Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Wie heeft ervaring met Keyprivate?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
81 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
tuinder666
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer tuinder666
Verstuur privébericht

Re: Wie heeft ervaring met Keyprivate?

• Citeer

Bericht door tuinder666 » 27 januari 2025, 13:38

Ik heb 2x maal ontbijt aan huis mogen ontvangen van Keytrade tijdens de Corona tijden om mij te overhalen om Keyprivate te nemen. ;D

Ondertussen heb ik eens een keyprivate pitch gevolgd.

Allemaal best wel ontransparant met hun actief beheer via een geheim algoritme (gebaseerd op de Modern Portfolio Theory) dat de beleggingen in ETFs zou optimaliseren. Maar ja dat is wat discretionair vermogensbeheer is.

De ETFs die ze gebruiken zijn niet openbaar gekend. Ik veronderstel dat je ze wel kan zien in je keyprivate overzicht. Via Mijnkapitaal heb ik een reeks ETFs kunnen vinden die zouden gebruikt worden.

Niets voor mij.

https://en.wikipedia.org/wiki/Modern_portfolio_theory

DrÈ
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DrÈ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DrÈ » 27 januari 2025, 13:49

tuinder666 schreef: ↑27 januari 2025, 13:38 Ik heb 2x maal ontbijt aan huis mogen ontvangen van Keytrade tijdens de Corona tijden om mij te overhalen om Keyprivate te nemen. ;D

Ondertussen heb ik eens een keyprivate pitch gevolgd.

Allemaal best wel ontransparant met hun actief beheer via een geheim algoritme (gebaseerd op de Modern Portfolio Theory) dat de beleggingen in ETFs zou optimaliseren. Maar ja dat is wat discretionair vermogensbeheer is.

De ETFs die ze gebruiken zijn niet openbaar gekend. Ik veronderstel dat je ze wel kan zien in je keyprivate overzicht. Via Mijnkapitaal heb ik een reeks ETFs kunnen vinden die zouden gebruikt worden.

Niets voor mij.

https://en.wikipedia.org/wiki/Modern_portfolio_theory
Inderdaad als je Keyprivate hebt zie je in welke ETF's ze beleggen.
Ik ben verleden jaar in het begin van het jaar ingestapt en het bracht met verleden jaar iets meer dan 13% op hun kosten van 0,91% inbegrepen. Denk dat dit een fair rendement is van beleggingen waar je niet naar dient te kijken. ik gebruik dit als alternatief voor spaarboekje vermits je verkoopt wanneer je wil. Beleg natuurlijk het gros in gewone aandelen.

Frisk2740
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Frisk2740
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisk2740 » 27 januari 2025, 20:47

Via hun maandelijkse analyse krijg je toch een idee van waarin ze beleggen: https://youtu.be/w56G7H06cKQ?si=6VwIim3g6OwLt7gf&t=452

Kosten voor beurstransacties vallen sinds verlaging inderdaad erg goed mee, al kan het dan wel interessanter zijn om bv. driemaandelijks in eenzelfde ETF te beleggen (bv. €200 per maand, eenmalige transactiekost). Als je maandelijks belegt kan je zo in 3 ETF's beleggen, nog steeds relatief gespreid en met minimale kosten. Maandelijkse inleg laten variëren ifv gewenste spreiding.

0,91% van het vermogen in discretionair beheer telt wel op bij toenemend vermogen, al weegt dit potentieel niet op tegen de hogere rendementen vanwege nog meer spreiding etc. Nog steeds interessanter dan (dure) beleggingsfondsen bij de grootbank. Wie zal het zeggen.

DrÈ
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DrÈ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DrÈ » 23 oktober 2025, 14:51

ik beleg op lange termijn en ben niet van plan om in de komende tijd te mijn beleggingen (aandelen & ETF's) teverkopen om zo de meerwaarde tax te kunnen opbouwen naar een hoger bedrag dan de 10000€ vrijstelling.
Nu heb ik het probleem dat ik ook in Keyprivate belegging zit belegd en zij gedurende het jaar toch verkoopt en aankoopt en ik dus ik steeds hiervan aangifte zal van moeten doen en op die manier de opbouw van de vrijstelling kwijt zal zijn?
Is het dan best deze belegging te stoppen? en natuurlijk voor 31/12 om hierop te ontsnappen van mijn probleem. Of zien jullie dit anders met een ander oplossing?

koenvhaver
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer koenvhaver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenvhaver » 23 oktober 2025, 18:31

Ik vermoed niet dat je in de problemen komt. Jij moet zelf geen aangifte doen want Keytrade is Belgisch. Verder moet je het gehele fonds bekijken. Wat het fonds of etf zelf doet van aan- en verkopen is van geen belang. Enkel als jijzelf dat fonds of etf verkoopt telt de meerwaardebelasting. Je zoekt het veel te ver.
Als jij een holding zoals Brederode of Sofina aankoopt ben je ook niet verantwoordelijk voor de aan- of verkopen van die holding zelf. Enkel als je Sofina of Brederode verkoopt begint de meerwaardebelasting te tellen.
Hopelijk is het op die manier duidelijker.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +680%

DrÈ
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DrÈ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DrÈ » 23 oktober 2025, 18:36

koenvhaver schreef: ↑23 oktober 2025, 18:31 Ik vermoed niet dat je in de problemen komt. Jij moet zelf geen aangifte doen want Keytrade is Belgisch. Verder moet je het gehele fonds bekijken. Wat het fonds of etf zelf doet van aan- en verkopen is van geen belang. Enkel als jijzelf dat fonds of etf verkoopt telt de meerwaardebelasting. Je zoekt het veel te ver.
Als jij een holding zoals Brederode of Sofina aankoopt ben je ook niet verantwoordelijk voor de aan- of verkopen van die holding zelf. Enkel als je Sofina of Brederode verkoopt begint de meerwaardebelasting te tellen.
Het is toch geen fonds dat zij beheren voor mij, het is een effectenrekening waarin inderdaad zij verschillende aan & verkopen voor mij doen gedurende het jaar. maar denk wel dat ik aansprakelijk ben om mijn winsten en verliezen aan te geven voor de vermogen belasting. ik betaal toch ook de beurssaxen op die aan & verkopen dus denk dat het niet zo gemakkelijk is.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 23 oktober 2025, 22:07

DrÈ schreef: ↑23 oktober 2025, 18:36
koenvhaver schreef: ↑23 oktober 2025, 18:31 Ik vermoed niet dat je in de problemen komt. Jij moet zelf geen aangifte doen want Keytrade is Belgisch. Verder moet je het gehele fonds bekijken. Wat het fonds of etf zelf doet van aan- en verkopen is van geen belang. Enkel als jijzelf dat fonds of etf verkoopt telt de meerwaardebelasting. Je zoekt het veel te ver.
Het is toch geen fonds dat zij beheren voor mij, het is een effectenrekening waarin inderdaad zij verschillende aan & verkopen voor mij doen gedurende het jaar. maar denk wel dat ik aansprakelijk ben om mijn winsten en verliezen aan te geven voor de vermogen belasting. ik betaal toch ook de beurssaxen op die aan & verkopen dus denk dat het niet zo gemakkelijk is.
Stop er dan mee.
Veel mensen klagen hier over Keytrade, maar ze blijven er wel. Niet bepaald consequent.

DrÈ
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DrÈ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DrÈ » 23 oktober 2025, 23:57

JOKER247 schreef: ↑23 oktober 2025, 22:07
DrÈ schreef: ↑23 oktober 2025, 18:36
Stop er dan mee.
Veel mensen klagen hier over Keytrade, maar ze blijven er wel. Niet bepaald consequent.
Wat heeft dat er mee te maken, ik ben best tevreden over Keytrade Bank, het gaat hier over hoe de meerwaarde tax zal berekend worden!
Laatst gewijzigd door DrÈ op 24 oktober 2025, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 24 oktober 2025, 08:39

DrÈ schreef: ↑23 oktober 2025, 23:57
JOKER247 schreef: ↑23 oktober 2025, 22:07

Stop er dan mee.
Wat heeft dat er mee te maken, ik ben best tevreden over Keytrade Bank, het gaat hier over hoe de vermogenstaks zal berekend worden!
U bedoelt waarschijnlijk de meerwaardetaks? (De vermogenstaks moet nog komen).
Dat is dan toch ook een probleem als dat niet bekend is.

DrÈ
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DrÈ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DrÈ » 24 oktober 2025, 09:50

JOKER247 schreef: ↑24 oktober 2025, 08:39
Wat heeft dat er mee te maken, ik ben best tevreden over Keytrade Bank, het gaat hier over hoe de vermogenstaks zal berekend worden!
Inderdaad heb het aangepast

Natal
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Natal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Natal » 24 oktober 2025, 19:09

Zou mij ook eens moeten verdiepen in KeyPrivate. Zou eventueel mijn bestaande keyplan kunnen stoppen en dat bedrag via KeyPrivate beleggen.
Maak me wel de bedenking dat ik dan mogelijks beter een deel van het plan verkoop zodat ik met het resterende bedrag mijn plan lopende kan houden en het geld dan niet opnieuw voor 5 jaar komt vast te staan.

DrÈ
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DrÈ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DrÈ » 25 oktober 2025, 01:28

Natal schreef: ↑24 oktober 2025, 19:09 Zou mij ook eens moeten verdiepen in KeyPrivate. Zou eventueel mijn bestaande keyplan kunnen stoppen en dat bedrag via KeyPrivate beleggen.
Maak me wel de bedenking dat ik dan mogelijks beter een deel van het plan verkoop zodat ik met het resterende bedrag mijn plan lopende kan houden en het geld dan niet opnieuw voor 5 jaar komt vast te staan.
Keyprivate staat niet voor 5 jaar vast, je kan uitstappen wanneer je wil, in hun plan staat een minimum horizon van 5 jaar maar dit dien je niet te doen, je verkoopt wanneer je wil

Natal
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Natal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Natal » 25 oktober 2025, 09:35

I know, Was mogelijk iets te verwarrend uitgedrukt maar had het over mijn huidig Keyplan dat al meer dan 5 jaar loopt. Als ik daar een gedeeltelijke uitstap doe en blijf verder storten zit ik daarmee niet opnieuw 5 jaar vast.

KeyPrivate heeft idd geen minimumtermijn. Voornaamste twijfel is of ik het geld in KeyPrivate stop en meer spreiding heb, of ik er gewoon IMIE mee koop. In het laatste geval heb ik dan geen spreiding over obligatie ETF. Gezien mijn horizon van +15 jaar hoeft dat geen probleem te zijn.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 25 oktober 2025, 11:57

DrÈ schreef: ↑23 oktober 2025, 18:36 Het is toch geen fonds dat zij beheren voor mij, het is een effectenrekening waarin inderdaad zij verschillende aan & verkopen voor mij doen gedurende het jaar. maar denk wel dat ik aansprakelijk ben om mijn winsten en verliezen aan te geven voor de vermogen belasting. ik betaal toch ook de beurssaxen op die aan & verkopen dus denk dat het niet zo gemakkelijk is.
Inderdaad, voor elke transactie die zij, voor jou, uitvoeren zal je meerwaardetaks moeten betalen. Via je belastingbrief zal je eerste 1000 Euro kunnen terugvorderen.

Om dit terug te trekken zal je zeker informatie aan de belasting moeten overhandigen.
Het is momenteel nog niet duidelijk of dit een attest is van de bank, of een overzicht van de betrokken transacties, of een overzicht van alle betrokken transacties.
Er zal ook een opt-out zijn, dan wordt er niets afgehouden op het moment van de transactie, en moet je later via de belastingbrief de nodige informatie doorgeven en betalen.

Wat heeft keytrade hierover reeds gecommuniceerd?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 25 oktober 2025, 12:40

JOKER247 schreef: ↑24 oktober 2025, 08:39
Vermogentaks moet inderdaad nog komen, maar er is al een
-effectentaks voor mensen die méér dan 1 miljoen op een effectenrekening hebben staan
-meerwaardetaks vanaf 2026

Conner-Matrak zou ook nog een miljonairstaks willen invoeren.
Dus sommige mensen gaan dan een miljonairs- EN effecten- EN meerwaardetaks moeten betalen.

Taxeren tot iedereen arm is.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

81 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy