Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
Wat is jouw favoriete zichtrekening? Welke gebruik je het meeste? Wat zijn de voor- en nadelen van je zichtrekening(en)?
Ik dacht hier eerst een poll van te maken, maar dat zou net iets te uitgebreid worden.
Edit: toch een poll, maar dan wel voor de bank. Niet de rekeningen zelf.
Ik dacht hier eerst een poll van te maken, maar dat zou net iets te uitgebreid worden.
Edit: toch een poll, maar dan wel voor de bank. Niet de rekeningen zelf.
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 28 november 2009, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
Giro+, Golden of de internetrekening? (vandaar dat ik dus géén poll geopend hebnomoney schreef: Argenta!!

Keytrade 
Ben er héél tevreden van: snelle verichtingen, goede online banking, snel antwoord van de klantandoenst en een deftige intrest op de zichtrekening (+de eeuwige 5cent-actie)

Ben er héél tevreden van: snelle verichtingen, goede online banking, snel antwoord van de klantandoenst en een deftige intrest op de zichtrekening (+de eeuwige 5cent-actie)
Waiting for the financial meltdown...
Argenta Giro
Toegegeven, ze is wat minder dan dexia (transacties minder snel zichtbaar, kan niet even onder 0 gaan enzo) maar het is gratis, terwijl bij dexia ik ervoor moest betalen.
Rabobank zichtrekening is nog duidelijker en sneller, maar geen bankkaart.
bij andere banken geen ervaring.
Toegegeven, ze is wat minder dan dexia (transacties minder snel zichtbaar, kan niet even onder 0 gaan enzo) maar het is gratis, terwijl bij dexia ik ervoor moest betalen.
Rabobank zichtrekening is nog duidelijker en sneller, maar geen bankkaart.
bij andere banken geen ervaring.
keytrade FTW! Alleen spijtig dat je geen gratis Visa/MC krijgt, maar die kan je bij EuropaBank vragen (ook deel van landbouwkrediet).
DB is veel te traag en hun intresten/tarieven onoverzichtelijk.
Dexia ... perfect (kaarten, online, service, kantoren, ...) ... alleen niet gratis.
DB is veel te traag en hun intresten/tarieven onoverzichtelijk.
Dexia ... perfect (kaarten, online, service, kantoren, ...) ... alleen niet gratis.
Laatst gewijzigd door SilverX op 2 februari 2009, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Idem.Roeland schreef: Keytrade :)

ben tevreden over werking zichtrekening dexia, alleen kostprijs is wat minder goed, stortingen correct en snel , online gaat ook goed
ook tevreden over rabo, snel, vlot en correct
ook tevreden over deutsche bank, ik lees hier dat stortingen traag gaan maar mijn stortingen zijn niet langer onderweg dan bij dexia
Gratis bankkaart en 3% bruto op zichtrekening
Was niet tevreden over zichtrekening fortis en heb die dan ook afgesloten, enkele malen fouten met overschrijvingen en soms zeer traag
citibank alles gratis vanaf saldo van 10000€ maar is voor mij niet zo handig, lijkt wat trager te zijn dan de anderen
Wel handig voor vreemde valuta
ik denk dat het zo'n overzichtje is wat je vroeg?
ook tevreden over rabo, snel, vlot en correct
ook tevreden over deutsche bank, ik lees hier dat stortingen traag gaan maar mijn stortingen zijn niet langer onderweg dan bij dexia
Gratis bankkaart en 3% bruto op zichtrekening
Was niet tevreden over zichtrekening fortis en heb die dan ook afgesloten, enkele malen fouten met overschrijvingen en soms zeer traag
citibank alles gratis vanaf saldo van 10000€ maar is voor mij niet zo handig, lijkt wat trager te zijn dan de anderen
Wel handig voor vreemde valuta
ik denk dat het zo'n overzichtje is wat je vroeg?
Laatst gewijzigd door kingsfan op 2 februari 2009, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
@ kingsfan
Zeer fijn dat je zo'n dergelijk overzichtje post! Heel fijn dat je je ervaring vertelt. De anderen ook al bedankt trouwens!
Mijn ervaringen:
Dexia werkt zeer goed, snel, correct, wel betalend (voorlopig heb ik het nog gratis), reeds afsluiting van de dag om 17u
Argenta: de banking op zich loopt trager dan dexia, maar wel steeds correct en alles gratis (incl. bancontact, proton & visa), pas om 23u afsluiting van de dag dus laat overschrijven is mogelijk om het geld toch de volgende dag op een andere rekening te hebben, al bij al vind ik het een handig systeem
Rabobank: zeer snelle overschrijvingen, correct, echter geen bankkaarten
VDK: zeer duidelijk, correct, iets trager dan dexia, maar sneller dan Argenta, gratis rekening maar geen gratis kaarten, zeer duidelijke homebanking
Zeer fijn dat je zo'n dergelijk overzichtje post! Heel fijn dat je je ervaring vertelt. De anderen ook al bedankt trouwens!
Mijn ervaringen:
Dexia werkt zeer goed, snel, correct, wel betalend (voorlopig heb ik het nog gratis), reeds afsluiting van de dag om 17u
Argenta: de banking op zich loopt trager dan dexia, maar wel steeds correct en alles gratis (incl. bancontact, proton & visa), pas om 23u afsluiting van de dag dus laat overschrijven is mogelijk om het geld toch de volgende dag op een andere rekening te hebben, al bij al vind ik het een handig systeem
Rabobank: zeer snelle overschrijvingen, correct, echter geen bankkaarten
VDK: zeer duidelijk, correct, iets trager dan dexia, maar sneller dan Argenta, gratis rekening maar geen gratis kaarten, zeer duidelijke homebanking
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 2 februari 2009, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
KBC Comfortrekening (huidige zichtrekening)
snelle overschrijvingen, duidelijke afschriften, geld onmiddellijk van de rekening.
prijs 35 EUR voor een kredietkaart met een zichtrekening.
volgens mij de goedkoopste grootbank en tevreden over.
Fortis easy pack+visa (afgesloten)
prijs 42,20
trage overschrijvingen. Blijft lang in blauw of groen en gaat niet onmiddellijk van de rekening waardoor je geen duidelijk overzicht hebt van saldo.
Ing Lion Account (tweede rekening)
duidelijke afschriften, alleen jammer dat niks meer via kantoor kan.
snelle overschrijvingen, duidelijke afschriften, geld onmiddellijk van de rekening.
prijs 35 EUR voor een kredietkaart met een zichtrekening.
volgens mij de goedkoopste grootbank en tevreden over.
Fortis easy pack+visa (afgesloten)
prijs 42,20
trage overschrijvingen. Blijft lang in blauw of groen en gaat niet onmiddellijk van de rekening waardoor je geen duidelijk overzicht hebt van saldo.
Ing Lion Account (tweede rekening)
duidelijke afschriften, alleen jammer dat niks meer via kantoor kan.
Ik denk dat DB al een tijdje alle krediet verdient.
- gratis bankkaart
- gratis kredietkaart (mastercard), mogelijkheid tot uitbreiding mits betaling
- gratis afschriften
- 3% intrest bruto (is zelfs een tijd 4% geweest)
- overzichtelijk en uitgebreide e-banking
- kantoren aanwezig voor verrichtingen die niet via e-banking kunnen
Nadeel: is niet de snelste bij overschrijvingen.
- gratis bankkaart
- gratis kredietkaart (mastercard), mogelijkheid tot uitbreiding mits betaling
- gratis afschriften
- 3% intrest bruto (is zelfs een tijd 4% geweest)
- overzichtelijk en uitgebreide e-banking
- kantoren aanwezig voor verrichtingen die niet via e-banking kunnen
Nadeel: is niet de snelste bij overschrijvingen.
Fortis zichtrekening (easy pack): serieuze afrader moet ik zeggen. Duur en traag, dat is een korte omschrijving daarvan. Ik vind hun online banking wel goed maar die is niet beter of slechter dan de andere die ik al gebruikt heb.
Rabobank zichtrekening: al bij al niet slecht, het gaat snel en het is gratis maar je hebt geen bankkaart.
Ik heb sinds kort een Argenta Giro rekening geopend maar heb er nog niet mee gewerkt. Ik laat nog wel eens weten wat ik ervan vind.
Rabobank zichtrekening: al bij al niet slecht, het gaat snel en het is gratis maar je hebt geen bankkaart.
Ik heb sinds kort een Argenta Giro rekening geopend maar heb er nog niet mee gewerkt. Ik laat nog wel eens weten wat ik ervan vind.
Keytrade: als gezamelijke zichtrekening. Ben hier zeer tevreden over.
Verder twijfel ik nog steeds welke zichtrekening mijn hoofdzichtrekening te maken tussen Argenta Giro of ING Lion account.
Momenteel gebruik ik ze allebei.
Vind Argenta net iets te traag, en daarom prefereer ik lichtjes voor ING.
Verder twijfel ik nog steeds welke zichtrekening mijn hoofdzichtrekening te maken tussen Argenta Giro of ING Lion account.
Momenteel gebruik ik ze allebei.
Vind Argenta net iets te traag, en daarom prefereer ik lichtjes voor ING.
Ik gebruik vooral mijn dexia Axion Blue Zichtrekening en bankkaart
- gratis
- Stortingen kan ik makkelijk doen in het bijgelegen agentschap (dit is niet mogelijk bij een internet bank...)
- Dexia Direct Net, naar mijn mening de beste applicatie voor internet bankieren.
- Interne overschrijvingen binnen de 10 seconden
- Gratis leuke foto op de bankkaart
- Ik kan onder nul gaan
- nadeel: lage rente op de zichtrekening
- gratis
- Stortingen kan ik makkelijk doen in het bijgelegen agentschap (dit is niet mogelijk bij een internet bank...)
- Dexia Direct Net, naar mijn mening de beste applicatie voor internet bankieren.
- Interne overschrijvingen binnen de 10 seconden
- Gratis leuke foto op de bankkaart
- Ik kan onder nul gaan
- nadeel: lage rente op de zichtrekening
Laatst gewijzigd door Campzie op 3 februari 2009, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.