Welke algemene vergadering is de moeite?
TIP
Welke algemene vergadering is de moeite?
Ik krijg weer de uitnodigingen toe voor de algemene vergaderingen. Gewoonlijk ga ik daar niet naartoe. Misschien dit jaar wel eens. Vandaar de vraag: welke zijn de moeite? En dan bedoel ik zowel qua inhoud als qua omkadering (eten/drinken).
Rekent Bolero daar kosten voor aan? Vroeger wel blijkbaar, nu vind ik er niet direct iets over terug.
Rekent Bolero daar kosten voor aan? Vroeger wel blijkbaar, nu vind ik er niet direct iets over terug.
Re: Welke algemene vergadering is de moeite?
Ga je naar een algemene vergadering voor het hapje en het drankje? 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zeker in tijden van hoge inflatie moeten we trachten om onze “return on investment” op alle mogelijke manieren te verhogen. Ik had dus een kosten-batenanalyse willen maken waarbij vervoer de kosten zijn, en het hapje en het drankje de baten. Maar dat gaat via deze weg niet lukken precies.
Zoals altijd is een kosten-batenanalyse nooit volledig. Zo is bijvoorbeeld ook tijd een kost. En sommige potentiële baten, zoals het ontmoeten van een levenspartner, kan je maar moeilijk meenemen in dergelijke berekening vanwege de quasi onmogelijke monetaire kwantificeerbaarheid. Er zijn ook potentiële kosten, zoals het naar de droogkuis brengen van de gedragen kledij, wat enkel strikt noodzakelijk is moest (een deel van) het hapje naast uw mond beland zijn door een kleine motorische onnauwkeurigheid.
Moest er toch iemand willen helpen bij het maken van dergelijke berekening, we kunnen misschien beginnen met Umicore? 27/4 gaat deze door.
De vorige keer was het bij VGP de moeite, bij Botanic Sanctuary Antwerpen. Het zal dit jaar wellicht met heel wat minder moeten 
Alleen al voor de hapjes en drankjes op de AV was het de moeite het aandeel te kopen

Alleen al voor de hapjes en drankjes op de AV was het de moeite het aandeel te kopen

Als aandeelhouder ben je mede-eigenaar van bedrijf. Per definitie heb je dus een grote interesse in het domein waarbinnen het bedrijf opereert. En hele avond luisteren naar wat er gezegd wordt over dat domein, en nadien met een hapje en een drankje kunnen kletsen met andere geinteresseerden in datzelfde domein, dat is toch de definitie van een leuke avond?
Als je mede-eigenaar bent van een appartementsgebouw dan ga je toch ook naar de AV? Hoe kun je nu geen interesse hebben in datgene waarvan je zelf de eigenaar bent?
Als je mede-eigenaar bent van een appartementsgebouw dan ga je toch ook naar de AV? Hoe kun je nu geen interesse hebben in datgene waarvan je zelf de eigenaar bent?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Die van Ahold Delhaize zal straks ook druk bijgewoond worden. Ze zullen daar eens goed lachen met die vakbondslui. Ondertussen in de echte wereld, beurskoers op record en dividend 10 % omhoog.
Om eens te horen hoe het gaat met het bedrijf?
Ja, dat kun je ook lezen in het verslag, maar het verslag is opgesmukt door de marketing afdeling. Ik zie toch liever de CEO eens live om te kijken of hij/zij mij overtuigt.
Ja, dat kun je ook lezen in het verslag, maar het verslag is opgesmukt door de marketing afdeling. Ik zie toch liever de CEO eens live om te kijken of hij/zij mij overtuigt.
Bon ik zal dan zelf nog maar een paar visjes gooien: ik dacht naar die van Bois Sauvage te gaan, gbl misschien en Sofina. Zijn die leuk? Sofina leek me wel tof vorig jaar. Dan kan ik eens vragen hoe lang ze nog van plan zijn om door te gaan met te investeren in die fucking deelsteps.
Niet zo bij elk aandeel. Ik heb WDP, ik vind dat een fantastisch management en topbedrijf maar het interesseert mij eigenlijk geen hol, de vastgoedbusiness.
AB Inbev zou niet slecht mogen zijn?
Ik las eens dat Recticel ook de moeite was, in de zin van bedrijfsbezoek, maar dat zal misschien niet elk jaar zijn.

Ik las eens dat Recticel ook de moeite was, in de zin van bedrijfsbezoek, maar dat zal misschien niet elk jaar zijn.
Hoe kun je dan weten dat het management fantastisch is?