Weg bij Fortis
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Weg bij Fortis
Ik heb besloten te vertrekken bij Fortis.
Spaar- en zichtrekeningen zijn vrij simpel.
Pensioensparen zou ik laten omzetten naar ARPE.
Beleggingsportefeuille laten overzetten zou me 30 eur per lijn kosten, zijn er betere alternatieven?
Grootste probleem, Home Invest plan. Hoe krijg ik dit weg zonder fiscale bestraffing of laat ik dit gewoon staan? En kan dit zonder jaarlijkse kosten te betalen voor zichtrekening e.a. die ik toch nooit meer zal gebruiken?
Tips welkom
Jirko
Spaar- en zichtrekeningen zijn vrij simpel.
Pensioensparen zou ik laten omzetten naar ARPE.
Beleggingsportefeuille laten overzetten zou me 30 eur per lijn kosten, zijn er betere alternatieven?
Grootste probleem, Home Invest plan. Hoe krijg ik dit weg zonder fiscale bestraffing of laat ik dit gewoon staan? En kan dit zonder jaarlijkse kosten te betalen voor zichtrekening e.a. die ik toch nooit meer zal gebruiken?
Tips welkom
Jirko
-
anonymous
Re: Weg bij Fortis
--Onnodige quote! Het heeft geen zin om een bericht te quoten dat er net boven staat. Dit houdt het forum meer leesbaar. V.--
Er zijn online banken die je effecten portefeuille overnemen, en de transfer kosten, die fortis je aanrekent, terugbetalen.
Wat die HIP betreft: Dit is een soort pensioensparen dat kan omgezet worden in een schuldsaldoverzekering.
Je kan dit uiteraard bij Fortis laten staan (je kan het gewoon laten staan, of nog op bijstorten).
Ik vermoed dat je het echter ook wel moet kunnen overzetten naar een andere bank. Je geeft echter niet aan naar welke andere bank(en) je overstapt. Dus best even bij hen navragen of ze dat kunnen overnemen.
Er zijn online banken die je effecten portefeuille overnemen, en de transfer kosten, die fortis je aanrekent, terugbetalen.
Wat die HIP betreft: Dit is een soort pensioensparen dat kan omgezet worden in een schuldsaldoverzekering.
Je kan dit uiteraard bij Fortis laten staan (je kan het gewoon laten staan, of nog op bijstorten).
Ik vermoed dat je het echter ook wel moet kunnen overzetten naar een andere bank. Je geeft echter niet aan naar welke andere bank(en) je overstapt. Dus best even bij hen navragen of ze dat kunnen overnemen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Weg bij Fortis
je kan vragen aan je volgende verzekeraar of hij er een contract van Ag kan van maken om dan lagere instap te bedingen, want dat ligt vrij hoog bij BNP