Welke bank geef goede brandverzekering en familiale qua prijs kwaliteit
Re: Welke bank geef goede brandverzekering en familiale qua prijs kwaliteit
How jong haelewyn gij hebt een oude keuken

God ....Ons boontje se ! Gij zijt in verlof zeker man ? Ik hoor jou hier zo weinig tegenwoordig. 

Ofschoon de kosten van een brandverzekering bij Ethias gestegen waren van 200 naar 250 euro (precieze bedragen, zie hierboven), blijken ze zelfs nog altijd de goedkoopste te zijn.
De enige die onder hun prijs ging was was Alianz met een dikke 220 euro.. Dank aan Nuyttie voor de tip.
De voorwaarden waren echter minder goed. Inboedel maar voor de helft verzekerd vergeleken bij Ethias en ook wel of geen vrijstelling gaf de doorslag om toch maar 250 euro te blijven ophoesten voorlopig.
Het ziet er naar uit dat er op de markt op dit moment geen andere maatschappijen zijn die het risico willen dekken voor minder geld en ik wil niet zonder brandverzekering door het leven gaan. Toch (nog) niet op dit moment.
De enige die onder hun prijs ging was was Alianz met een dikke 220 euro.. Dank aan Nuyttie voor de tip.
De voorwaarden waren echter minder goed. Inboedel maar voor de helft verzekerd vergeleken bij Ethias en ook wel of geen vrijstelling gaf de doorslag om toch maar 250 euro te blijven ophoesten voorlopig.
Het ziet er naar uit dat er op de markt op dit moment geen andere maatschappijen zijn die het risico willen dekken voor minder geld en ik wil niet zonder brandverzekering door het leven gaan. Toch (nog) niet op dit moment.
Bij mij is Ethias van 357€ gestegen naar 445€.
Ze bieden wel extra diensten aan maar daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd. ^Pff toch wel flink wat meer dan de consumptie-index van 1,5%%...
Abex index van 789 in 2018 naar 819 nu...
Ze bieden wel extra diensten aan maar daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd. ^Pff toch wel flink wat meer dan de consumptie-index van 1,5%%...
Abex index van 789 in 2018 naar 819 nu...
-
- Jr. Member
Ik heb hetvolgende beslist : alle niet-verplichte verzekeringen opzeggen gedurende 5 jaren. Geen brandverzekering, geen familiale, geen rechtsbijstand, geen omnium, geen hospitalisatie. Ben nu in mijn derde jaar : uitsparing : 6000. Nog geen enkel schadegeval gehad, vroeger trouwens ook niet.
We worden langs onze oren geslagen met bangmakerij alom. Met een beetje boereverstand kom je veilig door het leven!
We worden langs onze oren geslagen met bangmakerij alom. Met een beetje boereverstand kom je veilig door het leven!
mja, rechtsbijstand of omnium tot daartoe.
Hospitalisatie kan je nog rekenen op maximum factuur.
Maar de andere verzekeringen? Als je daar 1 schadegeval hebt, kan het toch over grote bedragen gaan...
Hospitalisatie kan je nog rekenen op maximum factuur.
Maar de andere verzekeringen? Als je daar 1 schadegeval hebt, kan het toch over grote bedragen gaan...
Ik hoorde ooit van een productmanager bij een verzekeringsbedrijf: mensen zouden meer 'hun eigen verzekeraar' moeten kunnen spelen met hogere franchises. Dan zouden de premies fors kunnen dalen.martensAlouis schreef: ↑11 september 2019, 20:08 Ik heb hetvolgende beslist : alle niet-verplichte verzekeringen opzeggen gedurende 5 jaren. Geen brandverzekering, geen familiale, geen rechtsbijstand, geen omnium, geen hospitalisatie. Ben nu in mijn derde jaar : uitsparing : 6000. Nog geen enkel schadegeval gehad, vroeger trouwens ook niet.
Die in de huidige brandverzekeringen is ca 250 EUR.
Moest dat globaal worden opgetrokken naar 1.000 of 5.000 zouden de premies veel lager liggen omdat er veel minder schadegevallen zijn die daar boven gaan. En de verzekering dient dan enkel voor zaken 'die je als gewone mens financieel niet kan te boven komen' (genre uitslaande brand woning/perte totale wagen). Hiervan zijn er veel minder gevallen.
Omdat iedereen nu zijn 'omgewaaide afsluiting' voor 750 EUR ook laat uitbetalen door de verzekering, moeten ze dat doorrekeningen in de prijs van de verzekering, terwijl de meesten dergelijk schadegeval 'gerust zelf kunnen dragen'.
Eigenlijk een beetje zoals jij doet: wellicht is er een buffer om 'kleinere schadegevallen' te boven te komen. Zeker als je inderdaad al 6.000 EUR aan verzekeringspremie uitspaarde. Je bent dus je eigen "verzekeraar" in deze. Maar ik zou dan toch een verzekering willen voor bijvoorbeeld schadegevallen groter dan 10.000 EUR. Een woningbrand echter (schade 200.000 EUR) is nog steeds een absoluut drama...
je kan bij veel maatschappijen de vrijstelling in de brandverzekering x 2 of x 3 laten zetten voor een lagere premie.
-
- Jr. Member
Ik zie het zo : ik neem een berekend risico door alle niet-verplichte verzekeringen af te sluiten. (dat doe ik al jaren nu)
Tevens zorg ik ervoor dat het haast onmogelijk is dat hier iets kan branden, ik heb alleen een gasaansluiting aan de cv, nergens anders, hier wordt nooit en nergens gerookt, nergens zijn open vlammen, ook nooit bbq's. Er zijn zelfs geen lucifers of aanstekers in huis. Batterijen worden slechts opgeladen in beveiligde metalen bakken (of bakjes), kortom elk mogelijk risico is tot een allerminimum beperkt.
Wij zijn allemaal supergezond, en moest er toch eens iemand in de kliniek geraken, dan zullen we dat wel betalen, daar hebben geen hospi.V. voor nodig. Hier zijn ook geen dieren of kinderen die voor onheil kunnen zorgen, de 2 goudvissen en 5 kippen buiten beschouwing gelaten.
Nee, voor mij geen overbodige verspilling aan verzekeringspremies, die dan ook nog eens jaarlijks DIK opslagen, ze vinden daar wel redenen voor.
Tevens zorg ik ervoor dat het haast onmogelijk is dat hier iets kan branden, ik heb alleen een gasaansluiting aan de cv, nergens anders, hier wordt nooit en nergens gerookt, nergens zijn open vlammen, ook nooit bbq's. Er zijn zelfs geen lucifers of aanstekers in huis. Batterijen worden slechts opgeladen in beveiligde metalen bakken (of bakjes), kortom elk mogelijk risico is tot een allerminimum beperkt.
Wij zijn allemaal supergezond, en moest er toch eens iemand in de kliniek geraken, dan zullen we dat wel betalen, daar hebben geen hospi.V. voor nodig. Hier zijn ook geen dieren of kinderen die voor onheil kunnen zorgen, de 2 goudvissen en 5 kippen buiten beschouwing gelaten.
Nee, voor mij geen overbodige verspilling aan verzekeringspremies, die dan ook nog eens jaarlijks DIK opslagen, ze vinden daar wel redenen voor.
Bij wie ben jij in godsnaam verzekerd dat je voor bovenstaande dekkingen er 2000 euro per jaar voor zou betaald hebben???? Das een gouden verzekering zekers????martensAlouis schreef: ↑11 september 2019, 20:08 Ik heb hetvolgende beslist : alle niet-verplichte verzekeringen opzeggen gedurende 5 jaren.
Geen brandverzekering, geen familiale, geen rechtsbijstand, geen omnium, geen hospitalisatie. Ben nu in mijn derde jaar : uitsparing : 6000. Nog geen enkel schadegeval gehad, vroeger trouwens ook niet.
Raar: bijna exact dezelfde tekst heb ik hier lang geleden (een paar jaar?) al eens gelezen.post_id=410756 schreef:12 september 2019, 11:28 … Tevens zorg ik ervoor dat het haast onmogelijk is dat hier iets kan branden, ik heb alleen een gasaansluiting aan de cv, nergens anders, hier wordt nooit en nergens gerookt, nergens zijn open vlammen, ook nooit bbq's. Er zijn zelfs geen lucifers of aanstekers in huis. Batterijen worden slechts opgeladen in beveiligde metalen bakken (of bakjes), kortom elk mogelijk risico is tot een allerminimum beperkt.
Wij zijn allemaal supergezond, en moest er toch eens iemand in de kliniek geraken, dan zullen we dat wel betalen, daar hebben geen hospi.V. voor nodig. Hier zijn ook geen dieren of kinderen die voor onheil kunnen zorgen, …

Laatst gewijzigd door Nefertari op 12 september 2019, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ja kwam mij ook bekend voor 

Marc Person, bijgenaamd AlFonds, de gefrustreerde mislukkeling die buitengesmeten is bij MijnKapitaal, wegens bedrog e.d., komt sinds jaar en dag dit forum vervuilen met zijn idiote berichten. Hij heeft hiervoor al vele nicknames gemaakt en telkens is hij buitengevlogen omdat hij telkens na een bepaalde periode weer alle normen overschrijdt.
Als je dus berichten herkent, dan heeft hij die vroeger al geplaatst onder een andere nickname.
Ik heb een paar dagen na zijn nieuwste nickname 'martensAlouis' hier al gepost dat hij het was.
Als je dus berichten herkent, dan heeft hij die vroeger al geplaatst onder een andere nickname.
Ik heb een paar dagen na zijn nieuwste nickname 'martensAlouis' hier al gepost dat hij het was.
We hebben hier op het forum blijkbaar geen gezichtsherkenning zoals in China nodig ...