Welke fondsen verkopen?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Welke fondsen verkopen?
Sorry voor deze beginnersvraag:
Mijn moeder heeft dringend cash geld nodig. Ze heeft momenteel 4 fondsen. Op de website van de bank zie ik de waarde van de fondsen. Die is momenteel +3,11%, -4,56%, -2,62% en 2,81%. Ik ben een newbie dus ik heb geen flauw idee of ik het best presterende of de slechts presterende fondsen zou verkopen of iets daartussen. Ik moet wel asap beslissen, dus wachten op een koerscorrectie is niet mogelijk. Bedankt voor alle mogelijk advies.
Fozzie
Mijn moeder heeft dringend cash geld nodig. Ze heeft momenteel 4 fondsen. Op de website van de bank zie ik de waarde van de fondsen. Die is momenteel +3,11%, -4,56%, -2,62% en 2,81%. Ik ben een newbie dus ik heb geen flauw idee of ik het best presterende of de slechts presterende fondsen zou verkopen of iets daartussen. Ik moet wel asap beslissen, dus wachten op een koerscorrectie is niet mogelijk. Bedankt voor alle mogelijk advies.
Fozzie
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Welke fondsen verkopen?
Verkoop de slechtst presterende. Zoniet 'sponsor' je de verliezers met je winners. Geen wit-zwart regel, maar wel een goede leidraad. Good luck.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Fozzie,
Kun je ook schrijven over welke fondsen het juist gaat?
Dat maakt een antwoord alvast gemakkelijker
Dat maakt een antwoord alvast gemakkelijker
-
- Newbie
- Contacteer:
Het gaat overMoreOrLess schreef: ↑16 april 2020, 16:36 Beste Fozzie,
BNPP Aqua C-D, LU1165135523, +3,11%
BNPP B Control Quam Dynamic, BE6251256911A, -4,56%
BNPPB Strategy Europe Defensive Cap, BE6272927342, -2,62%
BNPP Sust Multi-Asset Stab C Sol D, LU1956160193, -2,81%
Er blijkt ook nog een tak21-verzekering te zijn, maar de looptijd van 8 jaar wordt pas bereikt op 30/4/2020 en dat is te laat.
Groeten,
Fozzie
Het hangt ervan af hoeveel risico men wenst te aanvaarden. Hieronder vindt u een grafiek van de prestaties van de 4 fondsen; ik heb er nog één fonds toegevoegd als referentie: iShares Core MSCI (de IWDA-tracker). De grafiek loop vanaf 29/9/2017 en een investering van 10000. Het slechts presterende is BNPP B Control Dynamic BE6251256911.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Misschien is het een oplossing om alle 4 de fondsen te verkopen.
De looptijd van de TAK21 is bijna verstreken. Ik veronderstel dat uw moeder misschien niet meer van de jongste is. Als de TAK21 verder loopt dan 8 jaar en 1 dag, en de kosten niet te hoog zijn bij instappen, zou ze haar geld daarin kunnen steken. Dat is een veilige belegging en het heeft ook als voordeel dat na 30 april ze onmiddellijk aan haar geld kan als dat nog eens zou nodig zijn.
De looptijd van de TAK21 is bijna verstreken. Ik veronderstel dat uw moeder misschien niet meer van de jongste is. Als de TAK21 verder loopt dan 8 jaar en 1 dag, en de kosten niet te hoog zijn bij instappen, zou ze haar geld daarin kunnen steken. Dat is een veilige belegging en het heeft ook als voordeel dat na 30 april ze onmiddellijk aan haar geld kan als dat nog eens zou nodig zijn.
MSCI world is het "gemiddelde" van alle aandelen beleggers.
De voorbij 30 maanden hebben we zo een beetje alles gehad. Stijging, een correctie, een grote stijging, een crash, een gedeeltelijke recovery.
Geen van de 4 fondsen schijnt op geen enkel moment hoger dan de MSCI world gestaan te hebben. Een van de fondsen was nooit positief, twee van de fondsen amper - ook niet tijdens de ongeziene groei van vorig jaar.
Misschien alle fondsen verkopen? Een deel op een spaarboekje en een deel in MSCI world?
De voorbij 30 maanden hebben we zo een beetje alles gehad. Stijging, een correctie, een grote stijging, een crash, een gedeeltelijke recovery.
Geen van de 4 fondsen schijnt op geen enkel moment hoger dan de MSCI world gestaan te hebben. Een van de fondsen was nooit positief, twee van de fondsen amper - ook niet tijdens de ongeziene groei van vorig jaar.
Misschien alle fondsen verkopen? Een deel op een spaarboekje en een deel in MSCI world?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik spreek me niet uit over de kwaliteit van die fondsen maar ...
Heb je al eens de moeite gedaan om die fondsen zelfs maar heel eventjes te bekijken ...
Ja, elk van de fondsen heeft verschillende punten waarom ik ze nooit zou gekocht hebben.
Tijdens de voorbije 30 maanden hebben ze niets kunnen tonen.
Duidelijk weer fondsen die de verkoper van de bank aan een niets-vermoedende klant verkocht heeft.
De bank heeft in het verleden en zal in de toekomst hier meer aan verdienen dan de klant. Bravo voor de verkoper.
Waarom denk je dat deze fonds(managers) nog meer aandacht en commissie verdienen?
Tijdens de voorbije 30 maanden hebben ze niets kunnen tonen.
Duidelijk weer fondsen die de verkoper van de bank aan een niets-vermoedende klant verkocht heeft.
De bank heeft in het verleden en zal in de toekomst hier meer aan verdienen dan de klant. Bravo voor de verkoper.
Waarom denk je dat deze fonds(managers) nog meer aandacht en commissie verdienen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.