Wederopname doen of niet? Wat is het juist?
TIP
Wederopname doen of niet? Wat is het juist?
Hoi allemaal,
Ik zal proberen om m'n uitleg zo kort mogelijk te houden. Ik heb momenteel een hypothecaire lening lopen voor mijn appartement en ondertussen al wat jaren aan het afbetalen. Wij gaan nu echter een huis kopen (nieuw te bouwen) en daar zit ik met een vraag die ik nog niet deftig beantwoord heb gezien.
Ik heb 2 scenario's in m'n hoofd, de vraag is welke van de 2 is de meest voordelige?
Scenario 1: (het normale scenario) Ik neem een nieuwe lening, ik neem een overbruggingskrediet om dan nadat het huis af is mijn appartement te verkopen en het overbruggingskrediet aan de bank te betalen, op deze manier kan ik gebruik maken (denk ik?) van een "wederopname".
Scenario 2: Ik heb ondertussen goed gespaard en zou ook m'n huidige lening vervroegd kunnen terugbetalen, dan moet ik geen overbruggingskrediet nemen en dat spaar ik dan uit. Echter kan ik dan geen beroep doen op de "wederopname".
Uitleg die je vindt over wederopname:
U kunt (een deel van) het terugbetaald kapitaalgedeelte van uw hypothecaire lening opnieuw opnemen en gebruiken voor de financiering van nieuwe woonplannen. Dit biedt u heel wat voordelen:
- geen notariskosten
- geen kosten voor een nieuwe hypothecaire waarborg
Kan iemand mij zeggen over exact welke notariskosten en kosten van nieuwe hypothecaire waarborg dat het hier gaat?
Zijn deze kosten die ik hiermee bespaar groter dan wat ik kan besparen door geen overbrugging te nemen? Want dan hoef ik helemaal geen vervroegde terugbetaling te doen natuurlijk.
Groetjes,
Koen
Ik zal proberen om m'n uitleg zo kort mogelijk te houden. Ik heb momenteel een hypothecaire lening lopen voor mijn appartement en ondertussen al wat jaren aan het afbetalen. Wij gaan nu echter een huis kopen (nieuw te bouwen) en daar zit ik met een vraag die ik nog niet deftig beantwoord heb gezien.
Ik heb 2 scenario's in m'n hoofd, de vraag is welke van de 2 is de meest voordelige?
Scenario 1: (het normale scenario) Ik neem een nieuwe lening, ik neem een overbruggingskrediet om dan nadat het huis af is mijn appartement te verkopen en het overbruggingskrediet aan de bank te betalen, op deze manier kan ik gebruik maken (denk ik?) van een "wederopname".
Scenario 2: Ik heb ondertussen goed gespaard en zou ook m'n huidige lening vervroegd kunnen terugbetalen, dan moet ik geen overbruggingskrediet nemen en dat spaar ik dan uit. Echter kan ik dan geen beroep doen op de "wederopname".
Uitleg die je vindt over wederopname:
U kunt (een deel van) het terugbetaald kapitaalgedeelte van uw hypothecaire lening opnieuw opnemen en gebruiken voor de financiering van nieuwe woonplannen. Dit biedt u heel wat voordelen:
- geen notariskosten
- geen kosten voor een nieuwe hypothecaire waarborg
Kan iemand mij zeggen over exact welke notariskosten en kosten van nieuwe hypothecaire waarborg dat het hier gaat?
Zijn deze kosten die ik hiermee bespaar groter dan wat ik kan besparen door geen overbrugging te nemen? Want dan hoef ik helemaal geen vervroegde terugbetaling te doen natuurlijk.
Groetjes,
Koen
Re: Wederopname doen of niet? Wat is het juist?
Onmogelijk te zeggen zonder te weten :
- hoeveel je intrestvoet nu bedraagt.
- hoeveel je zou moeten lenen bij een nieuwe lening.
- aan welke rente je die nieuwe lening zal krijgen.
- hoe lang je wil/moet afbetalen.
- hoeveel je intrestvoet nu bedraagt.
- hoeveel je zou moeten lenen bij een nieuwe lening.
- aan welke rente je die nieuwe lening zal krijgen.
- hoe lang je wil/moet afbetalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoi,
Kan je me uitleggen hoe ik dit zelf kan berekenen? Ik wil het vooral zelf begrijpen.
Grts,
Koen
Kan je me uitleggen hoe ik dit zelf kan berekenen? Ik wil het vooral zelf begrijpen.
Grts,
Koen
Als je je appartement gaat verkopen dan ben je niets meer met de hypotheek die daar op rust. Dus wederopname onmogelijk.
Bespreek het eens met je bank. Gaat tegenwoordig ook via mail of chat zelfs
Bespreek het eens met je bank. Gaat tegenwoordig ook via mail of chat zelfs
Kan je me uitleggen hoe ik dit zelf kan berekenen? Ik zou het vooral graag begrijpen.
Grts,
Koen
Rekenen zonder cijfers is idd moeilijk. Vul de cijfers in achter mijn vragen en dan kunnen we eraan beginnen.