Welke aandelen met 150.000 euro
TIP
Re: Welke aandelen met 150.000 euro
Voor de financiële crisis in 2008 was Barclays zoals zovele Europese banken een goede dividend payer, maar op dit moment kan je bezwaarlijk zeggen dat het een goede dividendbetaler (lees: hoog dividend) is met 1 pence op kwartaalbasis.criticus schreef:Ik heb enkel Bpost en Barclays (London). Die laatste was de laatste maanden serieus gedaald en er zijn duizenden ontslagen voorzien. Op lange termijn kan dat aandeel dus terug de hoogte inschieten. De dividenden van die 2 zijn hoog. Engelse dividenden worden in UK nauwelijks belast, zodat je er na de 25% roerende voorheffing nog wat aan overhoudt.
Bovendien heb ik een aversie om alles te beleggen in euro.
koi schreef:Ben nieuw hier maar ben het forum al lang aan het volgen.Welke belgische aandelen zouden jullie kopen met kapitaal van 150000 euro.
Denk zelf aan dividend aandelen ,maar ben zelf nog niet zo thuis in het kopen en verkopen van aandelen,hoeveel verschillende zouden jullie aanraden ?
investeer de eerste 50 euro in wat intelligente lectuur ivm beleggen. Als die zever je allemaal niet bevalt, dan steek je de overige 149950euro in een Vanguard world stock market tracker en je kijkt er de komende 20 jaar niet meer naar, behalve om je dividend te herinvesteren.
Als de lectuur je wel interesseert, zal je automatisch je eigen strategie kunnen ontwikkelen, en eventueel meer geconcentreerd investeren.
>:D
Waar kan ik de tracker VT ( denk ik ) goedkoop aankopen, bij KT of..........
https://www.vanguard.co.uk/uk/portal/investments/etf" onclick="window.open(this.href);return false;
VWRL is zoals VT , maar dan met Ierse domicilie, zodat je dividend niet dubbel belast wordt.
Ik geloof dat die ook in amsterdam noteren, met wat dunnere handel dan in Londen.
Neem de broker die je vertrouwt, eh.
VWRL is zoals VT , maar dan met Ierse domicilie, zodat je dividend niet dubbel belast wordt.
Ik geloof dat die ook in amsterdam noteren, met wat dunnere handel dan in Londen.
Neem de broker die je vertrouwt, eh.
>:D
Koi, hebt u iets gehad aan de vele reacties hier?
En hebt u reeds bepaalde beslissingen of bepaalde acties ondernomen?
En hebt u reeds bepaalde beslissingen of bepaalde acties ondernomen?