Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
Ik heb al zeer lang een gratis rekening bij Belfius en ik kon altijd cash storten via de bankautomaat in een Belfius kantoor, maar sinds kort lukt dit niet meer. Blijkbaar kan dit niet meer zomaar met een gratis rekening bij Belfius...
Aangezien dit de enige reden was waarom ik nog bij Belfius zat, zou ik willen weten of er een andere bank is waar je een gratis rekening hebt waar je cash op kunt storten via een automaat?
Ik betaal namelijk niet graag cash, omdat je dan altijd "kleine rommel" terugkrijgt die je portemonnee veel te dik maakt. Maar als ik iets voorschiet voor iemand die geen Payconiq heeft, krijg ik een terugbetaling in cash en dan zit ik met deze cash. En om nu elke keer een afspraak te gaan maken om wat cash op mijn rekening te kunnen zetten, is me ook te veel van het goede.
Aangezien dit de enige reden was waarom ik nog bij Belfius zat, zou ik willen weten of er een andere bank is waar je een gratis rekening hebt waar je cash op kunt storten via een automaat?
Ik betaal namelijk niet graag cash, omdat je dan altijd "kleine rommel" terugkrijgt die je portemonnee veel te dik maakt. Maar als ik iets voorschiet voor iemand die geen Payconiq heeft, krijg ik een terugbetaling in cash en dan zit ik met deze cash. En om nu elke keer een afspraak te gaan maken om wat cash op mijn rekening te kunnen zetten, is me ook te veel van het goede.
Re: Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
Enkele weken geleden was cash geld storten nog altijd mogelijk en gratis op een gratis Pulse rekening.
Ik heb geen bericht gekregen dat het nu betalend zou moeten zijn maar ik kijk het vandaag nog na..
Edit : het tariefblad vermeldt dat stortingen van cash geld gratis zijn. Er is geen onderscheid van welke soort rekening je hebt.
Ik zie nergens iets dat bevestigt wat jij zegt.
Ik heb geen bericht gekregen dat het nu betalend zou moeten zijn maar ik kijk het vandaag nog na..
Edit : het tariefblad vermeldt dat stortingen van cash geld gratis zijn. Er is geen onderscheid van welke soort rekening je hebt.
Ik zie nergens iets dat bevestigt wat jij zegt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
Re: Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
Kan je ons eens meedelen waarom je zoveel cash ontvangt? Of mogen we dat niet weten?
TS zegt toch waarom hij vaak cash heeft. Betaald niet graag in cash maar schiet mensen voor en krijgt het soms terug in cash.
Er was inderdaad recent een discussie hiervoor. Ik dacht dat het niet ging, maar het tegendeel werd gezegd.
Heb het die dag nog getest aan een Belfius automaat en het werkte prima.
Nu zeg je dat het plots niet meer kan? Zou vreemd zijn.
Was de optie toevallig tijdelijk niet beschikbaar?
Moest het niet meer werken, even vragen aan Belfius helpdesk kan dit opklaren.
Moest het toch niet meer mogen. Ik weet dat ING het wel toelaat met hun gratis Lion account.
Er was inderdaad recent een discussie hiervoor. Ik dacht dat het niet ging, maar het tegendeel werd gezegd.
Heb het die dag nog getest aan een Belfius automaat en het werkte prima.
Nu zeg je dat het plots niet meer kan? Zou vreemd zijn.
Was de optie toevallig tijdelijk niet beschikbaar?
Moest het niet meer werken, even vragen aan Belfius helpdesk kan dit opklaren.
Moest het toch niet meer mogen. Ik weet dat ING het wel toelaat met hun gratis Lion account.
-
- Jr. Member
precies of de banken liggen te wachten op de kleine rommel waar iedereen vanaf wil! Heb je veel kleingeld? Ga naar de actionshop of kruidvat en geef het daar uit. Banken willen dat niet!
De vraag was om het automaat. Die aanvaarden enkel biljetten.
Voor de bank is het zelfs positief dat mensen die gebruiken, moeten ze minder snel de automaten zelf bijvullen, moet er geen loketbediende biljetten natellen en als klant is het geld snel ter beschikking op je rekening.
Voor de bank is het zelfs positief dat mensen die gebruiken, moeten ze minder snel de automaten zelf bijvullen, moet er geen loketbediende biljetten natellen en als klant is het geld snel ter beschikking op je rekening.
Komen de gestorte biljetten en die voor uit te geven niet in verschillende cassettes meer ?
Volgens mij is ING lion account voor de meeste mensen niet meer gratis.
Cash stortingen tot op heden wel mogelijk zoals hierboven terecht aangehaald.
Cash stortingen tot op heden wel mogelijk zoals hierboven terecht aangehaald.
-
- Newbie
- Contacteer:
Enkele weken geleden lukte het bij mij nog wel, maar nu niet meer. M'n vriendin heeft recent een Pulse rekening aangevraagd, zij kon geen cash storten en toen ze een afspraak had gemaakt om dit te activeren kreeg ze de mededeling dat dit niet ging met een gratis Pulse rekening. Ik kon het toen echter nog wel, maar nu plotseling ook niet meer. Ze zullen misschien stapsgewijs die optie uitzetten bij hun klanten? Ik heb er in ieder geval een mailtje voor gestuurd via de app, aangezien ik zeer slechte ervaringen heb met de bankbedienden van Belfius in het lokale kantoor hier en dus ook geen zin heb om bij die mensen te gaan horen.
Zoals reeds gezegd ontvang ik zeker geen heel grote bedragen in cash, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om mijn cash op mijn rekening te kunnen zetten zonder een afspraak te moeten maken hiervoor. Het gaat dan inderdaad vooral over briefjes, die ik niet wil uitgeven, omdat ik dan meestal munten terugkrijg en mijn portefeuille is daar niet op voorzien. Die munten liggen dan toch maar thuis en daar wordt niets mee gedaan. Maar soit, dit is naast de kwestie. Mijn vraag ging over een gratis rekening waar cash storten nog mogelijk is. Blijkbaar is dit nog het geval bij ING, dus ga ik daar eens horen als blijkt dat Belfius het niet terug wil activeren voor mij. Wel stom, ik had een rekening bij ING die ik amper gebruikte en heb die recent gesloten, omdat ik bij te veel banken zat...
Zoals reeds gezegd ontvang ik zeker geen heel grote bedragen in cash, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om mijn cash op mijn rekening te kunnen zetten zonder een afspraak te moeten maken hiervoor. Het gaat dan inderdaad vooral over briefjes, die ik niet wil uitgeven, omdat ik dan meestal munten terugkrijg en mijn portefeuille is daar niet op voorzien. Die munten liggen dan toch maar thuis en daar wordt niets mee gedaan. Maar soit, dit is naast de kwestie. Mijn vraag ging over een gratis rekening waar cash storten nog mogelijk is. Blijkbaar is dit nog het geval bij ING, dus ga ik daar eens horen als blijkt dat Belfius het niet terug wil activeren voor mij. Wel stom, ik had een rekening bij ING die ik amper gebruikte en heb die recent gesloten, omdat ik bij te veel banken zat...
Hello bank op automaten van BNP,
KBC,
Argenta zelfs aan het loket (?),
....
?
Info Belfius :
Maximumbedrag stortingen is
3.000 euro per storting en maximaal 3.000 euro per 30 dagen voor een privérekening.
Ik kan geen cash storten via de automaten:
U opende een rekening via Belfius Mobile/Tablet-app of via onze site belfius.be? U gaat best langs in uw Belfius-kantoor om de geldstorting samen te regelen.
U bent een niet-inwoner van België?
Cash stortingen zijn niet toegelaten voor niet-inwoners van België. Enkel inwoners van buurlanden (Luxemburg, Frankrijk, Nederland, Duitsland) mogen cash geld storten. U contacteert best uw Belfius-kantoor. Onze medewerkers bekijken uw persoonlijke situatie om u een oplossing te aanbieden.
KBC,
Argenta zelfs aan het loket (?),
....

Info Belfius :
Maximumbedrag stortingen is
3.000 euro per storting en maximaal 3.000 euro per 30 dagen voor een privérekening.
Ik kan geen cash storten via de automaten:
U opende een rekening via Belfius Mobile/Tablet-app of via onze site belfius.be? U gaat best langs in uw Belfius-kantoor om de geldstorting samen te regelen.
U bent een niet-inwoner van België?
Cash stortingen zijn niet toegelaten voor niet-inwoners van België. Enkel inwoners van buurlanden (Luxemburg, Frankrijk, Nederland, Duitsland) mogen cash geld storten. U contacteert best uw Belfius-kantoor. Onze medewerkers bekijken uw persoonlijke situatie om u een oplossing te aanbieden.
Het gaat om bedragen van 50 of 100 euro (en dat 1 of 2 keer in de maand), dus dat maximum bereik ik zeker niet. Ik krijg gewoon een foutmelding te zien (iets in de trend van "Kaart niet geschikt voor deze transactie" als ik het me goed herinner) en de geldlade gaat niet open.
Die optie om het samen te regelen op kantoor is er dus niet. Ze willen gewoon extra producten aansmeren zei mijn vriendin.
KBC is wel een goede tip, dat kantoor is beter bereikbaar voor mij. Argenta is mijn hoofdbank, maar ik wil niet steeds liggen aanschuiven of een afspraak maken om wat cash op mijn rekening te zetten. Daarom wil ik echt een bank met automaten die het toelaten om cash op een rekening te zetten.
Die optie om het samen te regelen op kantoor is er dus niet. Ze willen gewoon extra producten aansmeren zei mijn vriendin.
KBC is wel een goede tip, dat kantoor is beter bereikbaar voor mij. Argenta is mijn hoofdbank, maar ik wil niet steeds liggen aanschuiven of een afspraak maken om wat cash op mijn rekening te zetten. Daarom wil ik echt een bank met automaten die het toelaten om cash op een rekening te zetten.
De "kleine rommel" neemt niet noodzakelijk toe als je met cash betaalt. Als je geld neemt voor zoveel mogelijk posities van het te betalen bedrag apart, dan zal je over het algemeen veel meer munten uitgeven dan je terug krijgt. Vb. 19,55 Euro, geef dan bv. 24,60 Euro i.p.v. 20 Euro. Dan krijg je waarschijnlijk een briefje van 5 Euro en een stuk van 5 Eurocent terug en mindert het aantal muntstukken in je portefeuille. Dan moet je wel beginnen van de rechtse positie, en het personeel niet laten zien welke cash je neemt voor de laatste (meest linkse) positie. Want als ze een briefje zien dat groter is dan het totaal, dan tikken ze dat al in op de kassa, en hoofdrekenen kunnen ze meestal niet als je achteraf een ander bedrag geeft dan wat ze verwacht hadden. Zeg er uitdrukkelijk bij hoeveel je geeft. Ze begrijpen niet waarom, maar een getal intypen op de kassa gaat meestal nog wel.nicholasb schreef: ↑30 juli 2020, 16:18 Ik betaal namelijk niet graag cash, omdat je dan altijd "kleine rommel" terugkrijgt die je portemonnee veel te dik maakt. Maar als ik iets voorschiet voor iemand die geen Payconiq heeft, krijg ik een terugbetaling in cash en dan zit ik met deze cash. En om nu elke keer een afspraak te gaan maken om wat cash op mijn rekening te kunnen zetten, is me ook te veel van het goede.
Je bent precies niet vies van wat vakjesdenken.
Als uitvinder van het systeem 'betaal een beetje meer' moet je je wel ver verheven boven het gepeupel wanen.
Dat systeem bestond al tijdens de grote oorlogen hoor.
Verder wel een goed idee.
Als uitvinder van het systeem 'betaal een beetje meer' moet je je wel ver verheven boven het gepeupel wanen.

Dat systeem bestond al tijdens de grote oorlogen hoor.
Verder wel een goed idee.
Klopt inderdaad, maar ik ben niet echt handig in het zo gepast mogelijk betalen. Tegen dat ik de correcte munten heb gevonden (voor zover die in mijn portefeuille passen), zijn de mensen achter mij en de persoon achter de kassa al zo geïrriteerd (terecht) dat ik niet meer durf opkijken (bij wijze van spreken).
Ik ben het liefst zo efficiënt mogelijk in alles, en qua betalen is dat bij mij het betalen met kaart en eventuele cash af en toe elimineren door het op mijn rekening te zetten wanneer ik toevallig voorbij het plaatselijke bankkantoor kom. Ik ben wel voorstander van cash wat betreft het behouden van privacy etc, maar dat is het dan ook.
Ik ben ervan overtuigd dat cash er op termijn volledig uit zal gaan (in Europa althans), dus ik hoop dat cryptocurrencies wijdverspreid aanvaard zullen worden, zodat ik toch terug een vorm van privacy kan hebben zonder gebruik te moeten maken van cash (en daarbovenop ben ik dan van de banken af). Maar totdat het zover is, heb ik dus een bank nodig waar ik m'n cash kwijt kan.

Ik ben ervan overtuigd dat cash er op termijn volledig uit zal gaan (in Europa althans), dus ik hoop dat cryptocurrencies wijdverspreid aanvaard zullen worden, zodat ik toch terug een vorm van privacy kan hebben zonder gebruik te moeten maken van cash (en daarbovenop ben ik dan van de banken af). Maar totdat het zover is, heb ik dus een bank nodig waar ik m'n cash kwijt kan.