Waterfaktuur 2016
Waterfaktuur 2016
Zelf was ik mijn auto 1x per maand. Dus elke 1000km. (Ik rij tegenwoordig nog maar 12.000km/jaar).
Ik vind het leuk en mijn wagen moet proper in het verkeer komen, dat leg ik mezelf op.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik vind het leuk en mijn wagen moet proper in het verkeer komen, dat leg ik mezelf op.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Waterfaktuur 2016
enkel handwas voor mijn Jaguars....
En sinds de verhoging vd waterfactuur voor extreem zuinige mensen gebeurt dit nu op sociaal tarief dankzij een familielid
En sinds de verhoging vd waterfactuur voor extreem zuinige mensen gebeurt dit nu op sociaal tarief dankzij een familielid
Oeps! Ik heb blijkbaar mijn klaagzang te vroeg aangevat. Doordat mijn verbruik 10% gedaald is, daalt mijn voorschotfactuur met 12%. Merci, Mr Michel.pukkie007 schreef:160 euro per kwartaal. De vrouwen zij hier de grote boosdoener.![]()
Gisteren de jaarlijkse opmeting gedaan en vastgesteld dat "we" nu toch 10% minder verbruikt hebben. Al zal het te betalen bedrag wel omhoog gaan... A votre service, Mr Michel.
Vandaag de afrekening gehad voor mijn waterfactuur. Rond de 60m³(idem als vorig jaar) en waterfactuur niet gedaald zoals regering had beloofd voor de kleine verbruikers !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Hier is de waterafrekening vandaag toegekomen en die is lager dan verleden jaar.
Maar ons jaarverbruik (55m³) is ook lager dan verleden jaar (65m³) dus is het logisch dat de faktuur lager is. De details van de berekening moet ik nog eens uitpluizen.
Maar het rare is, dat het bedrag voor de toekomstige tussentijdse fakturen hoger is dan vorig jaar.
Ze verwachten waarschijnlijk dat er steeds meer verbruikt wordt, óf dat er prijsverhogingen zullen komen.
Maar ons jaarverbruik (55m³) is ook lager dan verleden jaar (65m³) dus is het logisch dat de faktuur lager is. De details van de berekening moet ik nog eens uitpluizen.
Maar het rare is, dat het bedrag voor de toekomstige tussentijdse fakturen hoger is dan vorig jaar.
Ze verwachten waarschijnlijk dat er steeds meer verbruikt wordt, óf dat er prijsverhogingen zullen komen.
basis tarief verbruik 1.3 € all in 3.05 €Nefertari schreef: ↑16 mei 2017, 11:46 Hier is de waterafrekening vandaag toegekomen en die is lager dan verleden jaar.
Maar het rare is, dat het bedrag voor de toekomstige tussentijdse fakturen hoger is dan vorig jaar.![]()
comfort tarief verbruik 2.7 € dit alles per m3 al inn 6.6 €
het is echt heel eenvoudig geworden.
Estate Guru believer.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
-
ratpack1
De vervuiler betaalt is een loze leuze zei de politieker het moet zijn: de kleine garnaal betaalt (zowat alles)Lanius schreef: ↑4 juli 2016, 12:45 Wij gebruiken regenwater en dus zitten wij met ons verbruik net boven de 50M3 voor 4 personen (waarvan wel 2 jonge kinderen, dus eens puber zal dat nog flink verhogen, dat verbruik).
Maar zelfs voor ons die weinig verbruiken, gaat de factuur de hoogte in. En dan de minister nog durven beweren dat voor wie weinig verbruikt, de factuur zal dalen..... De stijging is voor ons 10%, zeker niet onoverkomelijk, maar gewoon steeds opnieuw die leugens van "zal goedkoper worden", dat mogen ze achterwege laten;
Wij blijken veel meer te hebben verbruikt dan normaal.
Met 2 personen zouden we meer dan 350 m³ verbruikt hebben.
Normaal zitten we rond de 80 m³ op jaarbasis.
We
Nog mensen met dergelijke ervaringen en hebben jullie een minnelijke schikking kunnen bekomen?
Lektest bracht niets op.
Vorig jaar wel even een toilet gehad die doorliep, maar dat probleem pakten we meteen aan...
Daarnaast ook een nieuwe badkamer geinstalleerd.
Zou het kunnen dat er een lek was en dat we zonder het te beseffen dit zelf oplosten? Hoe bewijs je zo iets om toch een minnelijke schikking te bekomen?
Met 2 personen zouden we meer dan 350 m³ verbruikt hebben.
Normaal zitten we rond de 80 m³ op jaarbasis.
We
Nog mensen met dergelijke ervaringen en hebben jullie een minnelijke schikking kunnen bekomen?
Lektest bracht niets op.
Vorig jaar wel even een toilet gehad die doorliep, maar dat probleem pakten we meteen aan...
Daarnaast ook een nieuwe badkamer geinstalleerd.
Zou het kunnen dat er een lek was en dat we zonder het te beseffen dit zelf oplosten? Hoe bewijs je zo iets om toch een minnelijke schikking te bekomen?
Door corona en het telewerken neemt de waterfactuur toe. Zie https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... oor-corona
Komt de meterstand overeen met wat je hebt doorgegeven?
Als de watermaatschappij een meerverbruik opmerkt sturen ze meestal een folder ivm lekdetectie op. Daarnaast sturen ze een medewerker om het lek aan de straatzijde op te sporen.
Voor lekken in huis draai jezelf op, je kan wel een afbetalingsplan vragen. Kijk eens naar de tips van het vmm ivm te hoge facturen
https://www.vmm.be/waterloket/te-hoge-verbruiksfactuur
Als de watermaatschappij een meerverbruik opmerkt sturen ze meestal een folder ivm lekdetectie op. Daarnaast sturen ze een medewerker om het lek aan de straatzijde op te sporen.
Voor lekken in huis draai jezelf op, je kan wel een afbetalingsplan vragen. Kijk eens naar de tips van het vmm ivm te hoge facturen
350 m³ op een jaar = 350.000 liter op 8.760h = 40liter per uur. Een toilet dat blijft doorlopen kan zo'n hoeveelheid water zeker afvoeren; je zou de eerste niet zijn.
Je moet contact nemen met de watermaatschappij, als het meezit heeft men begrip en zal men een aanvaardbare oplossing voorstellen.
Je moet contact nemen met de watermaatschappij, als het meezit heeft men begrip en zal men een aanvaardbare oplossing voorstellen.
Betalen zal wel lukken, maar zou wel zuur geld zijn eTycoon schreef: ↑13 februari 2022, 19:26 Door corona en het telewerken neemt de waterfactuur toe. Zie https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... oor-corona
In het beste geval schelden ze u 175m³ kwijt maar niet alles. Je kan de herstelling van het lek bewijzen via de facturen voor het toilet en badkamer.
Zou je een deel van dit oververbruik via de brandverzekering kunnen recupereren?
Zonder gevolgschade zal uw brandverzekering niet tussenkomen.
In principe dien je als goed huisvader je watermeter maandelijks te controleren om dergelijke situatie te voorkomen. Maar ja, wie doet dat …
In principe dien je als goed huisvader je watermeter maandelijks te controleren om dergelijke situatie te voorkomen. Maar ja, wie doet dat …