Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
Keytrade heeft tot hiertoe het hoogste aantal stemmen in de poll gekregen en dat vind ik terecht.
Heb net Ethias pensioen- en fiscaal sparen geregeld, want stortingen uitgevoerd voor 4 maart 2010 profiteren nog van een gewaarborgde interestvoet van 3%.
Met Keytrade had ik in een flits de bedragen overgezet van Azur naar zicht en kon ik ze onmiddellijk overschrijven naar de Ethiasrekeningen.
Alle stortingen waren ook meteen op de uittreksels te zien.
Bovendien kreeg ik voor de veiligheid nog een mail om mij ervan te verwittigen dat een som van 2010 Euro (= fiscaal sparen!) van mijn rekening gehaald was.
Dat noem ik nu eens service.
Met Keytrade wordt online bankieren voor mij een plezier en geen rotklus.
Heb net Ethias pensioen- en fiscaal sparen geregeld, want stortingen uitgevoerd voor 4 maart 2010 profiteren nog van een gewaarborgde interestvoet van 3%.
Met Keytrade had ik in een flits de bedragen overgezet van Azur naar zicht en kon ik ze onmiddellijk overschrijven naar de Ethiasrekeningen.
Alle stortingen waren ook meteen op de uittreksels te zien.
Bovendien kreeg ik voor de veiligheid nog een mail om mij ervan te verwittigen dat een som van 2010 Euro (= fiscaal sparen!) van mijn rekening gehaald was.
Dat noem ik nu eens service.
Met Keytrade wordt online bankieren voor mij een plezier en geen rotklus.
Ik weet niet welke eisen men precies stelt om een rekening als zichtrekening te omschrijven, maar bij Fortuneo heb ik een rekening die als zichtrekening wordt omschreven.Vaganzza schreef:Goed, ik heb hier een poll gelanceerd. Volgende banken staan niet in de lijst omdat deze geen zichtrekening aanbieden:
Credit Europe
Fortuneo
Goffin Bank
hallo
Ivm keytrade, waar kun je u uitreksels afdrukken?
Ivm keytrade, waar kun je u uitreksels afdrukken?
Afdrukken kan blad per blad met de knop 'Printen' rechtsonderaan.
Kort en bondig DEXIA
korter, bondiger en goedkoper KeytradePhill schreef:Kort en bondig DEXIA
@ vaganzza: Zou je de poll kunnen aanpassen zodat we onze stem kunnen veranderen? Bij mij is het immers ondertussen al veranderd 

Mag eens mens al geen eigen mening meer hebben ?Obby schreef:korter, bondiger en goedkoper KeytradePhill schreef:Kort en bondig DEXIA

kort en bondig...Keytrade heeft alleen oog voor nieuwe klanten...

online zichtrekening bij AXA en bij Ing !
AXA
Gewoon voor de zeer overzichtelijke uitreksels.
verder is homebanking ook gemakkelijk en nog nooit problemen gehad met transacties die lang duren.
Gewoon voor de zeer overzichtelijke uitreksels.
verder is homebanking ook gemakkelijk en nog nooit problemen gehad met transacties die lang duren.
Nu ik een tijdje Keytrade gebruik, begrijp ik toch niet echt waarom er zoveel mensen hun online banking zo goed vinden.
Bijvoorbeeld: vrijdag iets betaalt met bancontact en is nog niet geüpdatet op de online banking (terwijl dit zelfs bij Deutsche Bank zichtbaar zou zijn).
Ofwel zie ik iets over het hoofd natuurlijk
Bijvoorbeeld: vrijdag iets betaalt met bancontact en is nog niet geüpdatet op de online banking (terwijl dit zelfs bij Deutsche Bank zichtbaar zou zijn).

Waarschijnlijk zie je over het hoofd dat bij een betaling met bancontact in een winkel bv. het afhangt van het doorgeven van die betalingen door die winkel, of door de bankinstelling van die winkel. Om een goede vergelijking te kunnen maken zou je al die actoren moeten in rekening brengen. Eerlijk gezegd ik denk niet dat Deutsche Bank dan beter zal scoren. Heb bij beide een rekening en spreek uit ervaring.Zorba schreef:Nu ik een tijdje Keytrade gebruik, begrijp ik toch niet echt waarom er zoveel mensen hun online banking zo goed vinden.
Betalingen via Bancontact gebeuren NIET via de bankinstelling van de winkel maar WEL via Banksys van Atos. Ongeacht het type terminal en verbinding ( telefoon, isdn, internet) worden de transacties altijd op dezelfde manier verwerkt. Dit is in heel België hetzelfde. Sinds kort biedt CCV in België voor de handelaars een alternatief voor Bancontact aan met Maestro Domestic. Dit is nog maar juist gelanceerd en de kans dat je het nu al tegenkomt in een winkel is klein.Obby schreef:Waarschijnlijk zie je over het hoofd dat bij een betaling met bancontact in een winkel bv. het afhangt van het doorgeven van die betalingen door die winkel, of door de bankinstelling van die winkel. Om een goede vergelijking te kunnen maken zou je al die actoren moeten in rekening brengen. Eerlijk gezegd ik denk niet dat Deutsche Bank dan beter zal scoren. Heb bij beide een rekening en spreek uit ervaring.Zorba schreef:Nu ik een tijdje Keytrade gebruik, begrijp ik toch niet echt waarom er zoveel mensen hun online banking zo goed vinden.
Betalingen met Maestro in het buitenland is een verhaal. Daar zijn wel verschillende methodes om de betaling te registreren.
Ik denk dat hier inderdaad een punt wordt aangehaald en dat er banken zijn die bancontact betalingen sneller zichtbaar maken in hun PC Banking. Om een goede vergelijking te maken is het echter nodig om het tijdstip ( zoals op het ticket staat) bij te vermelden.
Net zoals bij Zorba is mijn ervaring ook :
de verrichtingen met debetkaart zijn pas s'anderendaags zichtbaar op mijn Keytrade zichtrekening, weliswaar met valuta op de dag van de verrichting zélf.
Dit in tegenstelling tot mijn vroegere KBC-zichtrekening waar de verrichtingen dezelfde dag zichtbaar waren.
Persoonlijk vind ik dit niet zo erg, want ik hou mijn bankverrichtingen goed bij, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Maar ik was aanvankelijk wél verwonderd over deze anders zó efficiënte internetbank.
de verrichtingen met debetkaart zijn pas s'anderendaags zichtbaar op mijn Keytrade zichtrekening, weliswaar met valuta op de dag van de verrichting zélf.
Dit in tegenstelling tot mijn vroegere KBC-zichtrekening waar de verrichtingen dezelfde dag zichtbaar waren.
Persoonlijk vind ik dit niet zo erg, want ik hou mijn bankverrichtingen goed bij, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Maar ik was aanvankelijk wél verwonderd over deze anders zó efficiënte internetbank.
Dit is inderdaad 1 van de mindere punten aan de online zichtrekening van Keytrade.
Een betaling via Bancontact gedaan op bvb. vrijdagnamiddag zal maar maandagnamiddag zichtbaar worden.
Een betaling via Bancontact gedaan op bvb. vrijdagnamiddag zal maar maandagnamiddag zichtbaar worden.