Welke Bank?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Welke Bank?
heb een termijn rekening en een beetje spaargeld. Tot nu toe loopt alles correct , kan nergens over klagen. Nederlands garantiefonds. Dek jezelf zet niet teveel, spreiding, wat is je probleem??
Correctie : credit europe België is geen Turkse Bank, maar wél een Nederlandse bank. Ooit heeft ze als Finansbank haar oorsprong in Turkije gehad, maar heeft daar geen banden meer mee, behalve dat er nog mensen in het bestuur zitten van Turkse origine.JANMARCEL schreef: Als leek op dit domein kon ik uit de mengelmoes van feiten en meningen het volgende uit distilleren:
1. CE is een Turkse bank met een vestigingsplaats in Nederland en een bijhuis in België (cf. Kaupthing: IJsland - Luxemburg - België),
2. Het bijhuis België valt onder het Nederlandse garantiestelsel, zijnde tot oktober 2009 100.000 euro.
Verder heb ik als klant sinds april 2007 alleen maar saaie ervaringen te vertellen, zoals : alles wat ik hier deed of vroeg is correct verlopen.
CE heeft toch wel nog een band met Turkije. CE is namelijk is in bezit van een Turkse holding voor 97,99% (op haar beurt in bezit van de "familie" Ozyegin).
Je kan de holding structuur downloaden door naar volgende link te gaan: http://www.crediteurope.be/fb/sites/be/ ... structure/
Je kan de holding structuur downloaden door naar volgende link te gaan: http://www.crediteurope.be/fb/sites/be/ ... structure/
Idem ditto hier (maar dan sinds augustus 2008), verder weinig aan toe te voegen.louise schreef: Verder heb ik als klant sinds april 2007 alleen maar saaie ervaringen te vertellen, zoals : alles wat ik hier deed of vroeg is correct verlopen.

Je hebt gelijk : ik heb hun holding structuur bekeken, maar als zij dit openlijk op hun website publiceren, kan dit voor mij alleen betekenen dat zij niets te verbergen hebben.pelouse schreef: CE heeft toch wel nog een band met Turkije. CE is namelijk is in bezit van een Turkse holding voor 97,99% (op haar beurt in bezit van de "familie" Ozyegin).
En ik vraag mij dan nog altijd af of dit een reden is tot paniek, zoals sommige forumgebruikers hier proberen te suggereren.
Het Belgische filiaal van Credit Europe blijft nog altijd onder de Nederlandse bankgarantie vallen.
Verder vraag ik mij af hoe het zit met de holding structuur van andere banken die wél het vertrouwen krijgen van de doorsnee Belgische spaarders.
Gaan wij dat ook allemaal uitpluizen ? En zo ja : als er een Belgische familie bezitter is van zo een holding, is die daardoor dan wél onvoorwaardelijk te vertrouwen ?
Elders op dit forum ben ik anders wél een aantal Belgische namen uit de bankwereld tegengekomen die op zijn zachtst uitgedrukt anders laten vermoeden.

Beste full member Cisse,
Van een 420.000 euro spaarder heb ik geen beoordeling of advies omtrent CE gevraagd. Dat durft trouwens een armoezaaier niet ....
Liever de feiten (saaie en andere) van BartVW en van de andere positief reagerende leden. Merci.
De bedoeling van mijn vraag: concrete, correcte info inzamelen, en zeker geen aanzet tot paniek te geven [/b] of CE in een slecht daglicht te stellen, Louise.
Over en out.
Van een 420.000 euro spaarder heb ik geen beoordeling of advies omtrent CE gevraagd. Dat durft trouwens een armoezaaier niet ....

Liever de feiten (saaie en andere) van BartVW en van de andere positief reagerende leden. Merci.
De bedoeling van mijn vraag: concrete, correcte info inzamelen, en zeker geen aanzet tot paniek te geven [/b] of CE in een slecht daglicht te stellen, Louise.

Over en out.
Uw vraag houdt in feite in dat enkel diegenen die positief reageren op CE bank als aanvaardbaar overkomen.Het zou maar erg zijn moesten al die spaarders nu al véél problemen ervaren bij CE! Dat was met Kauphting ook niet het geval! Waarom dan nog de vraag stellen? Maar er zijn wel de verhalen over hoe traag ze zijn en dus niet echt professioneel overkomen tot en met het verhaal hier van iemand die hier gemeld heeft bestanden met gegevens van toekomstige klanten 'per ongeluk' van één bank ( rara met tussen de lijnen in mits wat sherlock werk een antwoord ) in zijn e-mail box ontvangen te hebben!!Van Kauphting kon er ook niet echt iets negatiefs gemeld worden, alleen maar geruchten. Toch voldoende voor mij, maanden geleden om mijn geld niet aan hen toe te vertrouwen.JANMARCEL schreef: Beste full member Cisse,
Over en out.
Vandaag zeggen er velen , wees op uw hoede met banken die net als Kauphting zeer hoge rentes geven in de huidige marktomstandigheden , er zou kunnen een geurtje aan vastzitten. CE is een kleine bank en kleine marktspeler. Dat kan in zijn voordeel of nadeel zijn.
Iedereen doet uiteindelijk wat hij/zij wil of denkt . Maakt mij niet uit. Ik antwoord dan ook niet graag op dit soort vragen want dan schuift men zijn eigen onzekerheid naar het kamp van andere spaarders. We wisselen hier van mening en ervaring. Aan de lezers van dit forum om deze berichten te lezen en zijn/haar conclusie te trekken. Iemand anders kan nooit voor jou oordelen wat voor jou en in jouw omstandigheden het beste is. Een beetje op je gevoel af gaan is soms ook nodig...
Laatst gewijzigd door mouche op 15 januari 2009, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan hier niet goed meer volgen...JANMARCEL schreef: Beste full member Cisse,
Over en out.
Is Janv nu JANMARCEL

In ieder geval, ik denk dat JANMARCEL niet echt bereid is om de teksten van andere gebruikers te lezen. JANMARCEL heeft iets in zijn hoofd en wenst er niet van af te stappen. Ik zou zeggen: doe het dan en laat dit forum voor wat het is. Je hebt er klaarblijkelijk toch geen boodschap aan.
Ik betwijfel het, JANMARCEL was al langer aanwezig op het forum, de topic starter JanV heeft tot dusver niet meer gereageerd (misschien omdat JANMARCEL zijn thread gehijacked heeft na slechts 1 reactie van centenkliever op de oorspronkelijke vraag die JanV stelde)...Cisse schreef: Ik kan hier niet goed meer volgen...
Is Janv nu JANMARCEL
In ieder geval, ik denk dat JANMARCEL niet echt bereid is om de teksten van andere gebruikers te lezen. JANMARCEL heeft iets in zijn hoofd en wenst er niet van af te stappen. Ik zou zeggen: doe het dan en laat dit forum voor wat het is. Je hebt er klaarblijkelijk toch geen boodschap aan.
Maar dat terzijde, ik krijg dezelfde indruk Cisse en ben er vrij zeker van dat men de mogelijkheid tot voortbestaan/failissement van een bank op dit moment niet kan baseren op "concrete ervaringen", in deze crisis gaan de banken niet failliet door wat minder snel/efficient/klantvriendelijk/professioneel/enz. zaken te doen als de andere banken, maar puur het gebrek aan geld.
Beste Full Member Phase,
Interessant, je gesprek met Cisse. Zelfde stijl: op de man, niet op de bal spelen ...
Je les:
"Een bank gaat falliet bij gebrek aan geld," interessant.
En hoe kan je dat verhinderen, Full Member ?
1. door een goed beheer (vandaar de vragen over de factoren ervan),
2. door ze te nationaliseren (bij slechte toestand economie, cf. IJsland - hoe
draait de Turkse economie , geen alarmerende berichtje, Cisse ?)
Mijn les : "Op dit forum is er wel degelijk plaat voor 2 jannen en nog meer klappeien
..."
Centenkliever, bedankt voor je reactie, voorlopig kijk ik de kat nog even uit de boom.
Interessant, je gesprek met Cisse. Zelfde stijl: op de man, niet op de bal spelen ...

Je les:
"Een bank gaat falliet bij gebrek aan geld," interessant.
En hoe kan je dat verhinderen, Full Member ?
1. door een goed beheer (vandaar de vragen over de factoren ervan),
2. door ze te nationaliseren (bij slechte toestand economie, cf. IJsland - hoe
draait de Turkse economie , geen alarmerende berichtje, Cisse ?)
Mijn les : "Op dit forum is er wel degelijk plaat voor 2 jannen en nog meer klappeien

Centenkliever, bedankt voor je reactie, voorlopig kijk ik de kat nog even uit de boom.
Het hangt ervanaf wat je belangrijk vindt:
a/ hoogste rendement?
b/ betrouwbaarheid?
c/ gratis betaalkaart?
Indien
a -> Credit Europe
b -> Rabobank.be
c -> Keytrade of Argenta
a/ hoogste rendement?
b/ betrouwbaarheid?
c/ gratis betaalkaart?
Indien
a -> Credit Europe
b -> Rabobank.be
c -> Keytrade of Argenta
Als ze nog geen zichtrekening + bankkaart heeft, zou ik persoonlijk Keytrade aanraden. Ze krijgt dan een gratis bankkaart, zichtrekening en spaarrekening. Altijd een goede rente op de spaarrekening evenals de zichtrekening, eenvoudig zelf te beheren via internet en er is een kantoor in Brussel indien nodig.JanV schreef: Mijn dochter van 17 jaar wilt graag een nieuwe spaar rekening openen. Wij hebben al een voor haar aangemaakt waar we regelmatig wat centjes opzetten maar nu wilt ze er zelf een. Ze heeft net 420 euro verdient met haar vakantiejob. Ze weet wel niet op welke bank ze deze best zet als spaarrekening. Maar ik zelf heb ook niet echt een idee, het gaat niet echt om veel geld maar ze wilt steeds als ze wat verdient het hier op laten zetten.
Heeft ze reeds een zichtrekening, dan zou ik Rabobank aanbevelen. Hier krijg je ook steeds een goede rente op de gratis spaarrekening zonder de markt te moeten opvolgen voor goede aanbiedingen.
Er zijn nog genoeg alternatieven, maar vaak vereisen deze ook opvolging om goed te presteren: Bijvoorbeeld bij Argenta wisselt men geregeld de hoogste rente af tussen enkele van hun spaarrekeningen, zodat je geregeld een ander type spaarrekening moet openen om hun hoogste rente te blijven genieten. Bij Credit Europe, maar ook bij andere banken zijn 'promoties' vaak enkel geldig voor nieuwe klanten en/of onder zeer specifieke voorwaarden.. Ik zou voor een tiener allessinds transparantie kiezen.