Welke Kredietkaart
Welke Kredietkaart
Een 'gratis' kredietkaart, of een betalende ?
Een met of zonder miles, Spaar- & pluk cheques, verzekeringen, ... ?
Een met of zonder (kostenloze) cash-advance, 3D-secure, virtuele kredietkaart ?
Beperkende voorwaarden zoals loondomiciliatie, klant zijn, ...
Welke draagt uw voorkeur uit, verduidelijk waarom.
Voor zij die meer dan 1 kaart zouden nemen, kies de (voor jou) belangrijkste.
Een met of zonder miles, Spaar- & pluk cheques, verzekeringen, ... ?
Een met of zonder (kostenloze) cash-advance, 3D-secure, virtuele kredietkaart ?
Beperkende voorwaarden zoals loondomiciliatie, klant zijn, ...
Welke draagt uw voorkeur uit, verduidelijk waarom.
Voor zij die meer dan 1 kaart zouden nemen, kies de (voor jou) belangrijkste.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 24 december 2009, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
Re: Welke Kredietkaart
Om mijn keuze even toe te lichten (Citibank): Ik heb nu sinds januari 2008 een Citi MasterCard gehad (met promo-actie elk jaar 20 EUR terug dus effectief gratis) tot een tweetal maanden geleden, toen is deze vervangen door een Visa Gold (op kosten van Citi, nog altijd gratis). Voor mij was de standaard kredietkaart met 3000 EUR kredietlijn al voldoende, maar de verdubbeling naar 6000 EUR en de gratis upgrade naar Visa Gold incl. verzekeringspakket, heb ik natuurlijk niet afgewezen.
Voornaamste voordelen voor mij zijn de Cash Transfer, het gemak waarmee je online je uitgaven kan opvolgen en je facturen downloaden, en het feit dat de kaart + kredietlijn een volledig losstaand product is (je moet dus geen rekening of andere producten hebben bij Citi - thank god). In de toekomst neem ik misschien nog een Argenta MasterCard, die komt nog altijd als goedkoopste uit de bus bij afhalingen en transacties buiten de EU.
Voornaamste voordelen voor mij zijn de Cash Transfer, het gemak waarmee je online je uitgaven kan opvolgen en je facturen downloaden, en het feit dat de kaart + kredietlijn een volledig losstaand product is (je moet dus geen rekening of andere producten hebben bij Citi - thank god). In de toekomst neem ik misschien nog een Argenta MasterCard, die komt nog altijd als goedkoopste uit de bus bij afhalingen en transacties buiten de EU.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb reeds bij verschillende instellingen een kredietkaart gehad en dit zijn zowat mijn bevindingen:
Fortis: zoals al hun producten veel te duur. Het was geloof ik een €20 per jaar dat ik ervoor moest betalen. Blijkbaar hebben ze dit bedrag begin dit jaar laten zakken naar €10-€15 waarschijnlijk omdat ze teveel klanten verliezen. Waarom ervoor betalen als je elders exact hetzelfde gratis kan krijgen zou ik zo zeggen? Ik heb het ook verschillende keren meegemaakt dat ik een nieuwe Visakaart kreeg omdat mijn gegevens gestolen waren aan de kant van Fortis dus dat spreekt ook niet in hun voordeel.
Citibank: zowat de slechtste ervaring voor mij. Ze hadden mij een zogezegd gratis schuldsaldoverzekering aangesmeerd waarvoor ik achteraf toch moest betalen en die had ik zelfs niet eens nodig. Als je de kredietkaart aanvraagt dan laten ze je zoveel papieren tekenen dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Ik had al niet veel vertrouwen in Citibank en hiermee was mijn wantrouwen bevestigd: Citibank is en blijft een bende bedriegers en uitzuigers. Mensen zouden zich moeten schamen omdat ze daar klant zijn.
Mastercard: ik heb die kaart een aantal jaar gehad omdat ik ze gratis kon krijgen via een organisatie waarbij ik aangesloten ben. Het ging om een corporate card, een kaart van het oude type zonder beveiliginschip. Ik gebruikte die kaart eigenlijk zelden, vooral om aankopen te doen over het internet want met zo'n kaart kan je vrijwel nergens meer terecht. Ik heb ook nog geprobeerd om gratis een Blue card te krijgen maar dat lukte niet. Toen ik een tijd geleden het bericht kreeg dat ik €30 per jaar zou moeten betalen voor de kaart heb ik ze onmiddellijk opgezegd.
Argenta Visa: heb ik nu al een hele tijd en heb er totaal geen probleem mee. Werkt perfect, je kan je uitgaven in het oog houden via PC Banking en bovenal het is gratis. Ik zou nooit meer betalen voor een kredietkaart en ik zou het ook niet meer kunnen missen.
Fortis: zoals al hun producten veel te duur. Het was geloof ik een €20 per jaar dat ik ervoor moest betalen. Blijkbaar hebben ze dit bedrag begin dit jaar laten zakken naar €10-€15 waarschijnlijk omdat ze teveel klanten verliezen. Waarom ervoor betalen als je elders exact hetzelfde gratis kan krijgen zou ik zo zeggen? Ik heb het ook verschillende keren meegemaakt dat ik een nieuwe Visakaart kreeg omdat mijn gegevens gestolen waren aan de kant van Fortis dus dat spreekt ook niet in hun voordeel.
Citibank: zowat de slechtste ervaring voor mij. Ze hadden mij een zogezegd gratis schuldsaldoverzekering aangesmeerd waarvoor ik achteraf toch moest betalen en die had ik zelfs niet eens nodig. Als je de kredietkaart aanvraagt dan laten ze je zoveel papieren tekenen dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Ik had al niet veel vertrouwen in Citibank en hiermee was mijn wantrouwen bevestigd: Citibank is en blijft een bende bedriegers en uitzuigers. Mensen zouden zich moeten schamen omdat ze daar klant zijn.
Mastercard: ik heb die kaart een aantal jaar gehad omdat ik ze gratis kon krijgen via een organisatie waarbij ik aangesloten ben. Het ging om een corporate card, een kaart van het oude type zonder beveiliginschip. Ik gebruikte die kaart eigenlijk zelden, vooral om aankopen te doen over het internet want met zo'n kaart kan je vrijwel nergens meer terecht. Ik heb ook nog geprobeerd om gratis een Blue card te krijgen maar dat lukte niet. Toen ik een tijd geleden het bericht kreeg dat ik €30 per jaar zou moeten betalen voor de kaart heb ik ze onmiddellijk opgezegd.
Argenta Visa: heb ik nu al een hele tijd en heb er totaal geen probleem mee. Werkt perfect, je kan je uitgaven in het oog houden via PC Banking en bovenal het is gratis. Ik zou nooit meer betalen voor een kredietkaart en ik zou het ook niet meer kunnen missen.
-
BC65462
volledig mee eensWook schreef: Ik heb reeds bij verschillende instellingen een kredietkaart gehad en dit zijn zowat mijn bevindingen:
Heb momenteel geen kredietkaart meer, maar als ik er één zou nemen zou het de volgende zijn:
de "Multi Card" van Banca Monte Paschi Belgio.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
cp1234 schreef: Heb momenteel geen kredietkaart meer, maar als ik er één zou nemen zou het de volgende zijn:
Is dat een Visa/Mastercard in èèn ofzo? En is die gratis?
-
freddyfish
het is idd belangrijk niet gewoon naar de jaarlijkse kostprijs te kijken... vooral de kosten van afhalingen buiten de eurozone zijn voor mij belangrijk. Als je vaak in het buitenland bent zal het verschil in kosten tussen bijvoorbeeld argenta en fortis kredietkaart snel de jaarlijkse kostprijs in het niets doen verdwijnen..
Neen, een voorafbetaalde master card, een soort proton onder de kredietkaarten dus. Uiterst geschikt voor on-line aankopen. Zijn wel kleine kosten aan verbonden.Wook schreef:cp1234 schreef: Heb momenteel geen kredietkaart meer, maar als ik er één zou nemen zou het de volgende zijn:
Geld verdienen doe je door te werken.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Verklaar u nader. Een voorbeeld misschien?freddyfish schreef: het is idd belangrijk niet gewoon naar de jaarlijkse kostprijs te kijken... vooral de kosten van afhalingen buiten de eurozone zijn voor mij belangrijk. Als je vaak in het buitenland bent zal het verschil in kosten tussen bijvoorbeeld argenta en fortis kredietkaart snel de jaarlijkse kostprijs in het niets doen verdwijnen..
Ik dacht net dat argenta het goedkoopste was om geld af te halen/ te betalen?
Zo'n cash-transfer systeem is natuurlijk wel leuk :-)
Zou ik dit ook gratis kunnen krijgen bij citibank?
Ik ben niet zo voor deze 'bedriegers' (zoals iemand voor mij reeds zei), maar als ik er geld mee kan verdien, is het wel nice :-)
HOeveel verdien jij hier eigenlijk mee? Ik veronderstel dat je dit geld dan op een termijnrekning zet (14dagen ofzo).
-
Toone
Heb net de mastercard van ING buitengesmeten, vuil spel. Als je de factuur krijgt heb je toch wel 2 dagen de tijd om te betalen soms.
Uw enveloppe moet je geen dag laten liggen dus!
Uw enveloppe moet je geen dag laten liggen dus!
Dan kan je toch beter Paypal gebruiken?cp1234 schreef:Neen, een voorafbetaalde master card, een soort proton onder de kredietkaarten dus. Uiterst geschikt voor on-line aankopen. Zijn wel kleine kosten aan verbonden.Wook schreef:
Een kredietkaart moet voor mij dratis zijn EN (dat was ik vergeten te vermelden) gedomicilieerd zijn op de zichtrekening. Kredietkaarten waarmee je in schijven kan terugbetalen zijn ontwikkeld om woekerrentes te verkrijgen. Daarom zal ik ook nooit een kredietkaart van winkels of bedrijven zoals Carrefour, Mediamarkt, Base,... gebruiken.
Ik ben persoonlijk tevreden over de Citi Visa. Ik heb die nu bijna 2 jaar. Je kan al je verrichtingen online checken, je hebt ongeveer 3 weken om te betalen en rekeningafschriften zijn online. En, je bent niet verplicht om bij hen een zichtrekening te hebben.
Ik geef wel toe dat ik het zonder de promo waardoor hij gratis is niet zou doen.
Mijn vrouw heeft een visa bij Argenta. Met hun vernieuwde online kan je nu ook de verrichtingen checken. Is alvast een voordeel bij vroeger waar je inderdaad kon hebben dat de brief nogal laat toekwam.
De DB Titanium MC heb ik ook maar gebruik ik eigenlijk nooit.
Ik geef wel toe dat ik het zonder de promo waardoor hij gratis is niet zou doen.
Mijn vrouw heeft een visa bij Argenta. Met hun vernieuwde online kan je nu ook de verrichtingen checken. Is alvast een voordeel bij vroeger waar je inderdaad kon hebben dat de brief nogal laat toekwam.
De DB Titanium MC heb ik ook maar gebruik ik eigenlijk nooit.
Ik gebruik zoveel mogelijk de Mastercard van DB. Als die niet werkt, dan de Visa van Argenta. Reden is dat je met die Argenta Visacard maar tot 2500 Euro per maand kan uitgeven. Als je er hotel/reiskosten mee betaalt, dan kom je daar nogal eens over.
Heb mastercard van Argenta , kost niks , en je kan inderdaad volgen als je inlogt , welke kosten je gemaakt hebt . Ik ben ( keer ) tevreden terug ....
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd