Wie denkt er eens mee , met mij....
TIP
-
mickymouseke
- Jr. Member

- Contacteer:
Wie denkt er eens mee , met mij....
Hoihoi,
Eerst mijn situatie .....feiten en cijfertjes
Ben 42,alleenwonend met een partner , geen kinderen.
De lening op mijn huidige woning loopt nog 4,5 jaar
Lening is aangegaan in dec 2002 ,aan iets meer dan 5 %, ik betaal nog 250 e per maand nu.
In 2016 heb ik een nieuwbouwappartement gekocht , cash betaald wat ik verhuur aan 500 e per maand
Deze week heb ik een nieuwbouw gekocht in Spanje.
Oplevering ts Jan en april 19,zoals ik het wil.heb pas geld nodig in 2019
Afgerond 200 000 e , quotiteit 50 %.
Ik verkies te lenen op 15 jaar , met als doel zo snel mogelijk 70. 000 af te betalen en dus hierop de boete te betalen .
Ik ga rond een afbetaling zitten van een 650 e per maand ,welke gedeeltelijk door mijn huurder wordt betaald (500 e)
Ondertussen verhuur ik ook mijne parel in Spanje ....
Mijn vragen
1 ga ik best nu de lening aan of wacht ik tot jan 19 (fiscaal gezien ) ?
Ik kan ook nu de lening aanvragen , 4 maand Wachten eer ik nd notaris ga
en na 6 maand reserveringskosten beginnen betalen op het niet opgenomen kapitaal.
Of nu de lening aangaan , alles al opnemen en beginnen afbetalen ....
De reserveringskosten bij KBC was 0,16 % bij argenta 1,21 ,bij Axa weet ik het niet meer
2 mijn bankdirecteur zegt mij dat ik best de lening splits ..
30000 / 70000. Die 30000 is interessant voor mijne korf te vullen (meer niet ) ,maar dat wordt dan pas interessant over 5 jaar .
Ik zou voor de 70000 een variabele nemen met de gunstigste rentevoet .
3 als ik die 70000 voortijdig aflos , is er dan een verschil ts de berekening vd vergoeding of ik dat nu in 2x doe of in 3x...
4 de schuldsaldoverzekering das een kluwen om daar aan uit te kunnen ....
Hoe doe ik dat best als ik kies voor de splitsing 30 /70000 en dit gedeelte zo snel mogelijk wil afbetalen ....
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken, vragen , rekening mee houden ....dat ik vergeten ben ....
Alvast bedankt voor jullie medewerking ....
Ik hoop dankzij jullie,weer wat wijzer te worden en de juiste beslissingen te nemen ...
Mvg ,
Micky mouseke
Eerst mijn situatie .....feiten en cijfertjes
Ben 42,alleenwonend met een partner , geen kinderen.
De lening op mijn huidige woning loopt nog 4,5 jaar
Lening is aangegaan in dec 2002 ,aan iets meer dan 5 %, ik betaal nog 250 e per maand nu.
In 2016 heb ik een nieuwbouwappartement gekocht , cash betaald wat ik verhuur aan 500 e per maand
Deze week heb ik een nieuwbouw gekocht in Spanje.
Oplevering ts Jan en april 19,zoals ik het wil.heb pas geld nodig in 2019
Afgerond 200 000 e , quotiteit 50 %.
Ik verkies te lenen op 15 jaar , met als doel zo snel mogelijk 70. 000 af te betalen en dus hierop de boete te betalen .
Ik ga rond een afbetaling zitten van een 650 e per maand ,welke gedeeltelijk door mijn huurder wordt betaald (500 e)
Ondertussen verhuur ik ook mijne parel in Spanje ....
Mijn vragen
1 ga ik best nu de lening aan of wacht ik tot jan 19 (fiscaal gezien ) ?
Ik kan ook nu de lening aanvragen , 4 maand Wachten eer ik nd notaris ga
en na 6 maand reserveringskosten beginnen betalen op het niet opgenomen kapitaal.
Of nu de lening aangaan , alles al opnemen en beginnen afbetalen ....
De reserveringskosten bij KBC was 0,16 % bij argenta 1,21 ,bij Axa weet ik het niet meer
2 mijn bankdirecteur zegt mij dat ik best de lening splits ..
30000 / 70000. Die 30000 is interessant voor mijne korf te vullen (meer niet ) ,maar dat wordt dan pas interessant over 5 jaar .
Ik zou voor de 70000 een variabele nemen met de gunstigste rentevoet .
3 als ik die 70000 voortijdig aflos , is er dan een verschil ts de berekening vd vergoeding of ik dat nu in 2x doe of in 3x...
4 de schuldsaldoverzekering das een kluwen om daar aan uit te kunnen ....
Hoe doe ik dat best als ik kies voor de splitsing 30 /70000 en dit gedeelte zo snel mogelijk wil afbetalen ....
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken, vragen , rekening mee houden ....dat ik vergeten ben ....
Alvast bedankt voor jullie medewerking ....
Ik hoop dankzij jullie,weer wat wijzer te worden en de juiste beslissingen te nemen ...
Mvg ,
Micky mouseke