Welke van de grote banke beter om te beleggen?
TIP
Re: Welke van de grote banke beter om te beleggen?
Nu de rente stijgt en met het volatiele beursklimaat zijn spaar- en termijnrekeningen opnieuw interessant.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik werk al minder dan 4/5de dus dat is al geen iets om te overwegen. Kids en koophuis is niet voor mij weggelegd(koophuis is eigenlijk voor mij teveel eigen verantwoordelijkheid)Orakel van Brakel schreef: ↑10 februari 2023, 16:44
Ik bedoel, wat is je doel? Je hebt het over middelen waarmee je een doel kan bereiken. Maar wat is je doel? Binnen 2j een huis kopen, binnen 1 jaar 4/5e gaan werken, binnen 10j de kids een duwtje in de rug geven, ... zolang je daar geen zicht op hebt, kan je geen middel kiezen.
Wat mijn doel is eigenlijk om tegen men pensioen gewoon genoeg gespaard te hebben. Dat zou idealiter aan 2-3% rendement moeten zitten.
Gezien je doelstellingen en verwachtingen zou opteren om, naast je spaarbuffer, te investeren in voornamelijk "investment grade-"obligaties (behoudens wanbetaling gegarandeerd nettorendement tussen de 2% en 3%, indien nodig ook vroegtijdig te verkopen) en een beetje gespreide aandelenfondsen (een ETF misschien, maar kan ook met het Keyplan dat je blijbaar reeds hebt).
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Ik weet niet hoe ver je van je pensioen af zit en hoeveel risico je nog kan / wil nemen. Maar als je met 2 % tevreden bent en weinig risico kan / wil nemen, zou ik een deel in een termijn rekening steken.Timoootjex schreef: ↑10 februari 2023, 16:58
Ik werk al minder dan 4/5de dus dat is al geen iets om te overwegen. Kids en koophuis is niet voor mij weggelegd(koophuis is eigenlijk voor mij teveel eigen verantwoordelijkheid)
Wat mijn doel is eigenlijk om tegen men pensioen gewoon genoeg gespaard te hebben. Dat zou idealiter aan 2-3% rendement moeten zitten.
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
Weet er iemand wat de minimumkost is dat ING aanrekent voor een tracker met hefboom?
Op pensioen en geen bakstenen.
Van het pensioen, de huishuur af, energie en de rest.
Zal gene vette zijn dat er overblijft.
Waarom zouden voedselbanken zo in zijn, ja meestal huurders.
Van het pensioen, de huishuur af, energie en de rest.
Zal gene vette zijn dat er overblijft.
Waarom zouden voedselbanken zo in zijn, ja meestal huurders.
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer: