welke TAK21 is de beste en soepelste ???
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
welke TAK21 is de beste en soepelste ???
Welke TAK21 zou u kiezen voor de lange termijn, vanwege zijn rente, lage kosten en soepelheid in terugbetalen en veiligheid.
Zijn er in het buitenland ook TAK21 producten te krijgen die betere rente geven en waar we kunnen op intekenen??
Zijn er in het buitenland ook TAK21 producten te krijgen die betere rente geven en waar we kunnen op intekenen??
Re: welke TAK21 is de beste en soepelste ???
BKCP Expansion en zeker ook de soepelste
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Alfons, BKCP Expansion is inderdaad soepel, maar heeft wel een instapkost van 3,5 % en een beheerskost van 0,75 %... Op dat vlak, en met zeker een even goed of zelfs nog beter rendement de laatste jaren, vind ik Credimo Credosecure (0,00 % instapkosten via Spaargids en 0,00 % beheerskosten) en Federale Vita Invest (max 1% instap en 0 % beheerskosten) beter... Mokken, ik zou een combinatie van deze nemen, eens te meer je ook bij TAK 21 best dient te spreiden over verschillende producten van verschillende maatschappijen...
BKCP Expansion heeft geen uitstapkosten en ook nooit een conjuncturele vergoeding.
Bovendien één van de eerlijkste algemene voorwaarden: instapkosten maximum 3,50 % maar om het juist te weten moet je maar eens een kantoor contacteren. Ik geloof nooit dat er al iemand ooit die 3,50 % betaald heeft.
Beheerskosten: ze geven eerlijk toe dat er beheerskosten zijn; de anderen verzwijgen dat liever maar ken jij iemand die gratis werkt ? Bovendien de vermelde rendementen zijn netto = daar zijn de beheerskosten al af. Daar hoef je dus geen rekening mee te houden.
Maar ik hoef BKCP Expansion niet te promoten.
Bovendien één van de eerlijkste algemene voorwaarden: instapkosten maximum 3,50 % maar om het juist te weten moet je maar eens een kantoor contacteren. Ik geloof nooit dat er al iemand ooit die 3,50 % betaald heeft.
Beheerskosten: ze geven eerlijk toe dat er beheerskosten zijn; de anderen verzwijgen dat liever maar ken jij iemand die gratis werkt ? Bovendien de vermelde rendementen zijn netto = daar zijn de beheerskosten al af. Daar hoef je dus geen rekening mee te houden.
Maar ik hoef BKCP Expansion niet te promoten.
Over TAK21-producten ken ik nog niet zo heel veel. Wat wel opvalt is het grote verschil aan instapkosten.
Bv bij Patronale Starfix: betaal je daar bij elke storting 35 euro + 1% als je via Spaargids.be intekent? Of enkel het eerste jaar.
Lijkt mij wel groot verschil dan bij bv Credimo Credosecure, 0% via Spaargids.be. Of is dit ook alleen maar het eerste jaar?
Bv bij Patronale Starfix: betaal je daar bij elke storting 35 euro + 1% als je via Spaargids.be intekent? Of enkel het eerste jaar.
Lijkt mij wel groot verschil dan bij bv Credimo Credosecure, 0% via Spaargids.be. Of is dit ook alleen maar het eerste jaar?
De instapkosten gelden doorgaans voor alle stortingen, dus zowel de eerste als bijkomende... Hier en daar is er een uizondering, zoals bv Federale Vita Invest, waar je enkel bij stortingen gedurende de eerste 8 jaar vh contract 1% instap telkens betaald en verder, vanaf het negende jaar, geen instapkosten meer betaald.
De instapkosten gelden doorgaans...
Dat is eigenlijk in principe niet zo. Ze zijn vrij instelbaar maar als je akkoord bent met de eerste gaat men meestal niet meer beginnen over de andere. Ze staan allebei los van elkaar.
Dat is eigenlijk in principe niet zo. Ze zijn vrij instelbaar maar als je akkoord bent met de eerste gaat men meestal niet meer beginnen over de andere. Ze staan allebei los van elkaar.
Op de website van BKCP Expansion (1) zie ik bij instapkosten max 1% staan, op hun financiële infofiche (2) max 3,5. Waar komt dat verschil vandaan?
(1) https://www.bkcp.be/bkcp/nl/banken/part ... html#note2
(2) https://www.bkcp.be/bkcp/nl/banken/prod ... che-nl.pdf
(1) https://www.bkcp.be/bkcp/nl/banken/part ... html#note2
(2) https://www.bkcp.be/bkcp/nl/banken/prod ... che-nl.pdf
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wij vertrouwen geen enkele tak 21 meer. Banken of verzekeringsmaatschappijen hebben maar één doel voor ogen, nl. je voor acht jaar aan zich kunnen binden. Alle mooie voorwaarden en voorstellingen bij de start worden, éénmaal men een pak klanten heeft kunnen binnenrijven, toch in de loop der jaren afgevlakt, zodat men je maar een middelmatig tot zwak rendement moet uitbetalen : men rekent na enkele jaren fors hogere instapkosten of men geeft geen winstdeelname of men verlaagt fors zijn vaste rente of men stopt het bestaande contract en begint daarnaast met een nieuw. Het oude contract kan men dan compleet verwaarlozen, men hoeft niet concurentieel meer te zijn met dit product, men probeert de klant het nieuwe aan te prijzen. Kijk maar naar de tak 21 producten van de grootbanken die steeds hogere instapkosten rekenden en hun rentevoeten erg lieten dalen en met andere producten kwamen. Kijk maat naar Crest 30 van Axa, naar Ethias enz. Nu Integrale ook al met een nieuwe tak 21 voor de dag komt, dan weet je het, voor de oude krijg je geen winstdeelname meer, wat ze ook beweren. Maar wat moet je nu met je Integrale 786 fiscaal ? Wij hebben pas tweemaal gestort en moeten dus nog 8 jaar verder, en dit met nog maar enkele jaren voor ons pensioen.
Aan welke rente zal je je premie langetermijnsparen hier telkens kunnen vastleggen ? Als ze voor hun nieuw product vb. 2,55 % geven, zullen ze voor het oude misschien nog een 2 % geven. Wat zouden jullie hier doen ? Als je daarnaast opnieuw een nieuw contract moet aangaan kan je nooit van je centen genieten.
Aan welke rente zal je je premie langetermijnsparen hier telkens kunnen vastleggen ? Als ze voor hun nieuw product vb. 2,55 % geven, zullen ze voor het oude misschien nog een 2 % geven. Wat zouden jullie hier doen ? Als je daarnaast opnieuw een nieuw contract moet aangaan kan je nooit van je centen genieten.
Instapkosten via spaargids.be gelden op de ganse duurtijd van het contract, dus ook voor bijstortingen na het eerste jaarlacrimas schreef:Over TAK21-producten ken ik nog niet zo heel veel. Wat wel opvalt is het grote verschil aan instapkosten.
Het is inderdaad laf, een product opstarten en na enkele jaren een nieuw product te lanceren en het oude te verwaarlozen.
Integrale 786 was bvb succesvol, er was volgens mij geen enkele reden om dat te laten uitdoven.
Ze konden toch gewoon de gegarandeerde interest laten verlagen?
Integrale 786 was bvb succesvol, er was volgens mij geen enkele reden om dat te laten uitdoven.
Ze konden toch gewoon de gegarandeerde interest laten verlagen?
Ik wil hier toch een aantal onduidelijkheden of fouten uit de wereld halen:
1° Verschil instapkosten: de verzekeraar bepaalt hoeveel instapkosten er maximaal mogen gerekend worden en zet dat in de Alg. Voorwaarden. Als er voor de verzekeraar zelf instapkosten zijn dan ga je vinden bijvoorbeeld maximum 5 % en minimum 1 %.
Binnen die marge mag de distributeur zelf bepalen hoeveel hij aanrekent, want... dit is zijn commissieloon.
Ziedaar waarom je op het ene document een ander percentage vindt dan op het andere. Volgens mij heb je dan bovendien nog onderhandelingsmarge als je begrijpt wat ik bedoel.
2° Telkens nieuwe producten uitbrengen en de oude garanties verlagen = laffe daad : dat vind ik ook.
Echter, bij BKCP Expansion is dit nog nooit gebeurd ( men heeft uiteraard wel de garanties aangepast voor nieuwe stortingen ) en bestaat het product nog altijd in zijn oorspronkelijke vorm. IEDEREEN heeft voor 2011 een rendement gekregen van minimaal 3,10%. Diegenen die een hogere garantie hadden, hebben uiteraard meer gekregen.
Als je dan weet dat er nooit uitstapkosten zijn en geen mogelijkheid tot conjuncturele vergoeding dan denk ik dat je hier een antwoord op de vraag bovenaan hebt.
Hopelijk lezen ze het bij BKCP en krijg ik nu een bonus.
1° Verschil instapkosten: de verzekeraar bepaalt hoeveel instapkosten er maximaal mogen gerekend worden en zet dat in de Alg. Voorwaarden. Als er voor de verzekeraar zelf instapkosten zijn dan ga je vinden bijvoorbeeld maximum 5 % en minimum 1 %.
Binnen die marge mag de distributeur zelf bepalen hoeveel hij aanrekent, want... dit is zijn commissieloon.
Ziedaar waarom je op het ene document een ander percentage vindt dan op het andere. Volgens mij heb je dan bovendien nog onderhandelingsmarge als je begrijpt wat ik bedoel.
2° Telkens nieuwe producten uitbrengen en de oude garanties verlagen = laffe daad : dat vind ik ook.
Echter, bij BKCP Expansion is dit nog nooit gebeurd ( men heeft uiteraard wel de garanties aangepast voor nieuwe stortingen ) en bestaat het product nog altijd in zijn oorspronkelijke vorm. IEDEREEN heeft voor 2011 een rendement gekregen van minimaal 3,10%. Diegenen die een hogere garantie hadden, hebben uiteraard meer gekregen.
Als je dan weet dat er nooit uitstapkosten zijn en geen mogelijkheid tot conjuncturele vergoeding dan denk ik dat je hier een antwoord op de vraag bovenaan hebt.
Hopelijk lezen ze het bij BKCP en krijg ik nu een bonus.
Ikzelf had ook een First rekening, maar heb die - gelukkig genoeg - reeds een tijdje geleden van de hand gedaan. M'n adviseur heeft dit in orde gebracht (*** naam gewist door moderator ter bescherming van de privacy ***). Veel details ken ik niet; Maar ik weet wel dat hij ervoor gezorgd heeft dat ik slechts 2% instap heb betaald, na 6j geen uitstapkosten meer heb en voor een bepaalde formule gekozen heb dat ik zelfs voor 8 jaar geen roerende voorheffing betaal! De meeste Tak 21 is met RV tot 8 j maar blijkbaar bestaan er ook formules om hieraan te ontsnappen.
@ al fonds
De reden waarom verzekeringsmaatschapijen een nieuwe tak 21 opstarten is:
Men moet op oude stortingen, bij sommige maatschapijen levenslang, andere beperkt tot acht jaar, een gewaarborgde contractuele rente geven van 4.75 %. Uiteraard drukt dit het rendement van mensen die "maar" recht hebben op een lagere contractuele vergoeding.
Indien maatschapij xxx een winstbonus geeft, en daarvoor bijvoorbeeld 1.000.000.000 € ter beschikking stelt van haar tak 21 aangeslotenen, passeren de oude contracten van 4.75 %, als grootsten langs de kassa,
Daarom, is het voor nieuwe stortingen in een tak 21 fonds niet erg slim om geld te storten in een oud fonds bij een maatschapij die nog aan vele oude contracten 4.75 ¨% moet betalen. Begrijp je ?
De reden waarom verzekeringsmaatschapijen een nieuwe tak 21 opstarten is:
Men moet op oude stortingen, bij sommige maatschapijen levenslang, andere beperkt tot acht jaar, een gewaarborgde contractuele rente geven van 4.75 %. Uiteraard drukt dit het rendement van mensen die "maar" recht hebben op een lagere contractuele vergoeding.
Indien maatschapij xxx een winstbonus geeft, en daarvoor bijvoorbeeld 1.000.000.000 € ter beschikking stelt van haar tak 21 aangeslotenen, passeren de oude contracten van 4.75 %, als grootsten langs de kassa,
Daarom, is het voor nieuwe stortingen in een tak 21 fonds niet erg slim om geld te storten in een oud fonds bij een maatschapij die nog aan vele oude contracten 4.75 ¨% moet betalen. Begrijp je ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom is nu nog storten in Integrale dom?
Zij geven nog steeds 3,25% gegarandeerd en dit levenslang wat toch een mooi rendement is.
Veel maatschappijen herzien hun rente na 8 jaar.
Mensen met oude contracten van 4,75% nemen ooit wel eens hun kapitaal op hoor!
En ik ben ervan overtuigd dat er ook al veel vers geld is binnengekomen aan de nieuwe rentevoet van 3,25%.
Misschien was integrale 786 té succesvol aan het worden en zijn ze daarom gestopt met nieuwe contracten?
Dit om de klanten die er al inzitten blijvend een mooi rendement te kunnen geven?!
Ik heb er nog vertrouwen in!
Zij geven nog steeds 3,25% gegarandeerd en dit levenslang wat toch een mooi rendement is.
Veel maatschappijen herzien hun rente na 8 jaar.
Mensen met oude contracten van 4,75% nemen ooit wel eens hun kapitaal op hoor!
En ik ben ervan overtuigd dat er ook al veel vers geld is binnengekomen aan de nieuwe rentevoet van 3,25%.
Misschien was integrale 786 té succesvol aan het worden en zijn ze daarom gestopt met nieuwe contracten?
Dit om de klanten die er al inzitten blijvend een mooi rendement te kunnen geven?!
Ik heb er nog vertrouwen in!