Welke aandelen kopen jullie aan in deze koopjesperiode?
TIP
Re: Welke aandelen kopen jullie aan in deze koopjesperiode?
Vooral mijn bankaandelen hebben ferm verlies geleden, ik twijfel steeds tussen verkopen of 'bijhouden voor betere tijden'...
Is het al gebeurd, dat bijna-waardeloze aandelen na verloop van tijd toch nog hard stijgen??? Ik heb daar geen ervaring mee...of, hoé lang hou je zulke aandelen bij : maanden? jaren?
Is het al gebeurd, dat bijna-waardeloze aandelen na verloop van tijd toch nog hard stijgen??? Ik heb daar geen ervaring mee...of, hoé lang hou je zulke aandelen bij : maanden? jaren?
ja dat is waarschijnlijk al gebeurd ... maar ik weet er niet van !Jemdiev schreef:Vooral mijn bankaandelen hebben ferm verlies geleden, ik twijfel steeds tussen verkopen of 'bijhouden voor betere tijden'...

Als je natuurlijk hoopt dat bv uw oude Fortis aandelen terug naar hun oude niveau terugkeren nou ja .... dan ben je er wel aan voor uw moeite !

Ik zou ze dumpen en opnieuw beginnen met hetgeen je nog overhoud van dat fiasco ...

- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Bijna waardeloos en dan hard stijgen ? Is met Option al twee keer gebeurd volgens mij: door het dak na de beursintroductie, koers gedeeld door 30 na uiteenspatten van dotcom bubble, weer door het dak met een piek in 2006, en ondertussen alweer gedeeld door 30 ongeveer..Jemdiev schreef:Vooral mijn bankaandelen hebben ferm verlies geleden, ik twijfel steeds tussen verkopen of 'bijhouden voor betere tijden'...
"Van de hemel naar de hel en weer terug", het boek van CEO Callewaert gaat onder meer daar over dacht ik. Boek dateert van een paar jaar geleden, dus ondertussen kan er de subtitel "En nog een keer" bij..

Insider, wat vind jij als biotech kenner van Thrombogenics?
Ze hebben net een kapitaalverhoging afgerond in minder dan 24 uur tijd, en dat tegen een korting van amper 2% t.o.v. de koers.
Ze hebben net een kapitaalverhoging afgerond in minder dan 24 uur tijd, en dat tegen een korting van amper 2% t.o.v. de koers.
Afgaande op hetgeen ik lees denk ik dat het snor zit : een goede "pipeline" http://www.thrombogenics.com/html/pipeline.asp" onclick="window.open(this.href);return false;Bull-Bear schreef:Insider, wat vind jij als biotech kenner van Thrombogenics?
en voldoende cash nog om door te zetten : http://cash.rnews.be/nl/geld-en-beurs/n ... 484109.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarom ook dat de "dilution" oftewel de "verwatering" maar 2% betrof tov de koers; wat een goed teken is !
Roche is ook een heeeel sterke partner die reeds een "milestone payment" heeft gedaan wat toch wijst op een goed verloop van de testen en de resultaten.
natuurlijk hou wel rekening met het feit dat wanneer er een kink in de kabel komt het aandeel een duik kan/zal nemen. Dat laatste is inherent aan dit soort van belegging.

http://www.cnanalyst.com/2010/12/top-10 ... p-avn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
what a ride !!!
what a ride !!!

Ben al begonnen met al mijn aandelen van Dexia, Ageas en GBL te verkopen. Ik recupereer ongeveer 60% van het oorspronkelijke bedrag.
Gelukkig wordt mijn portefeuille overheerst door Telenet en Agfa, en die renderen genoeg om alles positief te houden.
Ik persoonlijk kies nog steeds voor Belgische aandelen, om zo tenminste onze eigen economie wat te steunen; helaas voor de bankaandelen!
Gelukkig wordt mijn portefeuille overheerst door Telenet en Agfa, en die renderen genoeg om alles positief te houden.
Ik persoonlijk kies nog steeds voor Belgische aandelen, om zo tenminste onze eigen economie wat te steunen; helaas voor de bankaandelen!
Kan er mij eens iemand uitleggen hoe je de economie van een land kunt steunen door er aandelen van te kopen?Jemdiev schreef:Ik persoonlijk kies nog steeds voor Belgische aandelen, om zo tenminste onze eigen economie wat te steunen; helaas voor de bankaandelen!
Ik kan dat uitleggen; ik kan ook uitleggen waarom iemand voor bedrijven uit eigen land kiest. Maar dat kan je zelf ook denk ik.
JurgenG schreef:Kan er mij eens iemand uitleggen hoe je de economie van een land kunt steunen door er aandelen van te kopen?Jemdiev schreef:Ik persoonlijk kies nog steeds voor Belgische aandelen, om zo tenminste onze eigen economie wat te steunen; helaas voor de bankaandelen!
Herinner je je de wet 'Coreman-De Clerck' nog? Deze wet maakte de aankoop van Belgische aandelen fiscaal gunstig. De idee erachter was dezelfde : belgische economie steunen.
Nee, eigenlijk zie ik het niet, vandaar mijn vraag.Jemdiev schreef:Ik kan dat uitleggen; ik kan ook uitleggen waarom iemand voor bedrijven uit eigen land kiest. Maar dat kan je zelf ook denk ik.
Dat er bij een introductie zoveel mogelijk aandelen verkocht worden is goed voor de uitgever maar hoe je daarna dat bedrijf steunt door het aandeel te kopen zie ik niet onmiddellijk, vandaar mijn vraag.
Wel, bedrijven geven aandelen uit om kapitaal binnen te rijven. Kapitaal dat ze nodig hebben om te investeren en te groeien. Ik heb dus liever een belgisch bedrijf groeit en investeert, dan een buitenlands bedrijf. Simpel
Nobel van je ! Maar bij geldzaken mag je nooit té emotioneel handelen: je moet alleen aan jezelf en aan je portefeuille denken. Wees dus pragmatisch !Jemdiev schreef:Wel, bedrijven geven aandelen uit om kapitaal binnen te rijven. Kapitaal dat ze nodig hebben om te investeren en te groeien. Ik heb dus liever een belgisch bedrijf groeit en investeert, dan een buitenlands bedrijf. Simpel

Het is inderdaad nobel om buiten zuivere financiele redenen, àndere redenen te hanteren bij de aankoop van aandelen. En ik ben niet de enige : er zijn brokers die bewust bijvoorbeeld aandelen uit de wapenindustrie weren, of bewust investeren in milieuwbewuste bedrijven, of bedrijven die kinderarbeid weren enz...
Dus het zuivere gewin primeert niet bij iedereen....en dat hoort ook zo!
moet je dan niet eens in de Biotech proberen : daar tracht men mensenlevens te redden via nieuwe middelen en methodesJemdiev schreef:Het is inderdaad nobel om buiten zuivere financiele redenen, àndere redenen te hanteren bij de aankoop van aandelen. En ik ben niet de enige : er zijn brokers die bewust bijvoorbeeld aandelen uit de wapenindustrie weren, of bewust investeren in milieuwbewuste bedrijven, of bedrijven die kinderarbeid weren enz...