Welke banken geven een gedetailleerde interstberekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Welke banken geven een gedetailleerde interstberekening?
Met de nieuwe spaarregeling is het zeer moeilijk om de zelf interest na te rekenen.
Daarom is een gedetailleerde interestberekening zeker welkom.
Welke banken geven de gedetailleerde interestberekening er automatisch bij? En welke doen het niet?
Laat het hieronder weten.
Daarom is een gedetailleerde interestberekening zeker welkom.
Welke banken geven de gedetailleerde interestberekening er automatisch bij? En welke doen het niet?
Laat het hieronder weten.
Re: Welke banken geven een gedetailleerde interstberekening?
Denk niet dat er EEN bank is die een gedetailleerde intrestberekening geeft, ben er zelfs van overtuigd.
Men zou de banken zelfs moeten verplichten om dit gratis te doen.
Zelf een excell op spaargids ineensteken zal wel niet simpel zijn.
Men zou de banken zelfs moeten verplichten om dit gratis te doen.
Zelf een excell op spaargids ineensteken zal wel niet simpel zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is al handing te weten welke banken de interest opsplitsen in basisrente en premie.
Laatst gewijzigd door Stier op 1 januari 2010, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Hallo Paul,
Het is niet onze gewoonte om in het algemene forum te antwoorden maar ik wou toch even aangeven dat wij (Rabobank.be) een gratis gedetailleerde intrestberekening ter beschikking stellen.
Je kan die raadplegen als je kijkt onder "hoeveel bracht mijn spaargeld al op" Daar kan je de detail van vorig jaar bekijken.
Beste wensen
Het is niet onze gewoonte om in het algemene forum te antwoorden maar ik wou toch even aangeven dat wij (Rabobank.be) een gratis gedetailleerde intrestberekening ter beschikking stellen.
Je kan die raadplegen als je kijkt onder "hoeveel bracht mijn spaargeld al op" Daar kan je de detail van vorig jaar bekijken.
Beste wensen
Maar als we ons commercieel in de picture kunnen zetten, maken we graag een uitzonderingRabobank.be schreef: Hallo Paul,
Het is niet onze gewoonte om in het algemene forum te antwoorden[...]

- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
We gaan zelf een stap verder (is nieuw sinds vandaag) je krijgt een gedetailleerde berekening (stap voor stap) van hoe de rente die vandaag werd uitgekeerd is opgebouwd. Je vindt dit op dezelfde plaats waar wordt aangegeven hoeveel je spaargedl reeds opbracht (je moet op "detail" klikken.MacE schreef: ik geloof inderdaad dat Rabo één van de weinige spelers is op de Belgische markt waar je op z'n minst een indicatie krijgt van het rendement van je spaargeld.
Beste Rabobank.beRabobank.be schreef: Hallo Paul,
Beste wensen
Dit jaar werden de intresten blijkbaar berekend door Rabobank.be - in tegenstelling tot vorig jaar - zonder dat iemand er bemerkingen op kan maken.
Het is maar wat men onder 'gedetaileerde berekening' verstaat. Een opsplitsing tussen gewone intresten, aangroei- en getrouwheid vind ik persoonlijk niet gedetaileerd ( aangroei gaat nu wel verdwijnen ).
Er zouden bij een detail, mogelijk tot honderden lijnen, met de juiste startdatum, juiste intrest, juist aantal dagen enz. kunnen vermeld worden.
Ik weet wel dat Rabobank.be de enigste bank is die in de loop van het jaar reeds de verworven en te verwachten intrest laat zien. Daar kunnen de andere banken nog veel van leren.
Edit : om 12 u 26 had ik uw berichtje van 12 u 23 nog niet gelezen.
Op deze dag zit de kans erin dat wij al de berkeningen dubbel zien.
Bedankt voor uw inspanningen
Laatst gewijzigd door paul op 1 januari 2010, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Edit : om 12 u 26 had ik uw berichtje van 12 u 23 nog niet gelezen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wel Paul, het bovenstaande is exact wat je zal vinden als je op detail klikt.paul schreef: Een opsplitsing tussen gewone intresten, aangroei- en getrouwheid vind ik persoonlijk niet gedetaileerd.
Er zouden bij een detail, mogelijk tot honderden lijnen, met de juiste startdatum, juiste intrest, juist aantal dagen enz. kunnen vermeld worden.
even de handleiding:
- inloggen
- selecteer "wat bracht u spaargeld al op"
- selecteer de spaarrekening
- u ziet nu wat de spaarrekening dit jaar al opbracht (wat normaal niet al te veel zal zijn daar we nog maar één dag ver zijn.
- Onderaan ziet u staan "klik hier voor de details van uw intrestafrekening van vorig jaar"
- selecteer dit
- u komt in een nieuw scherm waar u rechts voor zowel de basisrente, de getrouwheidspremie en de aangroeipremie een detail kan opvragen.
Re: Welke banken geven een gedetailleerde intrestberekening?
Volledig akkoord Rabobank.beRabobank.be schreef:Wel Paul, het bovenstaande is exact wat je zal vinden als je op detail klikt.paul schreef: Een opsplitsing tussen gewone intresten, aangroei- en getrouwheid vind ik persoonlijk niet gedetaileerd.
even de handleiding:
- inloggen
- selecteer "wat bracht u spaargeld al op"
- selecteer de spaarrekening
- u ziet nu wat de spaarrekening dit jaar al opbracht (wat normaal niet al te veel zal zijn daar we nog maar één dag ver zijn.
- Onderaan ziet u staan "klik hier voor de details van uw intrestafrekening van vorig jaar"
- selecteer dit
- u komt in een nieuw scherm waar u rechts voor zowel de basisrente, de getrouwheidspremie en de aangroeipremie een detail kan opvragen.
Eigenlijk zouden ze dergelijke berekening ook mogen verplicht maken voor de andere banken.
Denk dat er maar weinig mensen van een bank zijn die op een feestdag werken.
Laatst gewijzigd door paul op 1 januari 2010, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Echt chapeau voor Rabobank
Het is gewoon prachtig dat jullie zo'n dingen beschikbaar maken voor jullie klanten!
Nu nog de interest iets (extra) verhogen en dan wil ik misschien terug wat geld bij jullie zetten

Nu nog de interest iets (extra) verhogen en dan wil ik misschien terug wat geld bij jullie zetten

Juist nagekeken en het is inderdaad heel deftig en overzichtelijk gedaan.
Goed gedaan rabobank.
Goed gedaan rabobank.

Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Heel knap in elkaar gestoken die gedetailleerde intrestberekening. Dit zou echt verplicht moeten worden voor elke bank! Proficiat Rabobank voor jullie voortrekkersrol. Persoonlijk zou ik nog graag die 11 maanden regel invoege zien treden bij jullie. Daarmee zouden jullie mede tot het selecte groepje behoren, ook al zijn jullie intresten meestal net iets onder de top en hebben jullie geen bankkaarten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Service en duidelijke respons zijn belangrijke troeven,doe zo voort 

volgens mij geeft alleen rabobank dat. niet wettelijk verplicht, en zéér ingewikkeld