Welke aandelen kiezen met hoog en stabiel rendement?
TIP
Re: Welke aandelen kiezen met hoog en stabiel rendement?
Het dividendrendement is deel van het rendement van aandelen/fondsen.
Als je dus naar het "rendement" op een factsheet, of een groeigrafiek, kijkt dan geeft dit het totaal van het dividendrendement en het "prijs"rendement. Men mag er dan niet het dividendrendement nog een tweede maal bijtellen :-).
De prijzen van de fondsen die ik gebruikte in het voorbeeld komen van de prijsgrafieken van M*.
Voor het globaal dividend aristocrat fonds dat je aanhaalde is een heel minieme prijsdaling tijdens de laatste 12 maanden.
Onze vrienden van MK zouden dit waarschijnlijk kapitaalvraat noemen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zou 2 miljoen verdelen over aandelen en obligaties die je elke maand een dividend of rente uitkeren. Een 12-tal dus.
bvb : januari ABI, februari B-Post, maart J&J, april Bayer, enz.
Verder zou ik 1 miljoen investeren in goud, kunst, antiek, ... Alles met een iets of wat vaste waarde maar toch exclusief op de markt is.
Het laatste miljoen verdeel ik over verschillende zichtrekeningen. Brengt niks op ( integendeel), maar mag je dan ook opsouperen naar believen.
In plaats van u zorgen te maken over uw kapitaal en hier wat rond te hangen, zou ik vooral leven. Hard en snel.
bvb : januari ABI, februari B-Post, maart J&J, april Bayer, enz.
Verder zou ik 1 miljoen investeren in goud, kunst, antiek, ... Alles met een iets of wat vaste waarde maar toch exclusief op de markt is.
Het laatste miljoen verdeel ik over verschillende zichtrekeningen. Brengt niks op ( integendeel), maar mag je dan ook opsouperen naar believen.