Welke aandelen kiezen met hoog en stabiel rendement?
TIP
Re: Welke aandelen kiezen met hoog en stabiel rendement?
Zou hem willen vragen wat hij van volgende beoordeling door een wereldreiziger (10 jaar op pad geweest) vindt ?
Tja, je zal het niet verwachten, maar ik vond Thailand niks aan. Zeker, het land heeft mooie streken, prachtige jungle gedeeltes, en bloedmooie eilanden en stranden. Maar… het land is over-developed, over toeristisch, en over-geldwolvig. De Thais, ze zijn vriendelijk, maar vooral als ze geld aan je kunnen verdienen. Anders keren ze je de rug toe. Ik heb het meerdere malen meegemaakt dat men je hemel en aarde beloofde, als je maar wat bij ze kocht. En als je dan kwam klagen dat het niet was wat men beloofde, zag men je niet staan (...). Ook het boeken van excursies, waar je als toerist echt als vee word behandelt… neee, niks voor mij. Dit zeggende, Thailand heeft natuurlijk wel een aantal attracties, en is op zich een schoon en gemakkelijk land om in te reizen. Er zijn treinen, bussen en vliegtuigen, vaak spreekt men (gebrekkig) Engels en alles is er te koop. Het is een modern en schoon land, en voor mensen die voor het eerst naar Azië gaan wellicht een prettige instap.
Zelf rijden in Thailand is geen probleem, ook de grens papieren zonder problemen. Wegen zijn redelijk en bewegwijzering uitstekend. Veel plekken om wild te kamperen.
Blijkbaar toch niet de hemel op aarde ?
De Hollandse 'Gulliver' vond Laos dan toch beter.
Tja, je zal het niet verwachten, maar ik vond Thailand niks aan. Zeker, het land heeft mooie streken, prachtige jungle gedeeltes, en bloedmooie eilanden en stranden. Maar… het land is over-developed, over toeristisch, en over-geldwolvig. De Thais, ze zijn vriendelijk, maar vooral als ze geld aan je kunnen verdienen. Anders keren ze je de rug toe. Ik heb het meerdere malen meegemaakt dat men je hemel en aarde beloofde, als je maar wat bij ze kocht. En als je dan kwam klagen dat het niet was wat men beloofde, zag men je niet staan (...). Ook het boeken van excursies, waar je als toerist echt als vee word behandelt… neee, niks voor mij. Dit zeggende, Thailand heeft natuurlijk wel een aantal attracties, en is op zich een schoon en gemakkelijk land om in te reizen. Er zijn treinen, bussen en vliegtuigen, vaak spreekt men (gebrekkig) Engels en alles is er te koop. Het is een modern en schoon land, en voor mensen die voor het eerst naar Azië gaan wellicht een prettige instap.
Zelf rijden in Thailand is geen probleem, ook de grens papieren zonder problemen. Wegen zijn redelijk en bewegwijzering uitstekend. Veel plekken om wild te kamperen.
De Hollandse 'Gulliver' vond Laos dan toch beter.
SparSpaar schreef: ↑29 november 2018, 19:03 Zou hem willen vragen wat hij van volgende beoordeling door een wereldreiziger (10 jaar op pad geweest) vindt ?
De Hollandse 'Gulliver' vond buurland Laos beter maar zijn favoriete bestemming is Sri Lanka.
Belgisch en Europees is ok. Liefst geen wisselkoersrisico. 3% is waar ik naar streef.Umi schreef: ↑29 november 2018, 15:22 Interesting... (niet alle posts gelezen, kom hier maar net binnenvallen)
Ik wil gerust mijn visie bijdragen, maar ge moet uw voorwaarden wel expliciet vermelden![]()
Moet dat minstens 3% netto zijn per aandeel of 3% netto over heel de port?
U wil het volledig, of toch zo veel mogelijk Belgisch houden gok ik?
Als ik het goed begrijp wil je die port samenstellen binnen 1jaar & er nooit meer naar omkijken en elk jaar gewoon het dividend opstrijken?
Persoonlijk zou ik op iets langere termijn kijken welke bedrijven dividendverhogingen in het verschiet hebben & selectie maken adhv de pay-out ratio.
Natuurlijk kan je die oefening vandaag maken, maar wie weet aan welke prijs die aandelen noteren als je je investeringen wilt doen (binnen 1jaar?)... De koersen van veel Belgische aandelen zijn wat teruggevallen op dit moment, als er binnen het jaar een herstel is, zie ik weinig kwaliteit met +3% netto. Als er tegen dan een stevige correctie komt hebt u geluk, dan kunnen er zaakjes gedaan worden...
Ik heb gezien dat u geen fan ben van Belgisch vastgoed (ik ook niet), dan is het zeker moeilijk om aan 50 aandelen te geraken met een netto dividend van 3%...
Een aandeel als Texaf (congolees vastgoed in een belgische holding) dat z'n dividend jaarlijks met 20% wil verhogen (& dit al jaren volhoudt) keerde dit jaar een dividend van +-2,9% bruto uit, maar deze maakt dus geen kans voor uw port?
2018 => 2,9%
2019 => 3,48%
2020 => 4,18%
2021 => 5,01% = 3,5% netto
Het gevaar is als je enkel selecteert op hoog dividend, dat je de probleemgevallen gaat tegenkomen... oa InBev & SES onlangs met een dividendknip, BPOST wss in de toekomst.
Een aandeel als Solvay dat al meer dan 30jaar op rij z'n dividend heeft verhoogd (en enkele jaren stabiel heeft gehouden) komt niet in aanmerking vanwege maar 2,6% netto? GBL (geen holding überhaupt...),InBev,... ook niet?
Ik zie maar weinig kandidaten voor 3% netto;
EVS, Vandevelde, RTL (dubbele RV), BNB, Ageas, Telecom, vastgoed, bank(en) (KBC Ancora),...
Ik denk dat 3% netto gemiddeld mogelijk is, maar dan ga je overwogen zitten in telecom, vastgoed & financials.
Sterke aandelen met stijgingspotentieel en iets minder dan 3 % wijs ik niet automatisch af.
Interssant maar je moet volgens mij die wisselkoers niet meer omrekenen naar euro. IWDA is al omgerekend naar euro en kan je gewoon in euro kopen. Op zich wordt het wisselkoersrisico niet bepaald door de munt waarin het fonds noteert maar door de onderliggende effecten in het fonds. IWDA is slechts voor 10% euro dus het wisselkoersrisico is relatief groot.Belca2 schreef: ↑29 november 2018, 15:03 Zeker niet als er toch enig tegengewicht gegeven wordt. Zie bv. Prestatie Belgische Holdings
Je schrijft: "we stellen vast dat IWDA€ goed presteert telkens als de USD daalt of een dieptepunt kent" maar het is juist omgekeerd. Als de dollar stijgt doet IWDA het goed. IWDA is voor 60% dollar dus als de dollar stijgt, krijg je er meer euro's voor terug.
Ook een paar vragen die ik heb:
- Kan je niet beter vergelijken met MSCI World small cap aangezien de meeste holdings in de small/mid cap categorie vallen als ik het goed heb?
- Hoe zijn de holdings geselecteerd? Is er mogelijk sprake van survivorship bias?
- Wordt er rekening gehouden met de kosten (30% RV, transactiekosten bij herbeleggen van dividend)?
[quote=Belca2
Zou het kunnen dat jij de enige bent?
[/quote],
neen we zijn al zeker met twee
plus omega
plus de mannen van mijn kapitel en hun fans ook.
heel wat posters hier zouden goede grootbank medewerkers zijn, met zoveel overtuiging hun waar verkopen.
Zou het kunnen dat jij de enige bent?
[/quote],
neen we zijn al zeker met twee
plus omega
plus de mannen van mijn kapitel en hun fans ook.
heel wat posters hier zouden goede grootbank medewerkers zijn, met zoveel overtuiging hun waar verkopen.
Ik denk dat ik nu voldoende info heb om mijn eigen huiswerk te maken.
Toch nog een vraag aan Belca en Zeezout; ik merk dat andere forumleden vol lof zijn over jullie.
Ik wil me nu dus verdiepen in jullie aanbevelingen ivm aristocrats en zeezoutjes.
Waar kan ik die info vinden?
Dank bij voorbaat.
Ook aan de anderen die met mij wilden meedenken, jullie input wordt zeer gewaardeerd!
Tot slot nog een boodschap aan die enkele idioten die mij in een negatief daglicht willen stellen: Get a life!
Toch nog een vraag aan Belca en Zeezout; ik merk dat andere forumleden vol lof zijn over jullie.
Ik wil me nu dus verdiepen in jullie aanbevelingen ivm aristocrats en zeezoutjes.
Waar kan ik die info vinden?
Dank bij voorbaat.
Ook aan de anderen die met mij wilden meedenken, jullie input wordt zeer gewaardeerd!
Tot slot nog een boodschap aan die enkele idioten die mij in een negatief daglicht willen stellen: Get a life!
BNB duikt onder de €2500 vandaag, wat het toch ook interessanter begint te maken qua dividendrendement. Heb zelf 1tje bijgekocht vandaag. De effectieve inhoud van het beursvehikel zijn nog altijd veilige overheidsobligaties.
Met dat verschil dat je hier 3,5% netto en meer zal ontvangen de komende jaren.
+ je hebt een kleine kans dat de gigantische onderwaardering ooit ten voordele van de kleine aandeelhouder opgelost wordt, dan mag je per aandeel BNB gerust op €20k winst rekenen.
Met dat verschil dat je hier 3,5% netto en meer zal ontvangen de komende jaren.
+ je hebt een kleine kans dat de gigantische onderwaardering ooit ten voordele van de kleine aandeelhouder opgelost wordt, dan mag je per aandeel BNB gerust op €20k winst rekenen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
zeezout: terug te vinden in volgende forumdraadjes:
zeezoutjes vs de bel20 tracker
Dividendgroei aandelen wereldwijd
Belca2: PDF documenten voor download:
Zoete Brusselse Dividend Aristocraten 2018
Meer specifiek voor beursgenoteerd vastgoed GVVs
GVV overzicht 20180930
Veel studiegenot en succes!
https://www.suredividend.com/dividend-kings/#AWR
Heel deze lijst, ideaal voor dividenden op te rapen en opties te schrijven:
US Kings
American States Water (AWR)
Cincinnati Financial (CINF)
Colgate-Palmolive (CL)
Dover Corporation (DOV)
Emerson Electric (EMR)
Farmers & Merchants Bancorp (FMCB)
Genuine Parts Company (GPC)
Hormel Foods (HRL)
Johnson & Johnson (JNJ)
Coca-Cola (KO)
Lancaster Colony (LANC)
Lowe’s (LOW)
3M (MMM)
Nordson (NDSN)
Northwest Natural Gas (NWN)
Parker-Hannifin (PH)
Procter & Gamble (PG)
Vectren (VVC)
US Aristocrats
The Clorox Co.
Cintas Corp.
Chevron Corp.
Dover Corp.
Ecolab Inc.
Consolidated Edison Inc.
Emerson Electric Co.
Genuine Parts Co.
W.W. Grainger Inc.
HCP Inc.
Hormel Foods Corp.
Illinois Tool Works Inc.
Johnson & Johnson
Kimberly-Clark Corp.
The Coca-Cola Co.
Leggett & Platt Inc.
Lowe’s Companies Inc.
McDonald’s Corp.
Medtronic plc
McGraw Hill Financial Inc.
McCormick & Co. Inc.
3M Co.
Nucor Corp.
Pepsico Inc.
The Procter & Gamble Co.
Pentair plc
PPG Industries Inc.
The Sherwin-Williams Co.
Stanley Black & Decker Inc.
Sysco Corp.
AT&T Inc.
Target Corp.
T. Rowe Price Group Inc.
V.F. Corp.
Walgreens Boots Alliance Inc.
Wal-Mart Stores Inc.
Exxon Mobil Corp.
Europese
Wereldhave Belgium CVA
Unibail-Rodamco
Munich RE
Total SA
Allianz SE
AXA SA
Ackermans & van Haaren NV
Groupe Bruxelles Lambert SA
Bayerische Motoren Werke AG
Elia System Operators NV
Kinepolis Group NV
Sofina SA
Michelin
Technip SA
Royal Dutch Shell plc
BASF SE
D'Ieteren SA
Colruyt Group NV
Siemens AG
Koninklijke Ahold NV
Wolters Kluwer
Unilever NV
Essilor International SA
Adidas AG
Fresenius SE & Co KGaA
Anheuser Busch Inbev SA
Louis Vuitton Moet Hennesy
Air Liquide SA
Legrand SA
Sanofi SA
Pernod Ricard SA
Bayer AG
Solvay SA
Danone
L'Oreal
UCB SA
Heel deze lijst, ideaal voor dividenden op te rapen en opties te schrijven:
US Kings
American States Water (AWR)
Cincinnati Financial (CINF)
Colgate-Palmolive (CL)
Dover Corporation (DOV)
Emerson Electric (EMR)
Farmers & Merchants Bancorp (FMCB)
Genuine Parts Company (GPC)
Hormel Foods (HRL)
Johnson & Johnson (JNJ)
Coca-Cola (KO)
Lancaster Colony (LANC)
Lowe’s (LOW)
3M (MMM)
Nordson (NDSN)
Northwest Natural Gas (NWN)
Parker-Hannifin (PH)
Procter & Gamble (PG)
Vectren (VVC)
US Aristocrats
The Clorox Co.
Cintas Corp.
Chevron Corp.
Dover Corp.
Ecolab Inc.
Consolidated Edison Inc.
Emerson Electric Co.
Genuine Parts Co.
W.W. Grainger Inc.
HCP Inc.
Hormel Foods Corp.
Illinois Tool Works Inc.
Johnson & Johnson
Kimberly-Clark Corp.
The Coca-Cola Co.
Leggett & Platt Inc.
Lowe’s Companies Inc.
McDonald’s Corp.
Medtronic plc
McGraw Hill Financial Inc.
McCormick & Co. Inc.
3M Co.
Nucor Corp.
Pepsico Inc.
The Procter & Gamble Co.
Pentair plc
PPG Industries Inc.
The Sherwin-Williams Co.
Stanley Black & Decker Inc.
Sysco Corp.
AT&T Inc.
Target Corp.
T. Rowe Price Group Inc.
V.F. Corp.
Walgreens Boots Alliance Inc.
Wal-Mart Stores Inc.
Exxon Mobil Corp.
Europese
Wereldhave Belgium CVA
Unibail-Rodamco
Munich RE
Total SA
Allianz SE
AXA SA
Ackermans & van Haaren NV
Groupe Bruxelles Lambert SA
Bayerische Motoren Werke AG
Elia System Operators NV
Kinepolis Group NV
Sofina SA
Michelin
Technip SA
Royal Dutch Shell plc
BASF SE
D'Ieteren SA
Colruyt Group NV
Siemens AG
Koninklijke Ahold NV
Wolters Kluwer
Unilever NV
Essilor International SA
Adidas AG
Fresenius SE & Co KGaA
Anheuser Busch Inbev SA
Louis Vuitton Moet Hennesy
Air Liquide SA
Legrand SA
Sanofi SA
Pernod Ricard SA
Bayer AG
Solvay SA
Danone
L'Oreal
UCB SA
Ook jouw lijst, Zao, zal me een hele tijd bezighouden.
Wanneer ik mijn eigen portefeuille aan de hand van alle goede raad gekregen in dit topic, klaar heb, ben ik zinnens die op dit forum te brengen.
Aan de geinteresseerden; feel free om daar desgevallend commentaar op te geven!
Hartelijk dank.
Wanneer ik mijn eigen portefeuille aan de hand van alle goede raad gekregen in dit topic, klaar heb, ben ik zinnens die op dit forum te brengen.
Aan de geinteresseerden; feel free om daar desgevallend commentaar op te geven!
Hartelijk dank.
Bespaar u de moeite. Bij de Europese aandelen in die lijst (heb de Amerikaanse niet onderzocht) zitten quasi geen aandelen met minstens 3% netto dividend.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Typisch aan die lijst is de historiek van stijgend dividend. Wat nu geen 3% is wordt het wel... En pak meer ook. Stijgt sneller dan de inflatie. Vb coca cola van warren buffet, zit nu op het niveau dt hij zijn originele aankoop jaarlijks terugkrijgt als dividend, na +/- 30 jaar zit die dus aan 100% dividendreturn.
In combi met geschreven opties haal je hier nog enkele %-en bij, vraagt wel tijdsbesteding.
Ik werk voor mijn portefeuilles nog quasi uitsluitend met die lijst.
In combi met geschreven opties haal je hier nog enkele %-en bij, vraagt wel tijdsbesteding.
Ik werk voor mijn portefeuilles nog quasi uitsluitend met die lijst.
Belgisch en Europees is ok. Liefst geen wisselkoersrisico. 3% is waar ik naar streef.
Sterke aandelen met stijgingspotentieel en iets minder dan 3 % wijs ik niet automatisch af.
[/quote]
Er is een land in Europa als ge u daar een domiciel neemt betaalt ge geen inkomsten belastingen.
Dus op pensioen 0%.
Waarom in het koude Belgie met zijn taksen en belastingen blijven.
Is misschien al meer profijt op jaarbasis dan die 3% met risico.
En het is er de helft goedkoper om te leven.
Met veel zonneschijn op de koop toe.
[/quote]
Er is een land in Europa als ge u daar een domiciel neemt betaalt ge geen inkomsten belastingen.
Dus op pensioen 0%.
Waarom in het koude Belgie met zijn taksen en belastingen blijven.
Is misschien al meer profijt op jaarbasis dan die 3% met risico.
En het is er de helft goedkoper om te leven.
Met veel zonneschijn op de koop toe.
Estate Guru believer.
vroeg me af waar zou dat zijn
maar natuurlijk
malta bij me direct , leven van de opbrengsten van de mixer en flexer
well done platin geniet ervan
of is het toch slovenië ?
maar natuurlijk
malta bij me direct , leven van de opbrengsten van de mixer en flexer
well done platin geniet ervan
of is het toch slovenië ?
US Dividend Kings 2017 is iets ouder maar geeft een schets van waar die aandelen zich bevinden in het dividendenrendement, -groei diagram