
De lakens verversen vind ik wel belangrijker dan auto wassen. Die worden dus regelmatig ververst. Idem met kledij, dat gaat in de wasmachine. Bestek en borden gaan ook in vaatwas na 1-malig gebruik. Kortom, tis niet omdat wij wassen van auto zinloos vinden, dat we niet proper zijn.
Ik begin er zo een beetje een beeld van te krijgen, Lanius. Ik ga maar snel naar een ander topic. Hou het proper, hé. 
ik heb nog nooit mijn auto* gewassen, ben ik nu ook een viezerik?
*ik heb geen wagen in mijn bezit.
*ik heb geen wagen in mijn bezit.
Bij ons, elke week op dinsdagmiddag. Die man is 4 uur bezig met een 8-tal wagens. Dat gaat om zowel binnen als buitenkant.Woz schreef:Op zich heb ik wel begrip voor het standpunt van de werkgever. Bij mij is het mijn eigen autootje (<10.000km/j) en ik heb gewoon geen goesting om die veel te kuisen.
Sent from my iPhone using Tapatalk