Welke verzekeraar biedt goedkoopste km-verzekering aan?
Re: Welke verzekeraar biedt goedkoopste km-verzekering aan?
Interessant probleem dat je daar naar voor schuift, Nefertari!
En als het je dan toch zo nauw aan het hart ligt, stel ik voor dat je dit gaat bespreken in een nieuw topic in de Kroeg
.
Ik suggereer meteen een mogelijke onderwerptitel: " Wat is marginaliteit en hoe herken je het? "
En als het je dan toch zo nauw aan het hart ligt, stel ik voor dat je dit gaat bespreken in een nieuw topic in de Kroeg

Ik suggereer meteen een mogelijke onderwerptitel: " Wat is marginaliteit en hoe herken je het? "
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
@Vlo,nuyttie schreef:...
Een goede makelaar 'kiest' ook zijn klanten, waardoor de schadelast over het algemeen lager is dan bij directe verzekeraars. Een maatschappij kan niet alles vragen. Zo zou het nogal raar overkomen om te vragen of iemand een petje aanheeft en of de klep ervan naar voor of achter wijst![]()
Idem voor neusringen, tattoos, gekleurd haar, ...en mensen met duidelijke tekenen van marginaliteit probeer ik ook zo vlug mogelijk buiten te krijgen....
Voor je suggestie om het onderwerp "marginaliteit" in de Kroeg te gaan bespreken, verwijs ik je door naar diegene die vóór mij dit onderwerp aanhaalde.
Ik had hier ook liever objectieve raadgevingen over autoverzekeringen willen lezen.
Ik betaal nu bij een directe verzekeraar 208 euro voor een BA verzekering. Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel goedkoper jullie dan nog kunnen ?nuyttie schreef:Als we u als klant willen, zullen we wel maken dat een maatschappij iets extra's doet. En dan zijn we goedkoper dan een directe verzekeraar. Een makelaar met een goede schadestatistiek heeft bijna carte blanche.
Bartd,
Vermits je met je premie voor de dag komt, zou je toch nog andere gegevens op tafel moeten leggen, waarvan merk en type wagen toch al het strikte minimum is.
Vermits je met je premie voor de dag komt, zou je toch nog andere gegevens op tafel moeten leggen, waarvan merk en type wagen toch al het strikte minimum is.
Ik dacht wel dat een paar mensen in hun gat gepekt gingen zijn, waarvoor mijn oprechte excuses.
Ik wilde u gewoon laten weten hoe het systeem in elkaar zit en wat en waarom een makelaar belangrijk vindt (en hoe het komt dat niet iedere makelaar u dezelfde premies geeft).
bvb gisteren nog een moeder en dochter (nog geen klant bij ons) langs geweest waarbij de dochter doodleuk vertelde dat ze een zware voet had (en ja, ze vond dat grappig). Ze wilde een verzekering voor een BMW (115 kW) die ze ging kopen, ze was nog geen 20. Tja, zulke komen hier niet binnen. Is dit objectief ?
Iedere maatschappij probeert een inschatting te maken van het risico. Directe verzekeraars kunnen dit maar door hun vragenlijst en is inderdaad zeer objectief. Een makelaar kan hier nog een subjectieve filter overhangen, en ja dat werkt.
Ik wilde u gewoon laten weten hoe het systeem in elkaar zit en wat en waarom een makelaar belangrijk vindt (en hoe het komt dat niet iedere makelaar u dezelfde premies geeft).
bvb gisteren nog een moeder en dochter (nog geen klant bij ons) langs geweest waarbij de dochter doodleuk vertelde dat ze een zware voet had (en ja, ze vond dat grappig). Ze wilde een verzekering voor een BMW (115 kW) die ze ging kopen, ze was nog geen 20. Tja, zulke komen hier niet binnen. Is dit objectief ?
Iedere maatschappij probeert een inschatting te maken van het risico. Directe verzekeraars kunnen dit maar door hun vragenlijst en is inderdaad zeer objectief. Een makelaar kan hier nog een subjectieve filter overhangen, en ja dat werkt.
als ik het hier allemaal lees
een makelaar die naar zijn klanten en niet naar zijne eigen portemonnee kijkt ?
want is toch zo , dat de ene maatschappij al wat betere commisie's geeft als een andere.
als dat zo is ?? chapeau.
een vb wil een onafhankelijke rechtsbijstand afsluiten , mag geen probleem zijn me dunkt.
maar al op vele makelaars gebotst , die het niet willen afsluiten , zonder andere contracten ook af te sluiten.
een nieuwe klant die iets afsluit en misschien later meer contracten wil afsluiten geen interesse voor.
is in eens alles of niets , logisch he dat men afkeer krijgt van erkende makelaars.
en dit zijn eigen ervaringen.
neem uwe telefoon maar eens en begin maar eens rond te bellen.
een makelaar die naar zijn klanten en niet naar zijne eigen portemonnee kijkt ?
want is toch zo , dat de ene maatschappij al wat betere commisie's geeft als een andere.
als dat zo is ?? chapeau.
een vb wil een onafhankelijke rechtsbijstand afsluiten , mag geen probleem zijn me dunkt.
maar al op vele makelaars gebotst , die het niet willen afsluiten , zonder andere contracten ook af te sluiten.
een nieuwe klant die iets afsluit en misschien later meer contracten wil afsluiten geen interesse voor.
is in eens alles of niets , logisch he dat men afkeer krijgt van erkende makelaars.
en dit zijn eigen ervaringen.
neem uwe telefoon maar eens en begin maar eens rond te bellen.
Estate Guru believer.
De premies voor een rechtsbijstand zijn niet hoog (relatief gezien toch) en dus ook de commissie niet. Maar als er daar een schadegeval is, dan heb je er wel veel werk aan. Vandaar dat ze daar niet happig op zijn.
(en met rechstbijstand 'na brand' zonder dat de brandverzekering bij dezelfde makelaar zit -> soep, autoongeval met rechtsbijstand bij de ene makelaar, en BA bij de andere -> soep). Ge moet de dingen niet moeilijk maken als ze makkelijk kunnen.
En niet kijken naar eigen portemonnee ? Hoe lager de schadestatistiek, hoe hoger de commissie (of hoe meer punten om op reis te gaan
).
(en met rechstbijstand 'na brand' zonder dat de brandverzekering bij dezelfde makelaar zit -> soep, autoongeval met rechtsbijstand bij de ene makelaar, en BA bij de andere -> soep). Ge moet de dingen niet moeilijk maken als ze makkelijk kunnen.
En niet kijken naar eigen portemonnee ? Hoe lager de schadestatistiek, hoe hoger de commissie (of hoe meer punten om op reis te gaan

soep wat er is beter dan een das , audi ,arag polis. ( een combine rechter en betaler van dezelfde )nuyttie schreef:De premies voor een rechtsbijstand zijn niet hoog (relatief gezien toch) en dus ook de commissie niet. Maar als er daar een schadegeval is, dan heb je er wel veel werk aan. Vandaar dat ze daar niet happig op zijn.
En niet kijken naar eigen portemonnee ? Hoe lager de schadestatistiek, hoe hoger de commissie (of hoe meer punten om op reis te gaan).
bij een en dezelfde voor mij nooit meer.
een vb schadegeval erkende garage kostprijs 1200 € , zelfde geval onafhankelijke expert geeft 500 €
vrijstelling bij 1200 € 2 % , vrijstelling bij 500 € 3 %.
en de aparte rechtsbijstand heeft dat van 500 € toch mooi op 2% gebracht.
is allemaal normaal dat onder mom van snelle regeling er sommigen poen scheppen.
een schadegeval met glas carglass peperduur , andere spot goedkoop.
meer werk voor makelaar jammer , betaal de makelaar toch voor een dienst.
heb der al ervaring mee , reis geboekt en verzekering bij zelfde organisatie denkt ge nu echt dat die elkaar gaan dood doen.
als verschillende spelen er toch andere belangen.
en een rechtsbijstand te min om te starten , hoeft voor mij de rest ook niet.
ja wat ge kunt mislopen aan contracten met zo een houding moet ieder maar voor zich zelf uitmaken.
Estate Guru believer.
...En misschien kan jij je ruzie met makelaars ergens anders uitvechtenplatin schreef:
ja wat ge kunt mislopen aan contracten met zo een houding moet ieder maar voor zich zelf uitmaken.

platin, blijf maar met al je contracten waar ge zit :p, zo te zien zijt ge der gelukkig 

ja gaat hier tenslotte over spaarcentjes.nuyttie schreef:platin, blijf maar met al je contracten waar ge zit :p, zo te zien zijt ge der gelukkig
een makelaar die tijd heeft om veel te reageren , terwijl het toch soms zo een soep is ....
of zijn de centjes toch belangrijker dan tevreden klienten ?
lees het beste voor de fairste prijs voor de klant , niet voor de portemonnee van de makelaar.
en ga zeker nooit beweren dat er geen goede makelaars zijn.
maar waar zijn dan de gelukkigen die bij jullie verzekerd zijn.
een directe verzekeraar afbreken , een makelaar aanraden.
wat ontbreekt is objectieve info.
en mijn voorvalletjes , ja zal wel een centenbijter zeker zijn.
och ja ben klient bij Ruwelka.
Estate Guru believer.
waarheid over makelaars te kwetsend of te eerlijk ??vlo schreef:...En misschien kan jij je ruzie met makelaars ergens anders uitvechtenplatin schreef:
ja wat ge kunt mislopen aan contracten met zo een houding moet ieder maar voor zich zelf uitmaken.![]()
Estate Guru believer.
nee Platin,
Ieder zijn waarheid, jazeker!
Ook ben ik geinteresseerd in wat anderen denken in over om het even welk onderwerp en ik heb er al zeker begrip voor dat er al eens afgeweken wordt van de lijn in het topic. Ik betrap mezelf overigens ook nu en dan op zo'n "mis"stap.
Maar in dit geval:
1. draagt jouw tussenkomst niets bij tot het initiele onderwerp
2. start je een "ruzie" die je evengoed in de kroeg kunt gaan uitvechten
3. ontneem jij mij en anderen (vermoed ik toch) daardoor kansen op een antwoord want uit ervaring weet ik dat niet ter zake doende discussies de aandacht van het onderwerp volledig wegtrekken en ik dus op mijn honger blijf zitten
Ieder zijn waarheid, jazeker!
Ook ben ik geinteresseerd in wat anderen denken in over om het even welk onderwerp en ik heb er al zeker begrip voor dat er al eens afgeweken wordt van de lijn in het topic. Ik betrap mezelf overigens ook nu en dan op zo'n "mis"stap.
Maar in dit geval:
1. draagt jouw tussenkomst niets bij tot het initiele onderwerp
2. start je een "ruzie" die je evengoed in de kroeg kunt gaan uitvechten
3. ontneem jij mij en anderen (vermoed ik toch) daardoor kansen op een antwoord want uit ervaring weet ik dat niet ter zake doende discussies de aandacht van het onderwerp volledig wegtrekken en ik dus op mijn honger blijf zitten