Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Welke bank kies ik nu het beste?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Welke bank kies ik nu het beste?

• Citeer

Bericht door paul » 4 augustus 2008, 18:40

matroos schreef:
xyper schreef: Kijk maar eens rond op dit forum, zo zal je zeker een keuze kunnen maken... Heel leerrijk!
BKCP bank is blijkbkaar de beste en meest betrouwbare internetbank voor zover ik kan lezen?!
Onderscheid maken tussen oud en vers geld vind ik alles behalve proper ( er zijn nog banken die daar ondscheid tussen maken )

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 4 augustus 2008, 20:11

Bij BMPB moet het wel om bijkomende stortingen gaan.
Dit is hier al een eerder op het forum besproken. Het is nogal ingewikkeld uitgelegd op hun site.
Er wordt een gemiddelde berekend over de laatste 3 maanden van het totale saldo op alle rekeningen om uit te maken of het om een aangroei gaat of niet.

Als ik het goed begrijp : Als je al eens geld afgehaald hebt van je BMBPtop rekening wacht je best 3 maanden om er opnieuw geld op te storten. Anders zal het niet als een aangroei gezien worden.
Totale onzin.

Bij BMPB Top wordt geen ondersheid gemaakt tussen nieuw, oud of vers geld.

De rente is wel enkel voor bedragen tot 150.000 €.  Boven het bedrag van 150.000 € wordt er minder rente uitgekeerd.  Het voorbeeld dat je aanhaalt is om te bepalen om uit te leggen in welke situatie je boven de 150.000 € zit.

Wel is er een minimum van 10.000 € vereist.

BMPB Top is sinds zijn lancering ongeklopt aan de absolute top van best renderende spaarrekening zonder speciale voorwaarden.

Ze zijn wel geklopt door Kaupthing Edge sinds hun verhoging van de rentes naar 4%+2% ( nu 4.25% + 2%).  De voorwaarden voor het verwerven van de getrouwheidspremie zijn echter veel interessanter bij BMPB Top.

Ze zijn ook geklopt door Credit Europe sinds deze 4%+1.5% ( nu 4% + 1.75%) maar deze rentes gelden enkel voor nieuwe klanten.

Bij de Deutsche bank actie van 4.25% + 1% geld het ook enkel voor nieuwe stortingen.  Bovendien val je daar terug op een lagere basisrente na 12 maanden. 
Laatst gewijzigd door Stier op 4 augustus 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bartd » 5 augustus 2008, 11:35

De « BMPBtop.be » is een gereglementeerde spaardeposito bestemd voor de verzameling van nieuwe kapitaalstortingen afkomstig van Belgische financiële instellingen. De
stortingen en afhalingen kunnen enkel per nationale overschrijving gebeuren.
Het begrip « nieuwe kapitaalstortingen » wordt berekend op het einde van de dag van de storting door de vergelijking te maken tussen het saldo op de datum van de storting
van alle uitstaande creditsaldi van de rekeninghouder ten opzichte van het gemiddelde van de creditsaldi van de 3 (drie) laatste maanden, die werden afgesloten op de laatste
werkdag van elke maand. Als er pas de laatste twee maanden saldi zijn, zal het gemiddelde worden berekend over deze twee maanden. Zo ook, als er slechts over een maand
een saldo is, zal de vergelijking enkel over deze maand plaatsvinden.
De creditsaldi waarmee rekening wordt gehouden zijn de zichtrekeningen (Paschi Easy, Paschi Gold, Paschi Flex, PaschiVip, gewone zichtrekeningen, enz.), de
spaardeposito’s (Paschi Tomorrow, klassieke spaardeposito’s, enz.), de kasbons, de deposito’s op termijn (PaschiRent, klassieke deposito’s op termijn, enz.) en de
Effectendossiers.
Bovenstaande is een uittreksel uit de voorwaarden van de BMPB top spaarrekening (ook de typfouten).

Mischien dat ik het verkeerd begrijp maar er is alleszins sprake van nieuwe kapitaalstortingen. In de vergelijkende tabellen van BW staat er ook altijd bij dat het om vers geld moet gaan.

U zegt dat het vb dat ik aanhaal is om uit te leggen in welke situatie je boven de 150000 euro zit.
Het minimumsaldo op de spaardeposito « BMPBtop.be » woret vastgesteld op € 10.000,-. In geval van niet-naleving van de minimumdrempel (bijvoorbeeld, de 1ste storting
bereikt niet de € 10.000,-), worden de stortingen automatisch afgeleid naar de zichtrekening van dezelfde titularis(sen).
Het maximumsaldo op de spaardeposito « BMPBtop.be » wordt vastgesteld op € 150.000,-. In geval van niet-naleving van de maximumdrempel, worden de stortingen
automatisch afgeleid aar de zichtrekening van dezelfde titularis(sen).
Bedragen 150000 worden gewoon op de zichtrekening gestort.

Volgens mij heeft dat gemiddelde (over alle rekeningen, zelfs effectenrekening) over 3 maanden niks te maken met het max bedrag (150000) op de BMPB top, maar dient alleen om uit te maken of het over "nieuw" of "oud" geld gaat.

Voor alle zekerheid heb ik de vraag gesteld aan BMP. Van zodra ik een antwoord ontvang zal ik het hier posten.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 5 augustus 2008, 11:47

Bartd schreef:
De « BMPBtop.be » is een gereglementeerde spaardeposito bestemd voor de verzameling van nieuwe kapitaalstortingen afkomstig van Belgische financiële instellingen. De
stortingen en afhalingen kunnen enkel per nationale overschrijving gebeuren.
Het begrip « nieuwe kapitaalstortingen » wordt berekend op het einde van de dag van de storting door de vergelijking te maken tussen het saldo op de datum van de storting
van alle uitstaande creditsaldi van de rekeninghouder ten opzichte van het gemiddelde van de creditsaldi van de 3 (drie) laatste maanden, die werden afgesloten op de laatste
werkdag van elke maand. Als er pas de laatste twee maanden saldi zijn, zal het gemiddelde worden berekend over deze twee maanden. Zo ook, als er slechts over een maand
een saldo is, zal de vergelijking enkel over deze maand plaatsvinden.
De creditsaldi waarmee rekening wordt gehouden zijn de zichtrekeningen (Paschi Easy, Paschi Gold, Paschi Flex, PaschiVip, gewone zichtrekeningen, enz.), de
spaardeposito’s (Paschi Tomorrow, klassieke spaardeposito’s, enz.), de kasbons, de deposito’s op termijn (PaschiRent, klassieke deposito’s op termijn, enz.) en de
Effectendossiers.
Bovenstaande is een uittreksel uit de voorwaarden van de BMPB top spaarrekening (ook de typfouten).

Mischien dat ik het verkeerd begrijp maar er is alleszins sprake van nieuwe kapitaalstortingen. In de vergelijkende tabellen van BW staat er ook altijd bij dat het om vers geld moet gaan.

U zegt dat het vb dat ik aanhaal is om uit te leggen in welke situatie je boven de 150000 euro zit.
Het minimumsaldo op de spaardeposito « BMPBtop.be » woret vastgesteld op € 10.000,-. In geval van niet-naleving van de minimumdrempel (bijvoorbeeld, de 1ste storting
bereikt niet de € 10.000,-), worden de stortingen automatisch afgeleid naar de zichtrekening van dezelfde titularis(sen).
Het maximumsaldo op de spaardeposito « BMPBtop.be » wordt vastgesteld op € 150.000,-. In geval van niet-naleving van de maximumdrempel, worden de stortingen
automatisch afgeleid aar de zichtrekening van dezelfde titularis(sen).
Bedragen 150000 worden gewoon op de zichtrekening gestort.

Volgens mij heeft dat gemiddelde (over alle rekeningen, zelfs effectenrekening) over 3 maanden niks te maken met het max bedrag (150000) op de BMPB top, maar dient alleen om uit te maken of het over "nieuw" of "oud" geld gaat.

Voor alle zekerheid heb ik de vraag gesteld aan BMP. Van zodra ik een antwoord ontvang zal ik het hier posten.

Als ge graag hoofdpijn hebt, dan kan je in bijlage de volledig tekst vinden. Denk dat BMPB daar zelf niet aan uitraakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

matroos
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door matroos » 5 augustus 2008, 19:47

BKCP geeft nu 4,25 + 0,75 en dit gegarandeerd tot 01/2010.

Dit lijkt me toch een goeie keuze of wat denken jullie?

graag opmerkingen of suggesties?

centenkliever
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer centenkliever
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centenkliever » 5 augustus 2008, 20:34

matroos schreef: BKCP geeft nu 4,25 + 0,75 en dit gegarandeerd tot 01/2010.

- let wel dit geld alléén voor vers geld. Maw als de rentes nog stijgen zit je vastgekleefd aan de huidige rentes.
- je geld moet ook 12 maand ononderbroken op de rekening blijven ondanks wat ze melden op hun publiciteit: .
Een getrouwheidspremie van 0,75% per jaar. Onmiddellijk. U hoeft niet nog eens 6 maanden te wachten om ze te ontvangen.
- een zichtrekening is gratis, jaja .... het eerste jaar. Nadien betaal je € 35 wat zelf meer is dan bij de grootbanken.
- hun vragen bij de inschrijving zijn hoogst irritant: waar komt het geld vandaan?, hoeveel verdien je?, beroep?, hoeveel denk je te gaan storten?, wat is de bron van de inkomsten?

Ik heb geld bij Credit Europe gezet 4,25% + 1,75% is dus volle procent meer! de AP is verworven na 6 maand. Akkoord de rente is niet zo lang gegarandeerd als bij BKCP maar vind dit eigenlijk meer een voordeel dan nadeel. Wel moet je trukken van de foor toepassen om te kunnen genieten van de verhoogde intrestvoeten. je moet een klacht indienen, totaal belachlijk maar dat pak ik graag bij.
Bovendien heb je een gunstiger garantiestelsel € 20000 + 90% v/d volgende € 20000.

matroos
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door matroos » 5 augustus 2008, 23:01

centenkliever schreef:
matroos schreef: BKCP geeft nu 4,25 + 0,75 en dit gegarandeerd tot 01/2010.

- let wel dit geld alléén voor vers geld. Maw als de rentes nog stijgen zit je vastgekleefd aan de huidige rentes.
- je geld moet ook 12 maand ononderbroken op de rekening blijven ondanks wat ze melden op hun publiciteit: .
Een getrouwheidspremie van 0,75% per jaar. Onmiddellijk. U hoeft niet nog eens 6 maanden te wachten om ze te ontvangen.
- een zichtrekening is gratis, jaja .... het eerste jaar. Nadien betaal je € 35 wat zelf meer is dan bij de grootbanken.
- hun vragen bij de inschrijving zijn hoogst irritant: waar komt het geld vandaan?, hoeveel verdien je?, beroep?, hoeveel denk je te gaan storten?, wat is de bron van de inkomsten?

Ik heb geld bij Credit Europe gezet 4,25% + 1,75% is dus volle procent meer! de AP is verworven na 6 maand. Akkoord de rente is niet zo lang gegarandeerd als bij BKCP maar vind dit eigenlijk meer een voordeel dan nadeel. Wel moet je trukken van de foor toepassen om te kunnen genieten van de verhoogde intrestvoeten. je moet een klacht indienen, totaal belachlijk maar dat pak ik graag bij.
Bovendien heb je een gunstiger garantiestelsel € 20000 + 90% v/d volgende € 20000.
dus m.a.w. neem ik het beste credit europe op het moment?

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 5 augustus 2008, 23:18

matroos schreef: dus m.a.w. neem ik het beste credit europe op het moment?
Over enkele dagen gaat Credit Europe ook naar 4.25% basisrente, dat wordt dan 4.25% + 1.75% + 1%, de op één na beste aanbieding dus. De nummer 1 blijft nog steeds Kaupthing, hun Kaupthing EDGE (Cutting Edge 8)) rekening biedt sinds vandaag 4.25% + 2% + 1%. Nog steeds het beste aanbod van dit moment, tenzij je natuurlijk zo paranoia bent dat je er 's nachts niet door kan slapen. ::)
Laatst gewijzigd door phase op 5 augustus 2008, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Filip3
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip3
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Filip3 » 6 augustus 2008, 09:41

Als je vanaf 7 augustus bij Credit Europe inschrijft op een Top-Interest spaarrekening krijg je toch 4.25 + 1.75+ 1.  De aangroeipremie is gegarandeerd tot 31 december 2008. Daarna zal een getrouwheidspremie van 1% van toepassing zijn. 

Een aangroeipremie is toch steeds 6 maanden. Dus toch tot 7 februari 2009? Vanaf dan begint toch pas de getrouwheidspremie te lopen. Kan je anders van 1 januari 2009 tot 7 februari 2009 een lagere (of hogere) aangroeipremie krijgen?

Dendirk
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dendirk
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dendirk » 6 augustus 2008, 09:45

Ja dat kan. Al wat dan extra gestort wordt tussen 1 jan. - 7 feb. geniet van de nieuwe aangroei-rente (opnieuw 6 maanden).

De bedragen die daarvoor werden gestort blijven van tel op de vorige rentetarief.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

25 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy