Wereldhave Belgium
TIP
Re: Dividendaandelen
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Dat is wel ver uit de bocht, bijna 70% van Wereldhave Belgium is eigendom van Wereldhave NL.contextbinder schreef: ↑14 januari 2021, 11:44WEHB is een aparte entiteit en heeft eigenlijk niets te maken met Wereldhave NL
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Yep, U bedoelde dat ze twee juridisch gescheiden entiteiten zijn terwijl ik bedoelde dat degenen die Wereldhave NL bezitten er gratis Wereldhave Belgium bijkrijgen.contextbinder schreef: ↑14 januari 2021, 12:19Mss iets te cru gesteld maar u begrijpt wat ik bedoel
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Maar de schuldgraad is lager, rendabiliteit is hoger/efficiënter, risico is daarom ook lager - WEHB is daarom steeds de betere keuze.
Intrinsieke waarde is 78,5 volgens Test Aankoop invest:
Wereldhave Belgium
BE0003724383
42,50 EUR 14/01/2021 12:53:00 Brussel
7,07 % Dividendrendement
78,50 EUR Intrinsieke waarde
Wereldhave Belgium
BE0003724383
42,50 EUR 14/01/2021 12:53:00 Brussel
7,07 % Dividendrendement
78,50 EUR Intrinsieke waarde
Test Aankoop wel een heel slechte trackrecord natuurlijk
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Re: Wereldhave Belgium
Als je vertrekt van de pre-Corona resultaten (2019) lijkt dat toch een gerechtvaardigde prijs. Maar zelfs met de 2020 resultaten zal de huidige koers nog steeds een serieuze onderwaardering inhouden.
Kleine beleggers lijken dat nu toch ook in te zien, het aandeel noteert toch al 20% hoger dan de recente low door de index dump, zonder dat er verder iets veranderd is.
Benieuwd naar de Q4 cijfers, en vooral die van 2021 zodra we terug in een normale situatie zitten.
Kleine beleggers lijken dat nu toch ook in te zien, het aandeel noteert toch al 20% hoger dan de recente low door de index dump, zonder dat er verder iets veranderd is.
Benieuwd naar de Q4 cijfers, en vooral die van 2021 zodra we terug in een normale situatie zitten.
Dat denk ik ook. De laatste "onafhankelijke" waarderingen van de NAV per aandeel liggen rond de €30 (30 juni 2020), terwijl de koers nu rond de €11,60 noteert...
Ik heb ze (helaas) ook nog in bezit en het is (gelukkig) zo'n beetje het slechtst presterende aandeel in mijn port, maar ik vrees dat we nog lang zullen moeten wachten op het herstel van Wereldhave (NL).
Als Pol het bij het rechte eind heeft, mogen we dus op z'n vroegst over 3 jaar hopen op een herstel.
-
anonymous9
Niet noodzakelijk, Dreamy. Ik had het over de turnaround op operationeel vlak, een beurskoers kan daar uiteraard van afwijken, en wellich op vooruit lopen als over een jaar blijkt dat die turnaround goed vaart maakt en er geen negatieve verrassingen te melden zijn.
Als er een algehele kentering komt in het sentiment tov retail vastgoed, dan zal Wereldhave daar waarschijnlijk ook van kunnen profiteren, maar ik denk dat zolang het direkt resultaat zakt een echt herstel op zich zal laten wachten.
Ik vrees dat die 3 jaar wel eens zou kunnen kloppen als je bedenkt dat Wereldhave eerst nog het nodige vastgoed moet verkopen om de balans te versterken, in Frankrijk en ook in Nederland, dan moeten ze de beschikbare middelen gaan gebruiken voor belangrijke verbouwingen van de overgebleven winkelcentra tot zgn Full Service Centers en dan zal het nog wel een tijdje duren voor die verbouwingen klaar zijn en resulaten beginnen op te leveren.
Ik vrees dat die 3 jaar wel eens zou kunnen kloppen als je bedenkt dat Wereldhave eerst nog het nodige vastgoed moet verkopen om de balans te versterken, in Frankrijk en ook in Nederland, dan moeten ze de beschikbare middelen gaan gebruiken voor belangrijke verbouwingen van de overgebleven winkelcentra tot zgn Full Service Centers en dan zal het nog wel een tijdje duren voor die verbouwingen klaar zijn en resulaten beginnen op te leveren.
Trends Inside Beleggen start opvolging van WEHB met een koopadvies: https://insidebeleggen.knack.be/beurs/a ... 90195.html
(achter betaalmuur, maar met reading mode of print preview kan je toch de volledige tekst zien)
(achter betaalmuur, maar met reading mode of print preview kan je toch de volledige tekst zien)
Resultaten 2020 Wereldhave Belgium
Ondanks de uitbraak van de Covid-19 pandemie, veerkracht van de bedrijfsresultaten en vastgoedwaarnemingen in 2020
Netto resultaat van kernactiviteiten per aandeel: €4,65 (2019: €5,92)
Nettowaarde per aandeel: €78,20 (2019: €88,27)
EPRA bezettingsgraad: 91,9% (2019: 95,2%)
Schuldgraad: 29,99% (2019: 29,33%)
Geslaagde herfinancieringen van € 145 mln (in anticipatie van financieringen die in 2021 voor € 130 mln aflopen)
Hoge invorderingspercentage van 94,9% over het jaar 2020
Voorstel keuzedividend: €4,00 bruto - €2,80 netto (2019: € 4,50 bruto – € 3,15 netto)
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Op Beursduivel wordt dat: Wereldhave Belgium duikt in rode cijfers 
Laatst gewijzigd door contextbinder op 10 februari 2021, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.