Welke brokers moet je als Belg niet aangeven?
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Welke brokers moet je als Belg niet aangeven?
Ik zit momenteel bij Saxo. Zou graag mijn geld spreiden over meerdere brokers. Welke moet ik als Belg niet aangeven bij NBB?
Liefst een broker met goeie app, veel mogelijkheden en goede helpdesk.
Re: Welke brokers moet je als Belg niet aangeven?
Vanaf je met een buitenlandse broker werkt moet je je rekening aangeven bij NBB en je dividenden aangeven voor RV.Orakel van Brakel schreef: ↑1 januari 2023, 14:24 Ik zit momenteel bij Saxo. Zou graag mijn geld spreiden over meerdere brokers. Welke moet ik als Belg niet aangeven bij NBB?
Wil je dit vermijden dan is Bolero of beleggen via één van de Belgische banken en hun apps de enige optie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Deze passeren op dit forum regelmatig de revue:Orakel van Brakel schreef: ↑1 januari 2023, 14:24 Ik zit momenteel bij Saxo. Zou graag mijn geld spreiden over meerdere brokers. Welke moet ik als Belg niet aangeven bij NBB?
Keytrade - goede helpdesk - geen ervaring met app (behalve voor inloggen op de website) - handige website
Bolero - geen ervaring met helpdesk - geen ervaring met app - ok website
Medirect - geen ervaring met helpdesk - geen ervaring met app - onhandige website
Deutsche Bank - geen ervaring met helpdesk - geen ervaring met app - onhandige website
Belfius - geen ervaring
-
- Full Member
- Contacteer:
Blijkbaar een heleboel ETF's niet meer beschikbaar bij Bolero vanaf vandaag. Iets ivm essentiële beleggersinformatie. Iemand meer info? Zelfs IWDA lijkt niet meer mogelijk.
Ik ben zeer tevreden over Bolero en gewoon tevreden over Keytrade. Bolero is wel duur, zeker voor duurdere beurzen. Ik hoop dat ze hun actie van elk jaar herhalen en je in januari gratis makelaarsloon krijgt te gebruiken in februari!
Heeft allicht hier iets mee te maken, al is het nieuwe document wel al beschikbaar voor IWDA. Komt wel snel in orde!mickeymouse schreef: ↑1 januari 2023, 19:53 Blijkbaar een heleboel ETF's niet meer beschikbaar bij Bolero vanaf vandaag. Iets ivm essentiële beleggersinformatie. Iemand meer info? Zelfs IWDA lijkt niet meer mogelijk.
omschakeling-kiid-naar-kid-t31610.html
Van Bolero ben ik ook zeer tevreden, bij Keytrade is de tevredenheid de afgelopen maanden flink omgeslagen. Zolang je geen vraag hebt voor de back Office verloopt alles vlekkeloos, maar indien je toch (een basic) vraag hebt waar de back Office iets moet mee doen begint een maandenlange frustrerende lijdensweg…
Grts,
Gunther
Grts,
Gunther
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik had reeds een IBKR geopend, maar wist eigenlijk niet dat buitenlandse rekeningen moeten aangegeven worden. Ik heb dan die IBKR aangegeven om niet in de problemen te komen. Maar heb verder geen zin om daar vanalles zelf voor te moeten regelen. Dus verkies toch een Belgische broker. Als ik die IBKR stop zet, moet ik dat dan ook aangeven bij de NBB? Er staat momenteel maar een 1000 EUR op.
Ik denk dat het Keytrade zal worden.
Waar heb je het op dit moment dan aangegeven? (Want je zegt zelf dat je dat al gedaan hebt)Orakel van Brakel schreef: ↑1 januari 2023, 22:30 Ik had reeds een IBKR geopend, maar wist eigenlijk niet dat buitenlandse rekeningen moeten aangegeven worden. Ik heb dan die IBKR aangegeven om niet in de problemen te komen. Maar heb verder geen zin om daar vanalles zelf voor te moeten regelen. Dus verkies toch een Belgische broker. Als ik die IBKR stop zet, moet ik dat dan ook aangeven bij de NBB? Er staat momenteel maar een 1000 EUR op.
Aangeven van buitenlandse rekeningen kost trouwens (bijna) geen moeite. Andere vereisten misschien al meer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het bestaan van de rekening online aangegeven. Verder is het me niet duidelijk wat er nog moet aangegeven worden. Hoe het zit met belastingen op dividend, winst, enz... Bij mij loopt er meestal wel een en ander mis als ik papierwerk moet regelen. En heb echt geen zin om het uit te vlooien. En al zeker niet om met de een of andere ambtenaar in discussie te gaan, mocht het mislopen omdat ik ergens een formuliertje te laat/onvolledig/incorrect heb ingevuld.pmu schreef: ↑1 januari 2023, 23:00Waar heb je het op dit moment dan aangegeven? (Want je zegt zelf dat je dat al gedaan hebt)Orakel van Brakel schreef: ↑1 januari 2023, 22:30 Ik had reeds een IBKR geopend, maar wist eigenlijk niet dat buitenlandse rekeningen moeten aangegeven worden. Ik heb dan die IBKR aangegeven om niet in de problemen te komen. Maar heb verder geen zin om daar vanalles zelf voor te moeten regelen. Dus verkies toch een Belgische broker. Als ik die IBKR stop zet, moet ik dat dan ook aangeven bij de NBB? Er staat momenteel maar een 1000 EUR op.
Aangeven van buitenlandse rekeningen kost trouwens (bijna) geen moeite. Andere vereisten misschien al meer.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
En indien dividenden krijg je jaarlijks netjes een overzichtje van.
En indien dividenden krijg je jaarlijks netjes een overzichtje van.
Buitenlandse rekeningen dienen eenmalig aangegeven te worden bij de NBB (dit kan online) en jaarlijks dien je op de belastingaangifte ook aan te duiden dat je over een buitenlandse rekening beschikt. Zolang je de rekening verder niet gebruikt en geen interesten ontvangt, is dit alles.Orakel van Brakel schreef: ↑1 januari 2023, 23:31Ik heb het bestaan van de rekening online aangegeven. Verder is het me niet duidelijk wat er nog moet aangegeven worden. Hoe het zit met belastingen op dividend, winst, enz... Bij mij loopt er meestal wel een en ander mis als ik papierwerk moet regelen. En heb echt geen zin om het uit te vlooien. En al zeker niet om met de een of andere ambtenaar in discussie te gaan, mocht het mislopen omdat ik ergens een formuliertje te laat/onvolledig/incorrect heb ingevuld.
ik ben bezig met de aangifte bij het NBB .wat bedoelen ze met dit "Het oudste belastbaar tijdperk gedurende hetwelk de rekening bestond (nr.3,e)" ? alvast bedankt voor uw reactie
Het jaar waarin uw rekening geopend is.
Als de backoffice iets moet doen, moet je meestal ook je mail naar een ander e-mail adres sturen, en daar een kopie van je ID-kaart aan toevoegen. Doe je dat correct, dan is je vraag meestal de dag zelf of de dag erna beantwoord/in orde. Een enkele keer kan het wat langer duren, maar een week heb ik nog nooit meegemaakt.Gunter123 schreef: ↑1 januari 2023, 21:59 Van Bolero ben ik ook zeer tevreden, bij Keytrade is de tevredenheid de afgelopen maanden flink omgeslagen. Zolang je geen vraag hebt voor de back Office verloopt alles vlekkeloos, maar indien je toch (een basic) vraag hebt waar de back Office iets moet mee doen begint een maandenlange frustrerende lijdensweg…
Grts,
Gunther