Welke bank de interessantste op dit moment?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Welke bank de interessantste op dit moment?
Ik heb de papieren ingevuld om een gratis DB en KeyTradeBank rekening te openen, dit om het gewoon eens te proberen.
Nu zit ik bij KBC, maar moet sinds vorig jaar betalen om mijn geld aan hen te geven..
Nu ik hier wat rond kijk en lees, gaat al het spaargeld van mijn KBC rekening richting Deutsche Bank!
1) gratis rekening, geen afsluitkosten e.d.
2) 2,4 + 0,6 % Dat is 3% per jaar tov de 2% van KBC.
Dit lijkt me volgens het lijstje hier op de site de beste keuze: gratis rekeningen en hoge interest. Er zijn er nog 2 met 0,15% meer, maar die zijn misschien niet gratis.
Dus doe ik er goed aan om DB te kiezen?
Nu zit ik bij KBC, maar moet sinds vorig jaar betalen om mijn geld aan hen te geven..
Nu ik hier wat rond kijk en lees, gaat al het spaargeld van mijn KBC rekening richting Deutsche Bank!
1) gratis rekening, geen afsluitkosten e.d.
2) 2,4 + 0,6 % Dat is 3% per jaar tov de 2% van KBC.
Dit lijkt me volgens het lijstje hier op de site de beste keuze: gratis rekeningen en hoge interest. Er zijn er nog 2 met 0,15% meer, maar die zijn misschien niet gratis.
Dus doe ik er goed aan om DB te kiezen?
Laatst gewijzigd door erazerbe op 28 juli 2009, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Deutsche bank de interessantste op dit moment?
Als je de topics hier over DB al eens hebt gelezen zal je merken dat het aantal tevredenen lager ligt dan het aantal dat wil overstappen. Meestal omdat DB continu nieuwe spaarboekjes maakt met hogere rente en de oudere boekjes dan serieus laat dalen. Overstappen van boekje betekent natuurlijk wel het verlies van de getrouwheidspremie.
Persoonlijk ben ik klant bij keytrade.
De intrest op het spaarboekje is het gemiddelde, die op de zichtrekening is de hoogste denk ik ( of één van de hoogste ) en je krijgt nog 5 cent per verrichting. ( overschrijving, betaling met de bankkaart )
Hun platform is heel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk en alles is zeer up to date.
Een aanrader.
Maar kijk vooral de topics over beide banken nog eens.
Persoonlijk ben ik klant bij keytrade.
De intrest op het spaarboekje is het gemiddelde, die op de zichtrekening is de hoogste denk ik ( of één van de hoogste ) en je krijgt nog 5 cent per verrichting. ( overschrijving, betaling met de bankkaart )
Hun platform is heel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk en alles is zeer up to date.
Een aanrader.
Maar kijk vooral de topics over beide banken nog eens.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik sluit me aan bij cp1234, DB heeft al de ergernis van menig 'spaargidser' opgewekt in de loop der jaren.
A propos ...DB gaat hoogstwaarschijnlijk de basisrente van 2,40% op de on-line spaarrekening verlagen op 1 augustus.
Ben benieuwd welk wit konijn ze dan zullen bovenhalen...
Dus nog even wachten en kijken.
Record bank biedt ook 2,4% en de spaarrekening lijkt ook gratis.
Of het geld 1 jaar zal uitstaan weet ik nog niet, waarschijnlijk wel, maar 20% kans van niet of net wel/ net niet één jaar.
Record bank biedt ook 2,4% en de spaarrekening lijkt ook gratis.
Of het geld 1 jaar zal uitstaan weet ik nog niet, waarschijnlijk wel, maar 20% kans van niet of net wel/ net niet één jaar.
Re: Welke bank de interessantste op dit moment?
Recordbank rekent gelijk 0.80€ aan per geldopvraging in een niet ing of recordbank filiaal (meen ik te hebben gelezen in testaankoop).
Onlangs ook DB en ING Lion account aangevraagd, maar achteraf toch ook tot de constatatie gekomen dat alles z'n prijs heeft, ook "gratis" (mindere service, verdoken kosten, trage of niet gebruiksvriendelijke webbanking).
Maar zoals reeds eerder vermeld in een andere topic, iedereen stelt natuurlijk andere prioriteiten. Ik heb in ieder geval wel besloten dat die 30€ jaarlijkse kosten bij KBC uiteindelijk zijn geld waard zijn, voor hetgeen ik belangrijk vind (visa transacties checken, snel en persoonlijk beantwoorden vragen/problemen,...).
Onlangs ook DB en ING Lion account aangevraagd, maar achteraf toch ook tot de constatatie gekomen dat alles z'n prijs heeft, ook "gratis" (mindere service, verdoken kosten, trage of niet gebruiksvriendelijke webbanking).
Maar zoals reeds eerder vermeld in een andere topic, iedereen stelt natuurlijk andere prioriteiten. Ik heb in ieder geval wel besloten dat die 30€ jaarlijkse kosten bij KBC uiteindelijk zijn geld waard zijn, voor hetgeen ik belangrijk vind (visa transacties checken, snel en persoonlijk beantwoorden vragen/problemen,...).
Jup, ieder z'n wensen.
Record zou een spaarrekening worden: geld opzetten en afblijven.
Maar die 70 euro per jaar (2 rekeningen met visa bij kbc) is mij dat NIET waard. Op 10 jaar is dat 700 euro...
Verder waardeer ik ook niet:
- dat ze mij opbellen, ik moet hun gezever niet horen
- neen, ik wil ook geen afspraak om eens over mijn financien te praten
- ik kom om mijn visa kaart als ik daar tijd voor heb, gelieve mij niet wekelijks te bellen
- ik krijg het lichtelijk op m'n heupen met al hun persoonlijk bebabbel, "Ach xxx hoe gaat 't daar mee en met dat, alé zeg".
- dat ze mijn afschriften niet bij hen willen houden. Neen ik kom niet elke maand in een bank.

Wat ze wel mogen doen is mij uitnodigen 's avonds om eens tijdens een restaurant bezoek over mijn financien te praten. Maar blijkbaar staat er nog te weinig op om dat te doen
Veranderen levert me, zoals het er nu voor staat, per schijf van 10K 100 euro op. En met enkele van die schijfjes begint dat toch al te tellen. + 70 euro minder kosten.
Record zou een spaarrekening worden: geld opzetten en afblijven.
Maar die 70 euro per jaar (2 rekeningen met visa bij kbc) is mij dat NIET waard. Op 10 jaar is dat 700 euro...
Verder waardeer ik ook niet:
- dat ze mij opbellen, ik moet hun gezever niet horen
- neen, ik wil ook geen afspraak om eens over mijn financien te praten
- ik kom om mijn visa kaart als ik daar tijd voor heb, gelieve mij niet wekelijks te bellen
- ik krijg het lichtelijk op m'n heupen met al hun persoonlijk bebabbel, "Ach xxx hoe gaat 't daar mee en met dat, alé zeg".
- dat ze mijn afschriften niet bij hen willen houden. Neen ik kom niet elke maand in een bank.

Wat ze wel mogen doen is mij uitnodigen 's avonds om eens tijdens een restaurant bezoek over mijn financien te praten. Maar blijkbaar staat er nog te weinig op om dat te doen

Veranderen levert me, zoals het er nu voor staat, per schijf van 10K 100 euro op. En met enkele van die schijfjes begint dat toch al te tellen. + 70 euro minder kosten.
Laatst gewijzigd door erazerbe op 28 juli 2009, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Hoi,
ik ben zelf een zeer tevreden Keytrade klant ; gratis rekeningen en kaarten ... bedragen overschrijven naar externe rekeningen gaat zeer vlug ; zelfs de dag erna reeds op de bestemmingsrekening...Een vlotte telefonische service van 9u tot 22u !! 's avonds ( wie doet hen dit na ? ) en een zeer gebruiksvriendelijk platform !
zeer snel in vergelijking met een overschrijving vanuit Deutsche Bank naar een externe rekening....op maandag ingevoerd en soms zelfs tot drie dagen erna nog niet op de bestemmingsrekening...Eigenlijk niet te begrijpen voor zo'n grote speler op de markt en voor mij persoonlijk een beetje een tegenvaller
Maar zoals reeds hierboven gezegd : ieder zijn heug en meug
ik ben zelf een zeer tevreden Keytrade klant ; gratis rekeningen en kaarten ... bedragen overschrijven naar externe rekeningen gaat zeer vlug ; zelfs de dag erna reeds op de bestemmingsrekening...Een vlotte telefonische service van 9u tot 22u !! 's avonds ( wie doet hen dit na ? ) en een zeer gebruiksvriendelijk platform !
zeer snel in vergelijking met een overschrijving vanuit Deutsche Bank naar een externe rekening....op maandag ingevoerd en soms zelfs tot drie dagen erna nog niet op de bestemmingsrekening...Eigenlijk niet te begrijpen voor zo'n grote speler op de markt en voor mij persoonlijk een beetje een tegenvaller
Maar zoals reeds hierboven gezegd : ieder zijn heug en meug
-
- Full Member
- Contacteer:
ALs ik je één gouden raad mag geven... wanneer je zorgeloos en met service wilt bankieren : BLIJF WEG van Deutsche Bank 
IK had op dit forum al wel gelezen dat velen ontevreden zijn over DB, maar had dit zelf nog niet ondervonden (buiten "hun acties" waardoor je om de 5 stappen van rekening-type moet veranderen om "mee" te zijn.)
Nu (en het is nog bezig)...heb ik het aan de lijve ondervonden waarom mensen ontevreden zijn.
Ik ga je de details besparen, maar de service en klantvriendelijk die ik momenteel krijg is om te
. En dit voor iets heel simpel.
Zowel telefonisch als op hun kantoor is het huilen met de pet op.
Toen de bediende (waarbij ze haar gevoel voor humor en emotie van bij de geboorte blijkbaar hebben geamputeerd) zei dat ze het slachtoffer waren van hun eigen succes... had ik zoiets van SO WHAT??? Wat heeft dat te maken met de stommiteiten waarmee jullie mij "belasten".
Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en zullen er anderen wel tevreden over zijn, maar mij zien niet meer terug bij DB vanwege de service, klantvriendelijkheid in het kantoor, overschrijvingen die ze blijkbaar nog met de postduif overmaken,...
Moest ik van niet beter weten...maar als je dit vergelijkt service en klantvriendelijkheid met bv Keytrade en RABO, is de keuze direct gemaakt
!

IK had op dit forum al wel gelezen dat velen ontevreden zijn over DB, maar had dit zelf nog niet ondervonden (buiten "hun acties" waardoor je om de 5 stappen van rekening-type moet veranderen om "mee" te zijn.)
Nu (en het is nog bezig)...heb ik het aan de lijve ondervonden waarom mensen ontevreden zijn.
Ik ga je de details besparen, maar de service en klantvriendelijk die ik momenteel krijg is om te

Zowel telefonisch als op hun kantoor is het huilen met de pet op.
Toen de bediende (waarbij ze haar gevoel voor humor en emotie van bij de geboorte blijkbaar hebben geamputeerd) zei dat ze het slachtoffer waren van hun eigen succes... had ik zoiets van SO WHAT??? Wat heeft dat te maken met de stommiteiten waarmee jullie mij "belasten".
Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en zullen er anderen wel tevreden over zijn, maar mij zien niet meer terug bij DB vanwege de service, klantvriendelijkheid in het kantoor, overschrijvingen die ze blijkbaar nog met de postduif overmaken,...
Moest ik van niet beter weten...maar als je dit vergelijkt service en klantvriendelijkheid met bv Keytrade en RABO, is de keuze direct gemaakt

OO_MPE schreef: A propos ...DB gaat hoogstwaarschijnlijk de basisrente van 2,40% op de on-line spaarrekening verlagen op 1 augustus.
Is dat echt zo? Dacht net om mij zo een extra rekening open te doen omdat het geld op mijn Intensiv Plus er dan een jaar staat. Zo kan ik het naar de 'nieuwere' spaarrekening overbrengen. Alhoewel ik ook steeds meer aan Keytrade begin te denken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het veelvuldig veranderen van spaarboekje uitgesloten, ben ik best wel tevreden over DB ( buiten de arschi trage en lelijke webbanking .... )
Voor erazerbe,
DB belt je (bijna) nooit
( behalve je hetzelf vraagt )
De Mastercard is gratis.
En de rekeninguitreksels worden gratis 1 keer per trimester opgestuurd.
Keytrade daarentegen is een heel pak sneller en sexier
Voor erazerbe,
DB belt je (bijna) nooit

De Mastercard is gratis.
En de rekeninguitreksels worden gratis 1 keer per trimester opgestuurd.
Keytrade daarentegen is een heel pak sneller en sexier

Ook Argenta lijkt me bij jou een goede oplossing om die "beheerskosten" te vermijden. Je krijgt alles gratis, hoeveel bankkaarten of rekeningen je ook wil. Ook visakaart gratis. Rente is 2% op de e-spaar, inderdaad wat minder maar toch nog behoorlijk goed. Bovendien hebben de meeste van hun kantoren wel flexibele openingsuren, ideaal voor werkmmensen
. Nadelen zijn misschien het oeroude pc-banking en de soms wat lange tijd die nodig is voor een overschrijving. ik ben daar alleszins heel tevreden.

Ik ben tevreden over BMPBTop. Hun rente is altijd een hoger dan gemiddeld, en kaarten zijn er gratis.
Je moet er wel 10000€ hebben staan.
Er zijn de laatste tijd vrij weinig posts over deze bank op het forum. Geen nieuws is goed nieuws zou ik zeggen.
Er zijn de laatste tijd vrij weinig posts over deze bank op het forum. Geen nieuws is goed nieuws zou ik zeggen.
Volgens mij de laatste tijd een beetje onbemind omdat ze eerder nogal abrupt een corrigerende renteverlaging doorvoerden, er waren toch enkele forumleden die hier niet echt content mee waren zover ik me herinner. Achteraf bekeken waren zij wel één van de weinige banken die de rente in 1 keer aanpasten aan het nieuwe marktgemiddelde, zonder elke 2 weken een nieuwe verlaging... Je weet wel meteen waar je aan toe bent.KKS schreef: Ik ben tevreden over BMPBTop. Hun rente is altijd een hoger dan gemiddeld, en kaarten zijn er gratis.

Verder zou ik ook Keytrade aanbevelen, over DB kan ik geen uitspraken doen wegens gebrek aan praktijkervaring (but I tend to think of that as a good thing).
Ik zou kiezen voor Keytrade. Zeker niet Deutsche Bank; service is beneden nul, erg klantonvriendelijk. Reeds twee maal mail gestuurd, na twee weken nog niet eens op gereageerd.