weer een beginner die tips zoekt
TIP
Re: weer een beginner die tips zoekt
Aandelen wereldwijd die een goede rating hebben en bij rabo te verkrijgen zijn vaak BlackRock Global Funds:
Small Cap:
BlackRock Global Funds Global Small Cap
Zonder rating: Henderson Horizon Industries of the Future
Large Cap:
BlackRock Global Funds Global Dynamic Equity
Carmignac Investissement (wel met 1% instapkosten)
Degroof Equities World ex JEU (ook 1% instap) lijkt me ook wel wat te kunnen worden en Threadneedle Global Select eventueel op termijn ook, maar hebben geen kwalitatieve rating.
Wil natuurlijk niet zeggen dat fondsen met een mindere rating het zeker slechter zullen doen, hangt wellicht af van over welke termijn je het bekijkt. Sommige fondsen met heel goede rating doen het nu net wat minder goed, dus misschien het moment om aan te kopen, of juist niet?
Mixfondsen kan je eventueel ook overwegen.
Naast Carmignac Patrimoine is bij rabo ook het BlackRock Global Allocation verkrijgbaar, rendement is op dit moment ook niet super.
Small Cap:
BlackRock Global Funds Global Small Cap
Zonder rating: Henderson Horizon Industries of the Future
Large Cap:
BlackRock Global Funds Global Dynamic Equity
Carmignac Investissement (wel met 1% instapkosten)
Degroof Equities World ex JEU (ook 1% instap) lijkt me ook wel wat te kunnen worden en Threadneedle Global Select eventueel op termijn ook, maar hebben geen kwalitatieve rating.
Wil natuurlijk niet zeggen dat fondsen met een mindere rating het zeker slechter zullen doen, hangt wellicht af van over welke termijn je het bekijkt. Sommige fondsen met heel goede rating doen het nu net wat minder goed, dus misschien het moment om aan te kopen, of juist niet?
Mixfondsen kan je eventueel ook overwegen.
Naast Carmignac Patrimoine is bij rabo ook het BlackRock Global Allocation verkrijgbaar, rendement is op dit moment ook niet super.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo,
Had nog ff de tijd voor ik er eentje ga drinken, en heb eens een evaluatie van mezelf gemaakt, en deze deel ik dan met jullie.
Ik had op 26 jan een portefeuille samengesteld (zie een aantal berichtjes hiervoor)
Toen had ik een bedrag van 100000 ingezet.(Gewoon om gemakkelijk te rekenen)
Als ik het nu bereken (zie details onderaan) dan kom ik op een som van 99654. Hierbij geen aankoopkosten gerekend, maar ook sommige dividenden niet direct gevonden. (en zoals gezegd heb ik niet veel tijd.)
Niet echt een referentie portefeuille dus, klop zelfs de index niet.
Als jullie een referentie portefeuille hebben, laat maar eens weten wat jullie samenstelling is (als je het wil delen tenminste)
En vooral wat en waarom.
Schol,
Woutie-dax.
Details van de calculatie na een aantal moeilijke maanden
- iShares Markit iBoxx Euro Corporate Bond voor 35000. Toen 119,44 het stuk, nu 120,7 en een dividend van 3,11 (bruto) het stuk. => dan kom ik op 293,... stuks en een momentele waarde van 36143,85 (rekening houdend met 15% roerende voorheffing, maar niet met aan- en verkoopkosten)
- iShares Barclays Capital Euro Government Bond 15-30. Toen 154,01, nu 151,58 en een dividend van 6,47 => huidige waarde 15298.
- iShares Barclays Capital Euro Inflation Linked Bond. Toen 179,62, nu 168,94 en geen dividend => Huidige waarde 14108
- groenkracht en ecopower 5000, nu nog 5000 en geen dividend want pas begonnen in januari. (reken wel dat dit nog 5000 waard is al ken ik ook de history van arcopar)
- powershares EQQQ, toen 41,545 nu 42,03. Dus nu 5058. (geen dividend gevonden)
- iShares MSCI EM Latin America toen 29,02 nu 24,68 met dividend van 0,68. Dus zou een huidige waarde geven van 4235
- ETF lyxor malaysia toen 13,64 nu 12,49, geen dividend gevonden. Dus zou 4578 geven. (geen dividend gevonden)
- iShares MSCI world Toen 21,53, nu 19,93. Dat zou 4628 geven. (geen dividend gevonden)
- Duvel toen 77,5 nu 70,45. Geeft een huidige waarde van 2272. (geen dividend gevonden)
- Elia toen 29,21 nu 29,64 Geeft huidige waarde 2536 (geen dividend gevonden)
- Aedifica, toen 42,1 nu 44,03. Geeft huidige waarde van 2614 (geen dividend gevonden)
- ETFS Silver Toen 22,49 nu 28,6 => Geeft huidige waarde van 3179. (geen dividend gevonden)
Had nog ff de tijd voor ik er eentje ga drinken, en heb eens een evaluatie van mezelf gemaakt, en deze deel ik dan met jullie.
Ik had op 26 jan een portefeuille samengesteld (zie een aantal berichtjes hiervoor)
Toen had ik een bedrag van 100000 ingezet.(Gewoon om gemakkelijk te rekenen)
Als ik het nu bereken (zie details onderaan) dan kom ik op een som van 99654. Hierbij geen aankoopkosten gerekend, maar ook sommige dividenden niet direct gevonden. (en zoals gezegd heb ik niet veel tijd.)
Niet echt een referentie portefeuille dus, klop zelfs de index niet.
Als jullie een referentie portefeuille hebben, laat maar eens weten wat jullie samenstelling is (als je het wil delen tenminste)
En vooral wat en waarom.
Schol,
Woutie-dax.
Details van de calculatie na een aantal moeilijke maanden
- iShares Markit iBoxx Euro Corporate Bond voor 35000. Toen 119,44 het stuk, nu 120,7 en een dividend van 3,11 (bruto) het stuk. => dan kom ik op 293,... stuks en een momentele waarde van 36143,85 (rekening houdend met 15% roerende voorheffing, maar niet met aan- en verkoopkosten)
- iShares Barclays Capital Euro Government Bond 15-30. Toen 154,01, nu 151,58 en een dividend van 6,47 => huidige waarde 15298.
- iShares Barclays Capital Euro Inflation Linked Bond. Toen 179,62, nu 168,94 en geen dividend => Huidige waarde 14108
- groenkracht en ecopower 5000, nu nog 5000 en geen dividend want pas begonnen in januari. (reken wel dat dit nog 5000 waard is al ken ik ook de history van arcopar)
- powershares EQQQ, toen 41,545 nu 42,03. Dus nu 5058. (geen dividend gevonden)
- iShares MSCI EM Latin America toen 29,02 nu 24,68 met dividend van 0,68. Dus zou een huidige waarde geven van 4235
- ETF lyxor malaysia toen 13,64 nu 12,49, geen dividend gevonden. Dus zou 4578 geven. (geen dividend gevonden)
- iShares MSCI world Toen 21,53, nu 19,93. Dat zou 4628 geven. (geen dividend gevonden)
- Duvel toen 77,5 nu 70,45. Geeft een huidige waarde van 2272. (geen dividend gevonden)
- Elia toen 29,21 nu 29,64 Geeft huidige waarde 2536 (geen dividend gevonden)
- Aedifica, toen 42,1 nu 44,03. Geeft huidige waarde van 2614 (geen dividend gevonden)
- ETFS Silver Toen 22,49 nu 28,6 => Geeft huidige waarde van 3179. (geen dividend gevonden)
-
- Newbie
- Contacteer:
ik heb voor mezelf eens uitgeteld hoeveel rendement ik zou hebben op 1 jaar en 8 maand.
Zelf met conservatieve portefeuille kom ik op 12 procent.
Berekening is zeer snel gemaakt (dus hoop dat er geen fouten instaan), en zou nu de portefeuille veranderen. Iemand suggesties?
Details van de berekening:
iShares Markit iBoxx Euro Corporate Bond
gekocht voor: 35000 (prijs/stuk : 119,14)
Waarde nu : 39034,54759 (prijs/stuk 127,56 + dividend 1560,987074)
Waarde vermeerdering : 11,53%
iShares Barclays Capital Euro Government Bond 15-30
gekocht voor : 15000 (prijs/stuk 154,01)
waarde nu 17690,79118 (prijs/stuk 172,08 + dividend 930,84052980
waardevermeerdering 17,94%
iShares Barclays Capital Euro Inflation Linked Bond
gekocht voor 15000 (prijs/stuk 179,62)
waarde nu 16129,05
waardevermeerdering 7,52%
groenkracht + ecopower
gekocht vor 5000 en is nu nog 5000 waard. (wel dividend van 150) waardevermeerdering 3%
powershares EQQQ
gekocht voor : 5000 (prijs/stuk : 41,545
waarde nu 6116,349741 (prijs nu 50,43 + dividend van 47
waardevermeerdering 22,33%
iShares MSCI EM Latin America
gekocht voor : 5000 (prijs het stuk 29,02)
waarde nu 4309 (prijs/stuk 24,08 + dividend 160)
Waardevermeerdering (in dit geval verlies) -13,82%
ETF lyxor malaysia
gekocht voor : 5000
waarde nu 5414
waardevermeerdering : 8,28%
iShares MSCI world
waarde nu 6655
waardevermeerdering 33,12%
Duvel (geen dividenden geteld)
gekocht voor 2500, waarde nu 3003, vermeerdering 20,13%
Elia
gekocht voor 2500, waarde nu 2666, vermeerdering 6,64%
Aedifica
gekocht voor 2500, waarde nu 2799, vermeerdering 12,00%
ETFS Silver
gekocht voor 2500, waarde nu 3068, vermeerdering 22,72%
Zelf met conservatieve portefeuille kom ik op 12 procent.
Berekening is zeer snel gemaakt (dus hoop dat er geen fouten instaan), en zou nu de portefeuille veranderen. Iemand suggesties?
Details van de berekening:
iShares Markit iBoxx Euro Corporate Bond
gekocht voor: 35000 (prijs/stuk : 119,14)
Waarde nu : 39034,54759 (prijs/stuk 127,56 + dividend 1560,987074)
Waarde vermeerdering : 11,53%
iShares Barclays Capital Euro Government Bond 15-30
gekocht voor : 15000 (prijs/stuk 154,01)
waarde nu 17690,79118 (prijs/stuk 172,08 + dividend 930,84052980
waardevermeerdering 17,94%
iShares Barclays Capital Euro Inflation Linked Bond
gekocht voor 15000 (prijs/stuk 179,62)
waarde nu 16129,05
waardevermeerdering 7,52%
groenkracht + ecopower
gekocht vor 5000 en is nu nog 5000 waard. (wel dividend van 150) waardevermeerdering 3%
powershares EQQQ
gekocht voor : 5000 (prijs/stuk : 41,545
waarde nu 6116,349741 (prijs nu 50,43 + dividend van 47
waardevermeerdering 22,33%
iShares MSCI EM Latin America
gekocht voor : 5000 (prijs het stuk 29,02)
waarde nu 4309 (prijs/stuk 24,08 + dividend 160)
Waardevermeerdering (in dit geval verlies) -13,82%
ETF lyxor malaysia
waarde nu 5414
waardevermeerdering : 8,28%
iShares MSCI world
waarde nu 6655
waardevermeerdering 33,12%
Duvel (geen dividenden geteld)
gekocht voor 2500, waarde nu 3003, vermeerdering 20,13%
Elia
gekocht voor 2500, waarde nu 2666, vermeerdering 6,64%
Aedifica
gekocht voor 2500, waarde nu 2799, vermeerdering 12,00%
ETFS Silver
gekocht voor 2500, waarde nu 3068, vermeerdering 22,72%
Eigenlijk is dat heel mooi! Zou je op dit moment nog dezelfde keuzes maken? Zelf moet ik me dringend meer bezighouden met wat onderzoek...
Wie gaat er binnenkort klacht indienen voor het volgende Fonds: BNP Paribas B Fund II Basket of convertible High Yield Bonds 2 DIS ?
Ze hebben al gezegd bij Fortis dat de 3% uitstapkosten gaan vervallen,maar gaan ze bij de ingediende klachten ook het verlies recupereren bij iedere particulier?
Iemand die meer weet hierover?
Ze hebben al gezegd bij Fortis dat de 3% uitstapkosten gaan vervallen,maar gaan ze bij de ingediende klachten ook het verlies recupereren bij iedere particulier?
Iemand die meer weet hierover?
[quote="Elvera"]Wie gaat er binnenkort klacht indienen voor het volgende Fonds: BNP Paribas B Fund II Basket of convertible High Yield Bonds 2 DIS ?
Iemand die meer weet hierover?[/quote
Hallo iedereen,
Ik zal het nog eens proberen met handen en voeten uit te leggen wat ik precies bedoel en hoop op dit forum ernstige reacties en goede raad te krijgen van ervaren personen:
Op 15/02/2011 werd mij een fonds aanbevolen door een beleggingsadviseur bij BNP Paribas Fortis om in het volgende fonds te investeren: BNPP B FD II BSKT CNV H.Y. B2 D 200614. Dit fonds bevat 44,86% CAYMAN DOLLAR,36,71% VS,11,52 % BRAZILIE,6,40% HONG KONG,0,50%OVERIGE.Er werd mij gezegd dat er een Chinees bedrijf ondertussen failliet gegaan is en dat er 4 andere bedrijven in de problemen zitten.Ik heb 17.000 euro geinvesteerd,nog niets gekregen van de beloofde 4,25 % per jaar op dit kapitaal en momenteel is mijn starterskapitaal gezakt naar 14.900 euro.Dus momenteel een verlies van meer dan 4000 euro (inflatie,verlies beloofde procenten en zakking kapitaal samengeteld).Er zou een vergadering plaatsgevonden hebben op 19 december 2012 door de FSMA en het resultaat daarvan word door Fortis bank verzwegen voor ons,wij weten dus van niets!Ondertussen heb ik al intern klacht ingediend bij BNP Paribas Fortis zelf en vraag ik mij af waar ik ook extern klacht in kan dienen.Aangezien ik risicoklasse 2 onderschreven heb bij fortis en dit Fonds risicoklasse 6 is heeft Fortis een grote fout gemaakt,want ze mochten in deze risicoklasse niet meer dan 2600 euro door mij laten investeren .De persoon die mij dit contract "aangedraaid" heeft,heeft mij niet eens de kans gegeven de kleine letters te laten lezen,alles moest rap rap gaan.Hij heeft mondeling gezegd dat ik een kapitaalsgarantie had,maar dit is op papier niet het geval!(geen kapitaalsgarantie.Hij heeft ook mijn risicoklasse 0 naar risicoklasse 2 verandert zonder mij daar duidelijk van op de hoogte te brengen.Zoals ik zei: alles moest rap gaan en ieder moment dat ik probeerde de kleine letters te lezen voor het onderschrijven van het contract heeft hij verhindert.Plus het feit dat hij nog geen maand later overgeplaatst geweest is naar een ander kantoor.Ik zou graag willen weten: wat moet ik nu doen om tenminste mijn kapitaal terug te krijgen???
Ik voel mij absoluut belogen en bedrogen door de adviseurs van BNP Paribas Fortis,want vandaag kreeg ik doodleuk een mail dat mevr.de nieuwe advisuese een andere funktie zal nemen in een ander kantoor en dit vanaf 1 januarie 2013.
Heeft iemand hier ervaring mee ,weet iemand wat ik moet doen?
Iemand die meer weet hierover?[/quote
Hallo iedereen,
Ik zal het nog eens proberen met handen en voeten uit te leggen wat ik precies bedoel en hoop op dit forum ernstige reacties en goede raad te krijgen van ervaren personen:
Op 15/02/2011 werd mij een fonds aanbevolen door een beleggingsadviseur bij BNP Paribas Fortis om in het volgende fonds te investeren: BNPP B FD II BSKT CNV H.Y. B2 D 200614. Dit fonds bevat 44,86% CAYMAN DOLLAR,36,71% VS,11,52 % BRAZILIE,6,40% HONG KONG,0,50%OVERIGE.Er werd mij gezegd dat er een Chinees bedrijf ondertussen failliet gegaan is en dat er 4 andere bedrijven in de problemen zitten.Ik heb 17.000 euro geinvesteerd,nog niets gekregen van de beloofde 4,25 % per jaar op dit kapitaal en momenteel is mijn starterskapitaal gezakt naar 14.900 euro.Dus momenteel een verlies van meer dan 4000 euro (inflatie,verlies beloofde procenten en zakking kapitaal samengeteld).Er zou een vergadering plaatsgevonden hebben op 19 december 2012 door de FSMA en het resultaat daarvan word door Fortis bank verzwegen voor ons,wij weten dus van niets!Ondertussen heb ik al intern klacht ingediend bij BNP Paribas Fortis zelf en vraag ik mij af waar ik ook extern klacht in kan dienen.Aangezien ik risicoklasse 2 onderschreven heb bij fortis en dit Fonds risicoklasse 6 is heeft Fortis een grote fout gemaakt,want ze mochten in deze risicoklasse niet meer dan 2600 euro door mij laten investeren .De persoon die mij dit contract "aangedraaid" heeft,heeft mij niet eens de kans gegeven de kleine letters te laten lezen,alles moest rap rap gaan.Hij heeft mondeling gezegd dat ik een kapitaalsgarantie had,maar dit is op papier niet het geval!(geen kapitaalsgarantie.Hij heeft ook mijn risicoklasse 0 naar risicoklasse 2 verandert zonder mij daar duidelijk van op de hoogte te brengen.Zoals ik zei: alles moest rap gaan en ieder moment dat ik probeerde de kleine letters te lezen voor het onderschrijven van het contract heeft hij verhindert.Plus het feit dat hij nog geen maand later overgeplaatst geweest is naar een ander kantoor.Ik zou graag willen weten: wat moet ik nu doen om tenminste mijn kapitaal terug te krijgen???
Ik voel mij absoluut belogen en bedrogen door de adviseurs van BNP Paribas Fortis,want vandaag kreeg ik doodleuk een mail dat mevr.de nieuwe advisuese een andere funktie zal nemen in een ander kantoor en dit vanaf 1 januarie 2013.
Heeft iemand hier ervaring mee ,weet iemand wat ik moet doen?
Yes ... get over it ... and move on !
steek maw geen energie in een verloren zaak en tracht terug recht te krabbelen met hetgeen u nog overhoudt aan dit debacle... heb ik spijtig genoeg ook al moeten ervaren.... toen mijn ouders pakken geld verloren aan die legale dieven genaamd Fortis, Dexia en KBC
steek maw geen energie in een verloren zaak en tracht terug recht te krabbelen met hetgeen u nog overhoudt aan dit debacle... heb ik spijtig genoeg ook al moeten ervaren.... toen mijn ouders pakken geld verloren aan die legale dieven genaamd Fortis, Dexia en KBC
Ik ben absoluut niet van plan het hier bij te laten.Het is puur bedrog.Ik ga een advokaat nemen,een externe klacht indienen en het heel uitgebreid in de media brengen!Mijn kapitaal wil ik terug,punt uit.Heeft iemand ervaring met een morele schadevergoeding te vragen aan de bank?insider schreef:Yes ... get over it ... and move on !
- arthasdude
- Newbie
- Contacteer:
@ Elvera: Een advocaat weet raad. Om een vergelijk te maken: denk je dat de 800.000 beleggers in Arco hun centen gaan terug zien? I doubt it. Het merendeel van de 800000 beleggers zijn dik in 't zak gezet door hun bank. Denk je dat daar maar iets aan gedaan zal worden voor minimum inbreng te herstellen? Dus in jouw geval zou ik blij zijn en één dezer avonden eens gezellig met de familie gaan eten. Je bent niet alles kwijt, wees blij. Uiteraard zeg ik niet dat je geen klachtendossier bij de bank kunt openstellen en een advocaat kunt raadplegen. Maar ik vrees dat het allemaal voor niks zal zijn.
Drink een whisky en lees dit eens: http://www.1001tips.be/geld/beleggen/be ... gokken.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een levenswijsheid: Don't trust any other person than yourself. Doe zelf je opzoekingswerk en maak zelf een keuze. Bankiers zijn de grootste oplichters van al. Maar niet gevreesd, binnenkort moeten ze allemaal de eed afleggen
Drink een whisky en lees dit eens: http://www.1001tips.be/geld/beleggen/be ... gokken.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een levenswijsheid: Don't trust any other person than yourself. Doe zelf je opzoekingswerk en maak zelf een keuze. Bankiers zijn de grootste oplichters van al. Maar niet gevreesd, binnenkort moeten ze allemaal de eed afleggen

"An investment in knowledge pays the best interest." - Benjamin Franklin
-
- Hero Member
- Contacteer:
Binnen een jaar of 2 heeft het fonds zich misschien hersteld en staat op winst...
- Florentino
- Newbie
- Contacteer:
Elvera,
jouw verhaal bewijst nogmaals dat de zogenaamde adviseurs van BNP voornamelijk advies geven met het belang van de bank in hun achterhoofd ; Het is voor hen veel belangrijker om een maximale verdienste voor de bank na te streven dan voor jou.
De adviseurs van BNP....zijn helemaal geen mensen zoals U en ik...zoals zij zich wensen voor te doen...
In het algemeen worden contracten veelal opgesteld voor lange duurtijd met een exuberante kostenstructuur en boeteclausules bij het voortijdig uitstappen. Er wordt gegoocheld met rendementen die geen rekening houden met de kosten. Ik ken de bewuste contracten niet maar wellicht is dit voor deze ook het geval...
Mijn advies is om de contracten grondig na te lezen met het oog op een stopzetting met zo weinig mogelijk bijkomende kosten.
Vanuit juridische hoek zijn de contracten veelal waterdicht opgesteld voor de bank...en het zal erg moeilijk of zelfs onmogelijk worden om het "misbruik van vertrouwen" waar je eigenlijk naar verwijst, ook werkelijk juridisch te bewijzen ; je belandt dan in een woord-tegen-woord situatie...Weet ook dat een advocaat veel geld kost. Als je deze stap toch zou zetten, let dan in godsnaam op en maak op papier duidelijke afspraken over de kosten en erelonen...anders riskeer je nog veel meer te verliezen zonder dat enig resultaat behaald wordt...sorry maar ik kan je geen beter advies geven.
jouw verhaal bewijst nogmaals dat de zogenaamde adviseurs van BNP voornamelijk advies geven met het belang van de bank in hun achterhoofd ; Het is voor hen veel belangrijker om een maximale verdienste voor de bank na te streven dan voor jou.
De adviseurs van BNP....zijn helemaal geen mensen zoals U en ik...zoals zij zich wensen voor te doen...
In het algemeen worden contracten veelal opgesteld voor lange duurtijd met een exuberante kostenstructuur en boeteclausules bij het voortijdig uitstappen. Er wordt gegoocheld met rendementen die geen rekening houden met de kosten. Ik ken de bewuste contracten niet maar wellicht is dit voor deze ook het geval...
Mijn advies is om de contracten grondig na te lezen met het oog op een stopzetting met zo weinig mogelijk bijkomende kosten.
Vanuit juridische hoek zijn de contracten veelal waterdicht opgesteld voor de bank...en het zal erg moeilijk of zelfs onmogelijk worden om het "misbruik van vertrouwen" waar je eigenlijk naar verwijst, ook werkelijk juridisch te bewijzen ; je belandt dan in een woord-tegen-woord situatie...Weet ook dat een advocaat veel geld kost. Als je deze stap toch zou zetten, let dan in godsnaam op en maak op papier duidelijke afspraken over de kosten en erelonen...anders riskeer je nog veel meer te verliezen zonder dat enig resultaat behaald wordt...sorry maar ik kan je geen beter advies geven.
Het is niet nodig Fortisbank-medewerkers buitenaardse kenmerken toe te dichten...Florentino schreef:... adviseurs van BNP voornamelijk advies geven met het belang van de bank in hun achterhoofd ; Het is voor hen veel belangrijker om een maximale verdienste voor de bank na te streven dan voor jou.
De adviseurs van BNP....zijn helemaal[ geen mensen zoals U en ik...zoals zij zich wensen voor te doen...
Is dan niet elke verkoper van elke firma er op uit om zoveel mogelijk te verdienen voor zijn werkgever of voor zichzelf als hij op commissie werkt en/of zijn eigen baas is?
Een klant dient zich in alle omstandigheden hiervan bewust te zijn.
Zeker in deze tijden waar informatie over alles en nog wat zo maar voor het rapen ligt, is het voor een klant nauwelijks nog mogelijk zich op zijn onwetendheid te beroepen.
Juristen en banken weten dit ook wel en zullen als het er op aan komt, dit argument in zijn volheid aanvoeren. Uitzondering gemaakt natuurlijk voor diegenen die duidelijk en bewust bedrogen werden!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb nog geen seconde spijt gehad van het Henderson Global property equity fonds. Wereldwijd in vastgoed.