wederopname hypotheek om te beleggen?
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
wederopname hypotheek om te beleggen?
Is het in België wettelijk toegelaten een hypotheekwederopname te investeren in aandelen?
Waarom die vraag?
- Ik krijg een heel interessante vaste rentevoet aangeboden ter herfinanciering van mijn hypotheek. De eerste offerte is 1.23% 20 jaar vast, zonder verplichte ssv of brandverzekering.
- Ik sta financieel stevig: quotiteit <45%, 27% lening/inkomen, vastbenoemd, ...
- Het risicoprofiel van mijn beleggingen is momenteel veel te laag.
25000€ bijlenen om in aandelen te investeren wordt dan plots wel heel aanlokkelijk, maar kan dat? Zo ja, hoe overtuig ik best de bank?
Waarom die vraag?
- Ik krijg een heel interessante vaste rentevoet aangeboden ter herfinanciering van mijn hypotheek. De eerste offerte is 1.23% 20 jaar vast, zonder verplichte ssv of brandverzekering.
- Ik sta financieel stevig: quotiteit <45%, 27% lening/inkomen, vastbenoemd, ...
- Het risicoprofiel van mijn beleggingen is momenteel veel te laag.
25000€ bijlenen om in aandelen te investeren wordt dan plots wel heel aanlokkelijk, maar kan dat? Zo ja, hoe overtuig ik best de bank?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: wederopname hypotheek om te beleggen?
Dat ga je bij geen enkele bank gedaan krijgen vermoed ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan zeker, waarom niet?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De meeste banken staan dat niet toe. Ik vraag me af waarom niet, en of de reden daarvoor bij wetgeving te vinden is of elders.
Commercieel lijkt het op het eerste zicht wel fijn voor de bank. Klant met een stevig dossier neemt meer producten af: hogere hypotheek én beleggingsdiensten. Ik zal allicht iets cruciaals over het hoofd zien...
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Als het een hypothecair krediet is (of mandaat in jouw geval ook mogelijk) ga je toch facturen/aankoopaktes moeten voorschotelen vrees ik. 100% lenen aan 0,7% is me wel gelukt zodat ik al mijn eigen vermogen kon blijven beleggen.