welke TAK21 is de beste en soepelste ???
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: welke TAK21 is de beste en soepelste ???
Gelooft die makelaar zelf wat hij allemaal schrijft ?
Als ik onder die voorwaarden een contract zou willen afsluiten, zou ik hem eerst laten tekenen dat hij een eventuele belastingsverhoging zal ten laste nemen als ze die zouden verhogen. Daarmee wil ik niet stellen dat ze de taxatie gaan wijzigen maar met onze Belgische politiekers weet men nooit.
Bovendien men hoeft niet in te breken in het contract om de taxatie te wijzigen want die is niet contractueel bepaald. Ze wijzigen ze gewoon en jij bent de pineut !
Als ik onder die voorwaarden een contract zou willen afsluiten, zou ik hem eerst laten tekenen dat hij een eventuele belastingsverhoging zal ten laste nemen als ze die zouden verhogen. Daarmee wil ik niet stellen dat ze de taxatie gaan wijzigen maar met onze Belgische politiekers weet men nooit.
Bovendien men hoeft niet in te breken in het contract om de taxatie te wijzigen want die is niet contractueel bepaald. Ze wijzigen ze gewoon en jij bent de pineut !
Al Fonds, het is de makelaar niet die het schrijft, maar dit staat zo in de infofiche van het product Credosecure... Ik ga de makelaar hier morgen over bellen en zien wat hij hierover te zeggen heeft... Hier werd al even aangehaald dat een conjuncturele vergoeding eventueel enkel gedurende de eerste 8 jaren kan... Is dit inderdaad zo?
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik denk dat Ethias al langer (ongeweten) samenwerkte met Integrale.patrick1 schreef:Even een nadenkertje
Er waren (zijn) twee maatschapijen die een levenslang gewaarborgde rente gaven (geven) op je tak 21 stortingen, Integrale 786, en de oude First rekeningen van Ethias !
Beide producten zijn ofwel verdwenen, of verdwijnen zeer binnenkort !
Wat denken jullie ?
Moeten wij nu met zijn allen uitstappen na het negatief artikel in de krant de standaard. Ik heb op 01/02/2012 een tak 21 contract afgesloten, staat wel in u hebt het recht om uw contract op te zeggen binnen 30 dagen vanaf inwerkingtreding ervan. Ik twijfel er sterk aan om het op te zeggen, graag zou ik de mening weten van de leden op dit forum.
Je moet daar zeker niet uitstappen !
Stop er echter niet al je spaarcenten in en diversifieer in de beleggingsproducten. Misschien ook nog eens een termijnrekening en zelfs voor de meest defensieve beleggers is het fout om toch niet een beetje te beleggen in aandelen. Ken je er niet zoveel van of wens je zelf de opzoekingen niet te doen: koop dan enkele fondsen.
Doe niet zoals die omhooggevallen professor in Netto deze week: met geldzaken hou ik me niet bezig, da's voor mijn vrouw ( da's zo precies minderwaardig voor hem ). Ik weet niet eens hoe ik geld uit de muur moet halen = ocharme toch.
Ik heb nooit aandelen gekocht want ik wel niet elke dag in de krant gaan peuteren om te zien hoeveel ik verloren ben : als hij nooit aandelen gekocht gehad heeft, hoe kan hij dan weten dat er alleen geld mee verloren wordt ?
Laat die man zinnige dingen over zijn vakgebied vertellen maar laat hem geen dingen zeggen waar hij niks van afweet.
Stop er echter niet al je spaarcenten in en diversifieer in de beleggingsproducten. Misschien ook nog eens een termijnrekening en zelfs voor de meest defensieve beleggers is het fout om toch niet een beetje te beleggen in aandelen. Ken je er niet zoveel van of wens je zelf de opzoekingen niet te doen: koop dan enkele fondsen.
Doe niet zoals die omhooggevallen professor in Netto deze week: met geldzaken hou ik me niet bezig, da's voor mijn vrouw ( da's zo precies minderwaardig voor hem ). Ik weet niet eens hoe ik geld uit de muur moet halen = ocharme toch.
Ik heb nooit aandelen gekocht want ik wel niet elke dag in de krant gaan peuteren om te zien hoeveel ik verloren ben : als hij nooit aandelen gekocht gehad heeft, hoe kan hij dan weten dat er alleen geld mee verloren wordt ?
Laat die man zinnige dingen over zijn vakgebied vertellen maar laat hem geen dingen zeggen waar hij niks van afweet.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Ook delta loyd blijft een doorlopende levenslange garantie bieden.witte merel schreef:patrick1 schreef:Even een nadenkertje
Er waren (zijn) twee maatschapijen die een levenslang gewaarborgde rente gaven (geven) op je tak 21 stortingen, Integrale 786, en de oude First rekeningen van Ethias !
Dit product was ook aan mijn aandacht ontsnapt gezien de hoge instap en beheerskosten...
Maar blijkbaar kan daar over gesproken worden...
Kheb ook antwoord gekregen nu en het klopt inderdaad, voorlopig is het nog 3.25% voor integrale 786 en ik vroeg ook nog hoe een rentevoet wijziging gecommuniceerd zal worden in de toekomst aangezien de link naar de technische informatiefiche van hun website gehaald is en we dus niet kunnen weten welke de huidige rentevoete is, dit is het antwoord die ik zonet van Integrale kreeg:Brugse Leeuw schreef:Alle bestaande contracten blijven bestaan, hier worden geen wijzigingen aangebracht.
Geen wijzigingen is dus voor mij hetzelfde als bijstorten aan 3,25%.
De stortingen tot nu zijn gegarandeerd aan 3,25% tot 99 jaar.
Voor de toekomende stortingen zullen er steeds winstdeelnames zijn(die worden jaarlijks herzien).+,aan de rentevoet, die dan van toepassing is.
De huidige rentevoet is nu 3,25%. Deze zal in de toekomst zichtbaar zijn op de website.
Een dergelijke Tak21 zou ik nooit afsluiten. Wat de makelaar zegt telt niet, enkel wat in het contract staat telt.landethk schreef: weliswaar niet letterlijk maar toch duidelijk genoeg - dat er bij de afkoop ALTIJD (dus ook na 8 jaar ) een conjuncturele vergoeding kan toegepast worden.
Bij mijn TAK21 staat er "indien in de loop van de periode van 8 jaar wordt uitgestapt dan wordt het betreffende rekeningtegoed voorafgaandelijk aagepast door toepassing van een dagwaardecorrectie en dit tot zover de correctie negatief is".
Zit wel goed zolang k 8 jaar kan wachten.
Zit wel goed zolang k 8 jaar kan wachten.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Nu de regering 2 miljard euro aan het zoeken is...
Denken jullie niet dat ze de populaire tak21 beleggingen gaan viseren?
De 1,1% taks bij instap te verhogen naar bijv 1,5-2%?
Dan is nu nog vlug bijstorten ideaal...
De fiscale vrijstelling na 8 jaar en 1 dag afschaffen zie ik eerder niet verdwijnen want anders is tak21 ten dode opgeschreven!
Denken jullie niet dat ze de populaire tak21 beleggingen gaan viseren?
De 1,1% taks bij instap te verhogen naar bijv 1,5-2%?
Dan is nu nog vlug bijstorten ideaal...
De fiscale vrijstelling na 8 jaar en 1 dag afschaffen zie ik eerder niet verdwijnen want anders is tak21 ten dode opgeschreven!
De taks verhogen tot 2% bv. dan kan je beter een spaarrekening openen.
Darts schreef:Zolang men de gewaarborgde rentevoet van 3,25 % niet aanzienlijk verlaagt zie ik niet in waarom je niet gewoon zou blijven storten. Ik vermoed dat de rente + bonus in lijn zal blijven liggen met wat de andere maatschappijen geven.witte merel schreef: Maar wat moet je nu met je Integrale 786 fiscaal ? Wij hebben pas tweemaal gestort en moeten dus nog 8 jaar verder, en dit met nog maar enkele jaren voor ons pensioen.
Ikzelf heb First Fiscaal en heb tot vorig jaar nog steeds gestort, misschien doe ik het dit jaar ook nog. De andere maatschappijen waren ook niet in staat om zo'n geweldige rente te geven voor 2011.
Een nieuw contract Integrale 786 Fiscaal kan men niet meer openen, ook geen nieuwe First Fiscaal meer, heb ik dit dan goed gezien dat men als particulier geen nieuw contract langetermijnsparen meer kan aangaan bij Integrale en Ethias.
Ik heb net op 28.02.2012 een contract ontvangen van Integrale voor ons zoontje van 5 jaar oud maar:
- het betreft een extralegale pensioenverzekering, individueel levensverzekeringscontract, geen vermelding van andere naam of type
- verzekeringstechniek: uitgesteld kapitaal met terugbetaling van de reserve (UKMR)
- tak 21
- geen vermelding van gewaarborgde intrestvoet
- geen fiscale aftrek
- geen vermelding van kosten .... ?? (hier heb ik ook voor gemaild)
Ook in de bijgaande brief algemene voorwaarden staat niets concreets
Bij verschillende maatschappijen krijg je een contract met A.V. Op het stortingsbewijs dat je na de storting krijgt, staat de gegarandeerde rente voor die storting en het detail van de kosten.
Anders moeten ze telkens nieuwe contracten of A.V. opmaken.
Eigenlijk wel stom dat je dan eerst het contract moet aangaan en dan pas een bevestiging krijgt van je eigenlijke intrestvoet.... Ze kunnen toch gewoon een fiche ter beschikking stellen van de klanten????Al Fonds schreef:Bij verschillende maatschappijen krijg je een contract met A.V. Op het stortingsbewijs dat je na de storting krijgt, staat de gegarandeerde rente voor die storting en het detail van de kosten.
in het conctract- voor ik gestort heb- van de integrale (fiscaal 786 ) dat ik VORIG jaar heb ontvangen stond wel de gewaarborgde rentevoet in 3,25%
- over kosten zwegen ze in alle talen maar dat was 1% commissieloon ( kon men uit de bedragen afleiden)
- 1,1% di Rupo taks
-UKMR
-verzekeringtak KB 14-11-2003
- over kosten zwegen ze in alle talen maar dat was 1% commissieloon ( kon men uit de bedragen afleiden)
- 1,1% di Rupo taks
-UKMR
-verzekeringtak KB 14-11-2003