welke volgorde betaling kosten bij herziening lening
TIP
welke volgorde betaling kosten bij herziening lening
Goeiedag,
Ik zou graag mijn lening willen herzien bij een andere financiële instelling. Daar zijn kosten mee verbonden. De kosten kunnen meegeleend worden. Kunnen jullie me zeggen wanneer ik deze kosten juist moet betalen ?
Ik heb hieronder een chronologische volgorde opgesteld van hoe ik vermoed dat deze kosten verlopen. Is deze volgorde juist ?
Een bijkomstige vraag is: Hoeveel zou ik van mijn oud schuldsaldoverzekering ongeveer terugkrijgen ?
De gegevens van de lening :
overdrachtskosten : 6850 euro ( wederbeleggingsvergoeding, handlichting hypotheek, nieuwe hypothecaire inschrijving , dossierkosten)
hudige lening : Federale Verzekering - 3% - 271 maanden -vast - 155 837,14 euro - 756,83 euro / maand
schuldsaldoverzekering oude lening: 3295 euro (eenmalig betaald) (oorspronkelijk voor 160 000 euro op 300 maanden)
nieuwe lening: Nagelmackers - 1,41% - 271 maanden - 10/5/5 - 156 071 euro - 672,15 euro / maand - max 731 euro / maand
schuldsaldoverzekering nieuwe lening: 2700 euro (eenmalig)
Ik zou graag mijn lening willen herzien bij een andere financiële instelling. Daar zijn kosten mee verbonden. De kosten kunnen meegeleend worden. Kunnen jullie me zeggen wanneer ik deze kosten juist moet betalen ?
Ik heb hieronder een chronologische volgorde opgesteld van hoe ik vermoed dat deze kosten verlopen. Is deze volgorde juist ?
- ik betaal de dossierkosten aan de nieuwe bank (350 euro)
- ik betaal de aktekosten van de nieuw hypotheek aan de notaris (+/- 4500 euro)
- de nieuwe bank stort de kosten voor de lening op mijn rekeningnummer (6500 euro)
- ik betaal de wederbeleggingsvergoeding aan mijn oude bank (+/- 1100 euro)
- ik betaal de handlichting van de oude hypotheek aan mijn notaris (+/- 900 euro)
- de nieuwe bank betaalt rechtstreeks de lening af aan oude bank (149 500 euro)
- de oude bank betaalt overschot schuldsaldoverzekering terug (??? euro)
Een bijkomstige vraag is: Hoeveel zou ik van mijn oud schuldsaldoverzekering ongeveer terugkrijgen ?
De gegevens van de lening :
overdrachtskosten : 6850 euro ( wederbeleggingsvergoeding, handlichting hypotheek, nieuwe hypothecaire inschrijving , dossierkosten)
hudige lening : Federale Verzekering - 3% - 271 maanden -vast - 155 837,14 euro - 756,83 euro / maand
schuldsaldoverzekering oude lening: 3295 euro (eenmalig betaald) (oorspronkelijk voor 160 000 euro op 300 maanden)
nieuwe lening: Nagelmackers - 1,41% - 271 maanden - 10/5/5 - 156 071 euro - 672,15 euro / maand - max 731 euro / maand
schuldsaldoverzekering nieuwe lening: 2700 euro (eenmalig)
Re: welke volgorde betaling kosten bij herziening lening
Ik vermoed dat de nieuwe bank alles op voorhand in orde brengt,ook met de oude bank, zodat U als je gaat tekenen bij de notaris daar al het bedrag op zijn derden rekening staat, om de zaak af te wikkelen. Het eventuele restbedrag ( als dat er al is ) zal dan via notaris cheque of op je rekening gestort worden. Je gaat op voorhand dan nog wel een afrekening van de notaris krijgen zodat je alles kunt nakijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: welke volgorde betaling kosten bij herziening lening
Ook nog even bij vermelden dat een SSV normaal niet terugbetaald wordt.
Je kan de bestaande SSV wel laten overzetten naar de nieuwe lening, al zal Nagelmackers dit waarschijnlijk iets minder leuk vinden en zou dit wel eens een verhoging van de rentevoet kunnen inhouden.
Je kan de bestaande SSV wel laten overzetten naar de nieuwe lening, al zal Nagelmackers dit waarschijnlijk iets minder leuk vinden en zou dit wel eens een verhoging van de rentevoet kunnen inhouden.