weet het even allemaal niet meer... tips?
TIP
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
Waarheid kan kwetsen hé
Ik val je ook niet aan. Ik zeg gewoon dat zoals je nu leeft dat niet meer kan indien je in de toekomst een eigendom wilt(of meer kapitaal).Is gewoon de harde waarheid.
Je leeft in een luxepositie dat je ergens woont zonder dat je huur of afbetaling van een lening hebt.Dat besef je hopelijk toch. In uw geval zou ik mij geen zorgen maken dat ik geen eigendom heb. Ik zou kapitaal opbouwen. Loopt het mis met je relatie dan zou je toch al genoeg moeten hebben om voor een korte tijd iets te huren en ondertussen rond te kijken voor een eigen woning.
Maar je gaat aanpassingen moeten maken aan de manier van leven.
Je leeft in een luxepositie dat je ergens woont zonder dat je huur of afbetaling van een lening hebt.Dat besef je hopelijk toch. In uw geval zou ik mij geen zorgen maken dat ik geen eigendom heb. Ik zou kapitaal opbouwen. Loopt het mis met je relatie dan zou je toch al genoeg moeten hebben om voor een korte tijd iets te huren en ondertussen rond te kijken voor een eigen woning.
Maar je gaat aanpassingen moeten maken aan de manier van leven.
-
chambertin
- Newbie

- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jul 2017
- Contacteer:
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
allen ,
bedankt voor jullie info... knoop is doorgehakt !
akkerdjie... ik koop gewoon een eigendom! probleem opgelost :-)
bedankt voor jullie info... knoop is doorgehakt !
akkerdjie... ik koop gewoon een eigendom! probleem opgelost :-)
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
Efkes in 6 uur tijd obv meningen van mensen die je niet kent, besluiten een eigendom te kopen, nice one
hopelijk moet je niet lenen voor je schuldsaldo 
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
Chambertin, je hebt nu geen woning nodig. Waarom zou u niet investeren in een bouwgrond ? Geen last van huurders en indien nodig over enkele jaren verkoop met winst ( de vraag blijft hetzelfde of neemt toe, maar het aanbod daalt steeds).chambertin schreef: ↑1 juli 2017, 15:44 allen ,
bedankt voor jullie info... knoop is doorgehakt !
akkerdjie... ik koop gewoon een eigendom! probleem opgelost :-)
-
anonymous
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
Bouwgrond is pokkeduur tegenwoordig, je kunt uw lening niet inbrengen en je hebt geen huurinkomsten.
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
Beste anonymous, het enige dat op lange termijn wat betreft rendement goed scoort is grond.
Mijn vader heeft vroeger bosgrond gekocht voor een kleine 400 euro en wij ( erfgenamen) hebben het verkocht als bouwgrond voor 420 000 euro.
Edit: sorry, het was geen 400 euro, maar 150 000 BEF. Dus een kleine 4000 euro !
Laatst gewijzigd door evita op 2 juli 2017, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
Zeker waar, maar laten we de TS niet uit het oog verliezen. Hij besluit impulsief om een woning te kopen hoewel dat in zijn positie een uitzonderlijk domme zet is (vermoedelijk omdat het steekt dat zijn vrouw vermogender is?). Denk je dan dat hij het soort intergenerationele beleggingshorizon heeft dat je beschrijft?
Gelet op de financiële positie van de TS zou ik noch een woning, noch bouwgrond aanraden. Kies dan liever voor wat beleggingen met een mooi dividend (vastgoedvenootschappen, fondsen of holdings zijn ideaal voor beginners).
PS: het voorbeeld dat jij aanhaalt zou vandaag trouwens amper nog mogelijk zijn. De kans dat land- of bosbouwgebied nog omgezet wordt in bouwgrond is miniem geworden, en de tijd van extreme prijsstijgingen ligt ook achter ons. Grond als belegging teert op een glorieus verleden, maar de toekomst ziet er magerder uit. Het is gewoon een degelijke belegging geworden, niet meer de geldmachine die het voor de generatie van je ouders was.
-
anonymous
Re: weet het even allemaal niet meer... tips?
Beste Evita. TS is 45 jaar en heeft weinig financiele ruimte. Ik denk niet dat hij bouwgrond gaat vinden voor 400 euro die binnen 20 jaar 420000 euro zal waard zijn. Zelfs een piepklein perceel kost tegenwoordig al 100000 euro. Geld dat TS niet heeft. Hij koopt het niet voor zijn kinderen of kleinkinderen maar voor zichzelf, niet als belegging maar als een soort zekerheid waar hij later eventueel terecht kan als hij niet meer in de woning van zijn vriendin kan wonen.
De bouwgrond zal wel nog stijgen in waarde maar er is ergens een grens. Ik denk niet dat men binnen 20 jaar 600000 euro zal gaan betalen voor een strook gras en aarde. Op een dag stopt het.
De bouwgrond zal wel nog stijgen in waarde maar er is ergens een grens. Ik denk niet dat men binnen 20 jaar 600000 euro zal gaan betalen voor een strook gras en aarde. Op een dag stopt het.