Welke banken hebben meeste spaargeld??
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Welke banken hebben meeste spaargeld??
Welke banken hebben het meeste spaargeld en hoeveel miljard euro hebben ze ongveer??
Fortis zal wel op één staan maar om de top 10 te weten is wel interessant.
Staan er internetbanken in de top 10??
Fortis zal wel op één staan maar om de top 10 te weten is wel interessant.
Staan er internetbanken in de top 10??
-
pattataolivia
- Sr. Member

Re: Welke banken hebben meeste spaargeld??
Waarom blijven zoveel mensen met hun geld bij Belfius? Het is toch geen werk om je kapitaal bij een bank met hoger rendement te zetten. Blijkbaar blijven mensen jarenlang trouw aan hun bank, ongeacht het rendement.
'United in diversity' - E.U.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een dikke 55miljard bij bnp paribas fortis
,ocharme die mensen.
Er zijn véél betere alternatieven!!
Rabobank op nr 10 met een kleine 8 miljard,keep up the good work(al kan de rente wa beter).
Er zijn véél betere alternatieven!!
Rabobank op nr 10 met een kleine 8 miljard,keep up the good work(al kan de rente wa beter).
tja, degene die hier op spaargids.be zitten vormen een marginale minderheid en binnen die minderheid heb ik de indruk dat de 50 plussers een kleine minderheid vormen en laat net daar het meeste spaargeld zitten. De oudere generatie is ook niet altijd geneigd om hun zuurverdiende spaarcentjes toe te vertrouwen aan een virtuele internetbank.pattataolivia schreef:Waarom blijven zoveel mensen met hun geld bij Belfius? Het is toch geen werk om je kapitaal bij een bank met hoger rendement te zetten. Blijkbaar blijven mensen jarenlang trouw aan hun bank, ongeacht het rendement.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Mijn spaargeld staat nog allemaal bij Rabobank. Tot een paar maanden terug had ik ook nog een rekening
bij Keytrade, maar die heb ik volledig afgesloten.
Was van plan om een deel naar Moneyou te verplaatsen, maar ik heb geen vertrouwen in die bank na al die gemelde
problemen hier op het forum.
Was van plan om een deel naar Moneyou te verplaatsen, maar ik heb geen vertrouwen in die bank na al die gemelde
Gisteren nog mijn spaarrekening opgezegd bij BNP. 
MoneYou = ABN AMRO... Waarom zou je in godsnaam geen vertrouwen hebben in die bank? De meeste problemen die gemeld zijn, zijn niet meer of minder dan kinderziektes. Ik zeg niet dat je al je spaargeld bij MoneYou moet zetten (dat moet je bij geen enkele bank doen), maar een stukje kan zeker geen kwaad.jawadde001 schreef:Mijn spaargeld staat nog allemaal bij Rabobank. Tot een paar maanden terug had ik ook nog een rekening
Enkele dagen voor de crash van Kaupthing had ik net nog 25.000 Euro overgebracht naar deze bank omdat de kranten toen volstonden met het optrekken van de garantie naar 50.000 Euro. Sindsdien heb ik me nooit meer zo belazerd gevoeld als toen. De garantie, ondanks alle politieke, ronkende verklaringen bleek slechts 20.000 Euro te bedragen. De toenmalige leden van Spaargids en betrokkenen in Kaupthing, zullen dat nog niet vergeten zijn.jawadde001 schreef:Mijn spaargeld staat nog allemaal bij Rabobank. Tot een paar maanden terug had ik ook nog een rekening
En dan was er plots de <reddende engel> Keytrade die alle spaarders van Kaupthing overnam. Euforie alom. Ik was trouwens al eerder klant bij Keytrade met een goedgespekte Azur-spaarrekening. Ik heb een hele tijd in de <achteraf bleek onterechte> mening verkeerd dat mijn ex_kaupthing rekening en mijn Azur net dezelfde rente zouden genereren en verhoogde zelfs mijn saldo bij zowel ex-Kaupthing en Azur samen tot net onder de 100.000 Euro. Toen had ik nog niet de gewoonte de uitgekeerde rente te checken (jaja, stupid me). Wanneer ik het spelletje doorhad, heb ik daar alles weggetrokken en mijn lesje van voorheen indachtig, krijgt geen enkele bank van mij nog meer dan 50.000 Euro om mee te spelen.
Wel beseffend dat deze reactie weinig te maken heeft met de oorspronkelijke draad, wou ik dat toch nog even kwijt. Vooral met de bedoeling om de misschien nog onschuldigen onder ons ervoor te waarschuwen dat banken geen liefdadige instellingen zijn.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Ja weghalen bij RABO?
Ze spelen het spel zo dat je moet wachten tot dat je deze verworven hebt!
Er moest eigenlijk eens een ander systeem komen zodat men van de eerste dag je % vast kent, en zeker je winst kent vanaf de eerste dag tot dat je het wenst af te halen, op het tijdstip dat het ons past.
Ben ook dit jaar bij Rabo en NIBC met hoge interesten gestart, maar ze hebben ook nadien alle 2 de % laten zakken.
En dan kunnen ze niet eerst binnenhalen en nadien 2 keer laten zakken, als het geen 3 keer wordt voor nieuwjaar?
groetjes
jempi25
Maar als je de getrouwheidspremie misloopt, dan hou je niet veel over denk ik of heb ik het mis.Yaris schreef:Rabobank zag haar spaartegoed in de eerste helft van het jaar met liefst een derde stijgen.
Ik vrees voor een omgekeerde beweging in de tweede helft van het jaar, na de dubbele renteverlaging die de bank heeft doorgevoerd. Veel nieuwe klanten zullen zich daar bedrogen door voelen en hun spaargeld ontgoocheld ergens anders onderbrengen.
Ze spelen het spel zo dat je moet wachten tot dat je deze verworven hebt!
Er moest eigenlijk eens een ander systeem komen zodat men van de eerste dag je % vast kent, en zeker je winst kent vanaf de eerste dag tot dat je het wenst af te halen, op het tijdstip dat het ons past.
Ben ook dit jaar bij Rabo en NIBC met hoge interesten gestart, maar ze hebben ook nadien alle 2 de % laten zakken.
En dan kunnen ze niet eerst binnenhalen en nadien 2 keer laten zakken, als het geen 3 keer wordt voor nieuwjaar?
groetjes
jempi25
Toch straf, KBC bekleedt de tweede plaats op de markt van de belgische spaarboekjes. En dat met 1 spaarrekening aan 1,25%. Geen getrouwheidsrekeningen, geen internetrekeningen, ... Sinds enkele maanden wel die Start2Save aan 2%, maar daar hebben ze KBC-gewijs wel een mooie rem op gezet (enkel via maandelijkse doorlopende opdracht van max 500 EUR). Dan vraag ik me af of al die mensen zo gemakzuchtig zijn, of dom, of zo gehecht zijn aan hun KBC, of...
De meeste mensen zijn lui en gemakzuchtig, en de grote banken met hun lage rente op spaarboekjes, blijven de grootsten.
Onthou, mensen die vergelijken, zoals op Spaargids, vertegenwoordigen een piepkleine minderheid.
Een voorbeeld van gemakzucht en domheid, verleden jaar ging er voor 10 miljoen € maaltijdcheques verloren, begrijp zoiets echt niet.
Onthou, mensen die vergelijken, zoals op Spaargids, vertegenwoordigen een piepkleine minderheid.
Een voorbeeld van gemakzucht en domheid, verleden jaar ging er voor 10 miljoen € maaltijdcheques verloren, begrijp zoiets echt niet.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Even een rekensommetje gemaakt. 100.000€ beleggen aan respectievelijk 1 en 2,65%:
- 1%= 110.462,21 €
- 2%= 129.894,13 €
De domme belegger heeft 19.431,92 € in de vuilbak gesmeten!!! Je kan je geld nog beter als behangpapier gebruiken, dan heb je er tenminste nog iets aan.
Op lange termijn wordt het verschil tussen slim en gemakzuchtig beleggen nog veel groter. Bekijk het op 100 jaar: je kan je achterkleinkinderen een huis cadeau doen, gewoon door de juiste rekening te kiezen!
- 1%= 110.462,21 €
- 2%= 129.894,13 €
De domme belegger heeft 19.431,92 € in de vuilbak gesmeten!!! Je kan je geld nog beter als behangpapier gebruiken, dan heb je er tenminste nog iets aan.
Op lange termijn wordt het verschil tussen slim en gemakzuchtig beleggen nog veel groter. Bekijk het op 100 jaar: je kan je achterkleinkinderen een huis cadeau doen, gewoon door de juiste rekening te kiezen!
'United in diversity' - E.U.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik denk dat je nu het equivalent van 5 huizen moet op je spaarrekening hebben om aan je achterkleinkind een huisje cadeau te doen.pattataolivia schreef:Op lange termijn wordt het verschil tussen slim en gemakzuchtig beleggen nog veel groter. Bekijk het op 100 jaar: je kan je achterkleinkinderen een huis cadeau doen, gewoon door de juiste rekening te kiezen!
Geen enkele spaarrekening weerstaat de inflatie.
wie kan da nu nog betalen yaris, de prijzen swingen de pan uit
patattaolivia
Hier op Spaargids proberen verschillende 'goedmenende' mensen belangeloos uit te leggen hoe je verstandig je geld belegt.
Het probleem is, dat weinige mensen echt met geld bezig zijn, slechts als het geld op is, een schuldenberg ontstaan is, dat ze wakker worden, te laat.
Ik krijg regelmatig lachwekkende, trieste opmerkingen als ik besparingstips geef, die nochtans honderden Euro per jaar opleveren, ik krijg dan een opmerking als, gierig is zielig,
Deze mensen vergeten dat de crisis ook bij ons ongenadig zal toeslaan, vele gezinnen in de armoedespiraal drijven, kinderen zullen het eerste slachtoffer zijn.
Dit soort mensen lacht mij vierkant uit, vergetende, dat wie vandaag niet zuinig is, morgen het eerste slachtoffer van de economische malaise zal zijn, maar,
Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien een wil.
Hier op Spaargids proberen verschillende 'goedmenende' mensen belangeloos uit te leggen hoe je verstandig je geld belegt.
Het probleem is, dat weinige mensen echt met geld bezig zijn, slechts als het geld op is, een schuldenberg ontstaan is, dat ze wakker worden, te laat.
Ik krijg regelmatig lachwekkende, trieste opmerkingen als ik besparingstips geef, die nochtans honderden Euro per jaar opleveren, ik krijg dan een opmerking als, gierig is zielig,
Deze mensen vergeten dat de crisis ook bij ons ongenadig zal toeslaan, vele gezinnen in de armoedespiraal drijven, kinderen zullen het eerste slachtoffer zijn.
Dit soort mensen lacht mij vierkant uit, vergetende, dat wie vandaag niet zuinig is, morgen het eerste slachtoffer van de economische malaise zal zijn, maar,
Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien een wil.