WDP
TIP
Re: WDP
Rationeel: tijd om winst te nemen!
Ik denk dat dit aandeel inmiddels echt wel overgewaardeerd is, maar ik zal ze voorlopig nog gewoon houden.
Hier is wat ik doe:
- Bijhouden.
- Bijkopen bij elke dipje (bvb ex-dividend).
- Altijd het keuzedivend nemen.
- Bijhouden.
- Bijkopen bij elke dipje (bvb ex-dividend).
- Altijd het keuzedivend nemen.
100% mee eens!
Als beginner ooit dit aandeel gekocht aan 30,20 euro (1-5-2013)!!!
Man, man, man wat heb ik spijt dat ik ze aand 56,08 heb verkocht!!!
Had ik ze nog gehad zat ik aan een netto dividend van 10%.
Sommige aandelen zijn gewoon gemaakt om voor altijd bij te houden

Ik heb ze gekocht rond de 40€.
Elk jaar word dat pakketje een beetje groter.
Mijn aandelen zijn nog lang niet te koop.
Elk jaar word dat pakketje een beetje groter.
Mijn aandelen zijn nog lang niet te koop.
Daarna heb ik ze terug aangekocht, wdp is mijn grootste gvv participatie en dat mag zo blijven 

Cijfers zijn zeer goed!
Hopelijk straft de markt het aandeel af omdat:
Dan kan ik nog wat bijkopen, want na die spurt van 2018 is de koers serieus opgelopen!
Had ik dat geweten

Hopelijk straft de markt het aandeel af omdat:
De bezettingsgraad van de portefeuille van WDP kwam eind juni uit op 97,3 procent. Dit was nipt minder dan de 97,4 procent eind 2017.

Dan kan ik nog wat bijkopen, want na die spurt van 2018 is de koers serieus opgelopen!
Had ik dat geweten

Fantastisch aandeel. Normaalgezien kijk ik regelmatig eens naar de koersen om te zien wat mijn aandelen doen, maar voor WDP heb ik dat een jaar geleden opgegeven. Het lijkt toch maar 1 richting te kennen. Nu heb ik toch eens gekeken: dik boven 110 EUR
Goede vrienden zou ik het vandaag niet aanraden om in te stappen, maar winst nemen? Geen denken aan!

Goede vrienden zou ik het vandaag niet aanraden om in te stappen, maar winst nemen? Geen denken aan!
Ik denk dat Sintorama de nagel op de kop slaat. Een goede 'hold', maar geen buy.
@Sinto, op 115/aandeel, zout ge uw volgende dividenden in cash of stock nemen? Ik persoonlijk laat dat altijd afhangen van hoe de koers staat tov de NAV. Dus bijvoorbeeld bij een Carmila neem ik stock dividenden. Bij de (heel weinige) WDP zou ik twijfelen. Ben er jaren geleden heel lichtjes ingestapt op 35 (staat op een oude Bolero account waar ik nooit meer op kwam en die ik wou afsluiten. Ik kreeg vroeger altijd zo kwartaal of halfjaarafschriften van die rekening, maar al jaren geen meer gekregen, dus ik dacht dat die leeg was).
Een copain ging er iets zwaarder in, en kocht er 300 voor iets meer dan 10.000 EUR. Nu krijgt hij elk jaar just geen 1000 EUR dividend, en hij spendeert het dan aan iets waar zijn vrouw niet mag van afweten
@Sinto, op 115/aandeel, zout ge uw volgende dividenden in cash of stock nemen? Ik persoonlijk laat dat altijd afhangen van hoe de koers staat tov de NAV. Dus bijvoorbeeld bij een Carmila neem ik stock dividenden. Bij de (heel weinige) WDP zou ik twijfelen. Ben er jaren geleden heel lichtjes ingestapt op 35 (staat op een oude Bolero account waar ik nooit meer op kwam en die ik wou afsluiten. Ik kreeg vroeger altijd zo kwartaal of halfjaarafschriften van die rekening, maar al jaren geen meer gekregen, dus ik dacht dat die leeg was).
Een copain ging er iets zwaarder in, en kocht er 300 voor iets meer dan 10.000 EUR. Nu krijgt hij elk jaar just geen 1000 EUR dividend, en hij spendeert het dan aan iets waar zijn vrouw niet mag van afweten

Keuzedividend is altijd een beetje een vergiftigd geschenk. Doe je het niet dan verwatert je aandeelhouderschap. Doe je het wel, dan krijg je geen cash. Om concreet je vraag te beantwoorden: Ik zou toch voor aandelen gaan. Er is dan altijd een restfractie die je alsnog in cash krijgt, je aandeelhouderschap verwatert (bijna) niet, en het is een netto-kosteloze manier om toch nog een paar aandelen te sprokkelen.
Kapitaalverhogingen horen nu eenmaal bij de business van WDP, en bljikbaar kan WDP mijn geld beter beheren dan ikzelf
Kapitaalverhogingen horen nu eenmaal bij de business van WDP, en bljikbaar kan WDP mijn geld beter beheren dan ikzelf

Good lord 122 euro, ging ooit nog eens wat WDP-tjes bijkopen.
Durfde het al niet meer aan 105 euro, laat staan aan 115 euro, vandaag zonder moeite naar 122 euro.
Er zijn beleggers aan het werk die meer weten of zo?
Durfde het al niet meer aan 105 euro, laat staan aan 115 euro, vandaag zonder moeite naar 122 euro.
Er zijn beleggers aan het werk die meer weten of zo?
Zonder nieuws, zonder drama is de 120 € rustig gesloopt.
Ik was ook aan het wachten op een dip om bij te kopen, maar zal nog niet voor binnenkort zijn denk ik.
Wat een goed beheerd bedrijf!
WDP heeft een nieuwe site met pand gekocht in Zellik.
Bron: https://www.transportmedia.be/wdp-verwe ... in-zellik/
Bron: https://www.transportmedia.be/wdp-verwe ... in-zellik/
WDP laat dividend stijgen: 4,8 EUR bruto dividend per aandeel.
Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 63358.html
Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 63358.html
Bevestiging van de winstprognose voor dit jaar. 7% stijging winst
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash