Werkelijke kosten Elektriciteit, Gas, Water
-
- VIP member
- Contacteer:
Werkelijke kosten Elektriciteit, Gas, Water
Zijn er toevallig mensen die net zo van lijstjes houden als ik en hun werkelijke kost willen/kunnen delen?
Netkosten, transport kosten, btw, distributie, schommelingen prijs, toeslagen, heffingen het is om zot van te worden
. Zoek online eens wat een KwH of m3 kost en je krijgt (begrijpelijk) een antwoord waar je vaak niet veel slimmer van wordt. Onderstaande zijn dus de ALL-IN kosten per KwH of M3. Misschien leuk om eens te zien wat we werkelijk betalen als we alle kosten-kortingen-promoties-groepsaankopen ect verrekenen in harde "eindcijfers".
2 personen - regio Antwerpen - appartement
Elektriciteit - Ecopower : 0.2605€/KwH
Gas - Lampiris : 0.7372€/M3
Water - Waterlink : 4,8646€/M3
Netkosten, transport kosten, btw, distributie, schommelingen prijs, toeslagen, heffingen het is om zot van te worden

2 personen - regio Antwerpen - appartement
Elektriciteit - Ecopower : 0.2605€/KwH
Gas - Lampiris : 0.7372€/M3
Water - Waterlink : 4,8646€/M3
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Werkelijke kosten Elektriciteit, Gas, Water
3 personen - open bebouwing.
Elektriciteit: 0€ kWh.
Gas: 0€ kWh.
Drinkwater: 40 € vast recht (20+12+8) per 365 d + 3.66 €/m³ netafname.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar haal jij die gratis gas en elektriciteit vandaan?David_DeWa schreef: ↑17 mei 2021, 19:23 3 personen - open bebouwing.
Of is jouw woning volledig in "eiland-modus", zonder enig verbruik van buitenaf?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
3 personen, open bebouwing, 480m² bewoond:
- gas: nul euro. Geen gas in de straat.
- mazout: nul euro. Geen tank, geen installatie, geen technische ruimte, geen onderhoud.
- elektriciteit: 4000 kwh piekuren, 4500 kwh daluren, 800 kwh exlusief nacht. 200 euro/ maand. Geen technische ruimte, geen onderhoud, geen pompen die draaien.
- leidingwater: 50 euro /maand 150m³ per jaar? Moet ik eens checken. Geen klassieke hemelwaterput met dito pomp. Wel open waterreservoir van 30.000 liter voor tuin.
Veel geld voor veel luxe. Kan allicht met een pak minder, maar in verhouding is de besparing te weinig imho.
- gas: nul euro. Geen gas in de straat.
- mazout: nul euro. Geen tank, geen installatie, geen technische ruimte, geen onderhoud.
- elektriciteit: 4000 kwh piekuren, 4500 kwh daluren, 800 kwh exlusief nacht. 200 euro/ maand. Geen technische ruimte, geen onderhoud, geen pompen die draaien.
- leidingwater: 50 euro /maand 150m³ per jaar? Moet ik eens checken. Geen klassieke hemelwaterput met dito pomp. Wel open waterreservoir van 30.000 liter voor tuin.
Veel geld voor veel luxe. Kan allicht met een pak minder, maar in verhouding is de besparing te weinig imho.

-
- Verbannen Gebruiker
Geen gasaansluiting dus geen gasrekening.
Inderdaad alles op lokaal opgewekte energie en lokale opslag. Heb ik in een ander topic dat daarover gaat al omschreven.Of is jouw woning volledig in "eiland-modus", zonder enig verbruik van buitenaf?

Hier gaat het uitsluitend over de kosten.

Ik hou alles nu nog zeer nauwkeurig bij, al is elektriciteit zelf berekenen waanzinnig moeilijk om eerlijk te zijn (zo'n complex ding en zeker met variabele tarieven).
1 persoon, rijwoning, 120m², ruime regio Leuven, gemiddelde prijs laatste 12 maand (incl. energieprijs, toeslagen, taksen, distributie,...):
Elektriciteit (Mega): €0.217 / kWh
Gas (Mega): €0.465 / m³
Water (De Watergroep): €9.83 / m³ (inclusief vastrecht, distributiekost, zuivering en riolering -> kost is zo hoog omdat ik alleen woon met bijgevolg laag verbruik en het vastrecht is niet variabel waardoor prijs per m³ eigenlijk belachelijk hoog is). Opgesplitst is het €80 vastrecht + €4.238 / m³ (heel mijn verbruik valt onder het basis tarief)
1 persoon, rijwoning, 120m², ruime regio Leuven, gemiddelde prijs laatste 12 maand (incl. energieprijs, toeslagen, taksen, distributie,...):
Elektriciteit (Mega): €0.217 / kWh
Gas (Mega): €0.465 / m³
Water (De Watergroep): €9.83 / m³ (inclusief vastrecht, distributiekost, zuivering en riolering -> kost is zo hoog omdat ik alleen woon met bijgevolg laag verbruik en het vastrecht is niet variabel waardoor prijs per m³ eigenlijk belachelijk hoog is). Opgesplitst is het €80 vastrecht + €4.238 / m³ (heel mijn verbruik valt onder het basis tarief)