welk fonds bij argenta of rabo
TIP
welk fonds bij argenta of rabo
ik zou fonds willen kopen bij ofwel rabo bank ofwel argenta ( omdat ik daar klant ben), eventueel keytrade
zou dit willen doen voor langere termijn, liefst eentje met weinig kosten en als het kan eentje dat garen spint bij daling euro tov dollar en/of andere munten ( ik geloof beetje dat euro overgewaardeed is)
iemand suggestie wat eens te bekijken ?
zou dit willen doen voor langere termijn, liefst eentje met weinig kosten en als het kan eentje dat garen spint bij daling euro tov dollar en/of andere munten ( ik geloof beetje dat euro overgewaardeed is)
iemand suggestie wat eens te bekijken ?
Re: welk fonds bij argenta of rabo
Ga je echt maar 1 fonds aankopen ? Doe dat dan niet als je er veel geld wil instoppen. Spreiding is het sleutelwoord bij sparen en beleggen. Spreiding over producten, spreiding over banken, spreiding over fondsen, ... Spreiding van de aankoop momenten.
Om nu 1 specifiek fonds te noemen ga ik niet doen. Er zijn verschillende fondsen die te overwegen zijn en je moet kiezen naar jouw filosofie en voorkeur. Zelf heb ik een spreiding over een 10 tal fondsen en dat aantal zal nog opgehoogd worden in de toekomst.
Snuister eens door het forum, breng een bezoekje aan mijnkapitaal.be en maak zelf je keuze. Denk er wel aan dat heel wat fondsen momenteel vrij nog noteren.
Om nu 1 specifiek fonds te noemen ga ik niet doen. Er zijn verschillende fondsen die te overwegen zijn en je moet kiezen naar jouw filosofie en voorkeur. Zelf heb ik een spreiding over een 10 tal fondsen en dat aantal zal nog opgehoogd worden in de toekomst.
Snuister eens door het forum, breng een bezoekje aan mijnkapitaal.be en maak zelf je keuze. Denk er wel aan dat heel wat fondsen momenteel vrij nog noteren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Maak niet de fout die anderen op dit forum gemaakt hebben door een fonds te kiezen dat het het voorbije jaar uitstekend heeft gedaan. Want dat had je dan een jaar geleden gekocht moeten hebben en de kans is groot dat het volgend jaar een neerwaartse correctie meemaakt.
dermee dat ik hier even raad vraag, heb geen zin om hele dagen alles uit te vlooien , ik geloof niet zo in goeroe's die weten wat er volgend jaar gaat gebeuren . zoek enkel iets waar ik niet teveel kosten op betaal en fonds dat profiteert van eventuele daling euro... ( dat denk ik dan weer dat gaat gebeuren ...) misschien internationaal fonds en eentje erbij kopen dat in dollar noteert ?
-
anonymous
1.kosten
als je aankoopt via Rabobank heb je andere kosten dan bij Argenta ( voor dezelfde fondsen)
en 1 tot 3 % op het totaal bedrag geeft dus al een enorm verschil in rendement.
zie maar naar het pensioensparen ( zelfde fonds betaal je bij rabo 0% en bij anderen tot 3 % )
2. procedure voor aankoop of verkoop.
als je eerst terplaatse moet gaan om iets te ondertekenen dan ben je dadelijk een hoop tijd kwijt.
Laatst verviel er een multisecurity van Ethias en moest ik wachten op een papier van de bank + een copie identiteitskaart etc ( dus geld ontvangen met 10 dagen vertraging)
3. advies
Jammer genoeg verkoopt iedereen je wat hun het best uitkomt dus ga daar ook niet echt op voort.
4. welk fonds ?
haha, dan was ik al heel rijk geweest.
Intussen probeer ik een actief beheerd fonds dat deels in aandelen en deels in obligaties zit.
Hopelijk doen ze het goed maar zoals een Carmignac heb ik nog geen plezier gehad ( aankoop deze zomer)
5.Risico ?
Werk alleen met geld dat je kunt verliezen
anders zet je het beter op een goed spaarboekje of een kasbon ( weinig rendement maar normaal heb je kapitaalsgarantie)
ps
toen ik een eerste keer ging beleggen dan was er de beurscrash van Benedetti ( ergens rond 1988) ( -40% )
Toen de beurs echt omhoog ging had ik geen geld
en toen ik geld had was er Lerhout en hauspie ( -100%) , de technologiecrash ( -50%) enz.
Herman
als je aankoopt via Rabobank heb je andere kosten dan bij Argenta ( voor dezelfde fondsen)
en 1 tot 3 % op het totaal bedrag geeft dus al een enorm verschil in rendement.
zie maar naar het pensioensparen ( zelfde fonds betaal je bij rabo 0% en bij anderen tot 3 % )
2. procedure voor aankoop of verkoop.
als je eerst terplaatse moet gaan om iets te ondertekenen dan ben je dadelijk een hoop tijd kwijt.
Laatst verviel er een multisecurity van Ethias en moest ik wachten op een papier van de bank + een copie identiteitskaart etc ( dus geld ontvangen met 10 dagen vertraging)
3. advies
Jammer genoeg verkoopt iedereen je wat hun het best uitkomt dus ga daar ook niet echt op voort.
4. welk fonds ?
haha, dan was ik al heel rijk geweest.
Intussen probeer ik een actief beheerd fonds dat deels in aandelen en deels in obligaties zit.
Hopelijk doen ze het goed maar zoals een Carmignac heb ik nog geen plezier gehad ( aankoop deze zomer)
5.Risico ?
Werk alleen met geld dat je kunt verliezen
anders zet je het beter op een goed spaarboekje of een kasbon ( weinig rendement maar normaal heb je kapitaalsgarantie)
ps
toen ik een eerste keer ging beleggen dan was er de beurscrash van Benedetti ( ergens rond 1988) ( -40% )
Toen de beurs echt omhoog ging had ik geen geld
en toen ik geld had was er Lerhout en hauspie ( -100%) , de technologiecrash ( -50%) enz.
Herman