weeklimiet op overschrijvingen?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
weeklimiet op overschrijvingen?
Bij Belfius is er blijkbaar een weeklimiet van 20.000 euro op overschrijvingen.
Is dit zo bij alle banken?
Is dit zo bij alle banken?
Re: weeklimiet op overschrijvingen?
neen, bv rabobank.be 500 000,00 eurokes per DAG
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Natuurlijk kan je ook grotere bedragen overschrijven wanneer dat nodig is. Je kan de limiet naar onder of boven toe aanpassen op hun website of laten aanpassen in je kantoor. Het heeft ook met veiligheid te maken. Denk wel dat elke bank een limiet heeft. Bij rabobank standaard 500.000 dacht ik?
Laatst gewijzigd door fidinda op 15 april 2015, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Rabobank 500.000€/dag inderdaad. Belfius kan je laten optrekken (zowel week als dagbedrag), dat kan je via de site doen (maar ik dacht met nog een beperking), fysisch via kantoor of telefonisch (kantoor of hoofdkantoor) kan je verder gaan dacht ik. Maar ik dacht dat het ook maar lukt tot 100.000/week.
Als je dat éénmalig nodig hebt (een hogere weeklimiet) kan je alles laten staan zoals het nu is maar je overboeking laten doen op kantoor.
Als je dat éénmalig nodig hebt (een hogere weeklimiet) kan je alles laten staan zoals het nu is maar je overboeking laten doen op kantoor.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Of die limieten veel met veiligheid (voor de klant) te maken hebben, betwijfel ik. De limieten liggen bij de verschillende banken namelijk nogal uit elkaar. Vermoedelijk heeft het te maken met het proberen controle te krijgen over het betalingsverkeer. Hier en daar hoor je wel eens iets over een bescherming van de bank tegen een bankrun of iets dat die kant opgaat, maar het zou even goed een technische reden kunnen hebben. Grote bedragen worden immers via een ander interbancair platform afgehandeld dan kleinere bedragen, ofschoon ik niet weet waar de limiet precies ligt.
Hoe dan ook is het opvallend dat bijvoorbeeld Argenta een limiet van 25.000 euro heeft, terwijl dat bij BNP 300.000 is. BNP hanteert dan wel weer een grens van 10.000 op verrichtingen via de Self-automaten - waarbij het veiligheidsaspect me realistischer voorkomt.
Wie meer weet over deze limieten en de verschillen tussen de banken op dit vlak: ik ben een en al oor.
Hoe dan ook is het opvallend dat bijvoorbeeld Argenta een limiet van 25.000 euro heeft, terwijl dat bij BNP 300.000 is. BNP hanteert dan wel weer een grens van 10.000 op verrichtingen via de Self-automaten - waarbij het veiligheidsaspect me realistischer voorkomt.
Wie meer weet over deze limieten en de verschillen tussen de banken op dit vlak: ik ben een en al oor.
die limieten kunnen door sommige banken als aantrekkingspool gebruikt worden.
Bv rabobank.be die er voor de arme diamantairs ( achter de hoek van rabobank) zijn, om elke dag een peulschil van 500 000,00 euro over te schrijven enz. Niet elke bank is daartoe, "electronisch" bereid voor. Wel via papieren overschrijving ter plaatste op de bank natuurlijk. Maar voor sommige mensen is 500 000 euro overschrijven heel courrant
Bv rabobank.be die er voor de arme diamantairs ( achter de hoek van rabobank) zijn, om elke dag een peulschil van 500 000,00 euro over te schrijven enz. Niet elke bank is daartoe, "electronisch" bereid voor. Wel via papieren overschrijving ter plaatste op de bank natuurlijk. Maar voor sommige mensen is 500 000 euro overschrijven heel courrant
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik meen mij te herinneren dat er dan ook in de procedure (Bij Rabobank) bij 'grote bedragen' een extra controle is.
Ik dacht dat de procedure (met het nummer dat je krijgt) dan 2 keer doorlopen moet worden.
Ik dacht dat de procedure (met het nummer dat je krijgt) dan 2 keer doorlopen moet worden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
eigenlijk is dit voor de veiligheid van de banken zelf
vb in phishing dossiers loopt de schade voor hen niet te hoog op
met kapitaalcontrole heeft het niks te maken, daar zijn andere tools voor

vb in phishing dossiers loopt de schade voor hen niet te hoog op
met kapitaalcontrole heeft het niks te maken, daar zijn andere tools voor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Heb ik ook niet beweerd. 

ik had het eigenlijk tegen Johan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Sorry, ik nam aan -gezien je niet gequote had- dat je reageerde op de laatste post.
M'n excuses.
M'n excuses.