Wie leest de kleine letterjes ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Wie leest de kleine letterjes ?
Wie leest de kleine lettertjes als bijlage op contracten ? Wie lees zowiezo de contracten vooraleer te tekenen ?
Laat het even weten via de poll.
Slechts 10 forumleden lazen de kleine lettertjes die ik de afgelopen dagen in mijn postings geplaatst had en reageerden op mijn verborgen oproep. Lezen de mensen te weinig de kleine lettertjes ? Ik ben benieuwd.
Laat het even weten via de poll.
Slechts 10 forumleden lazen de kleine lettertjes die ik de afgelopen dagen in mijn postings geplaatst had en reageerden op mijn verborgen oproep. Lezen de mensen te weinig de kleine lettertjes ? Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door robokat op 14 februari 2011, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie leest de kleine letterjes ?
Ik had de kleine lettertjes ook gelezen in jouw berichten maar was te lui om te PMen, het had al genoeg moeite gekost om mijn ogen zo te focussen om het te kunnen lezen.
Meestal lees ik de kleine lettertjes of de * die achter een woord staan. Wat verborgen is heeft meestal een negatief gevolg voor de lezer, anders zou het niet verborgen zijn.
Ik lees dan meestal ook niet het hele contract na maar ga op zoek naar wat ze proberen te verbergen zelfs al duurt het een tijdje of moet ik om uitleg vragen.
Of ik de kleine lettertje begrijp of niet is nog een ander geval ...
Meestal lees ik de kleine lettertjes of de * die achter een woord staan. Wat verborgen is heeft meestal een negatief gevolg voor de lezer, anders zou het niet verborgen zijn.
Ik lees dan meestal ook niet het hele contract na maar ga op zoek naar wat ze proberen te verbergen zelfs al duurt het een tijdje of moet ik om uitleg vragen.
Of ik de kleine lettertje begrijp of niet is nog een ander geval ...
Laatst gewijzigd door Letsnow op 14 februari 2011, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik durf na het lezen van de kleine lettertjes ook wel eens iets schrappen in voorwaarden van leveranciers of banken.
Daarna uiteraard ook laten tekenen voor akkoord dat dit geschrapt is.
Het gebeurt zelden dat ze weigeren, tenzij het natuurlijk elementair is voor de zaak waarover het gaat.
Daarna uiteraard ook laten tekenen voor akkoord dat dit geschrapt is.
Het gebeurt zelden dat ze weigeren, tenzij het natuurlijk elementair is voor de zaak waarover het gaat.
Het probleem met de kleine lettertjes is niet zozeer dat ze niet leesbaar zijn, ze zijn op de eerste plaats ongbegrijpbaar. Ofwel ben ik te dom dat kan ook.
Dat is voor veel mensen waar. Met kleine letterjes bedoel ik natuurlijk figuurlijk de kleine lettertjes (*)sintorama schreef:Het probleem met de kleine lettertjes is niet zozeer dat ze niet leesbaar zijn, ze zijn op de eerste plaats ongbegrijpbaar.
Maar wat doe je dan als je het niet begrijpt?
Afgaan op wat de bankier als uitleg geeft ? Elders raad zoeken ? Hopen dat het wel goed komt ?
(*) los van het grapje met de kleine lettertjes in mijn berichten.
Grapje met de "kleine lettertjes" vind ik wel goed.
Probleem is natuurlijk dat contracten op voorhand zijn opgesteld, gewoonlijk door mensen met ervaring en/of juridische diensten.
Wanneer ik van plan ben om iets te doen waar een "contract" aan te pas komt, probeer ik steeds me voor te bereiden, dwz: tracht er zo veel mogelijk over te lezen, bekijk de mogelijkheden, zoek de moeilijkheden, problemen die anderen al hadden...enz.
Een site zoals "Spaargids" kan je daarbij al een eind op weg helpen.
Dan vind ik het soms nog verdomd moeilijk om te snappen wat eigenlijk bedoeld wordt.
Alternatief: telkens je advokaat meenemen
Probleem is natuurlijk dat contracten op voorhand zijn opgesteld, gewoonlijk door mensen met ervaring en/of juridische diensten.
Wanneer ik van plan ben om iets te doen waar een "contract" aan te pas komt, probeer ik steeds me voor te bereiden, dwz: tracht er zo veel mogelijk over te lezen, bekijk de mogelijkheden, zoek de moeilijkheden, problemen die anderen al hadden...enz.
Een site zoals "Spaargids" kan je daarbij al een eind op weg helpen.
Dan vind ik het soms nog verdomd moeilijk om te snappen wat eigenlijk bedoeld wordt.
Alternatief: telkens je advokaat meenemen

Inderdaad. En te dom is niet de juiste omschrijving, eerder teveel gezond verstand.sintorama schreef:Het probleem met de kleine lettertjes is niet zozeer dat ze niet leesbaar zijn, ze zijn op de eerste plaats ongbegrijpbaar. Ofwel ben ik te dom dat kan ook.
Ben geen jurist, maar heb wel enige achtergrond, en ik besef meestal wel dat je je moet afvragen, oei welke implicaties heeft dat zinnetje nu weer, of waartegen proberen ze zich in te dekken.
Als ik daar dan logisch over redeneer met juristen, is het vaak, ja maar neen, want de rechtspraak/rechtsleer zegt dit of dat.
Kijk maar naar de recente blokkering van maestro buiten geografisch Europa. Sommige banken stellen zich flexibel op, joepie! Gewoon even een documentje ondertekenen en het is in orde meneer... maar daarmee wentelen ze wel de verantwoordelijkheid igv fraude af naar de eindgebruiker.
Ieder gezin zou een huisadvokaat moeten hebbenjafra schreef:Alternatief: telkens je advokaat meenemen

Ik vraag altijd de bankier/makelaar om uit te leggen wat de kleine lettertjes precies willen zeggen. Uiteraard geeft dit geen enkele garantie. Begrijpt die bankier/makelaar zelf wel wat die kleine lettertjes willen zeggen? En zo ja, vertelt hij/zij mij wel de volledige waarheid? Ik denk dat het een zaak van vertrouwen is. Ik moet zeggen dat ik mijn bankiers en makelaars wel vertrouw. Het probleem is dat als je niemand wilt vertrouwen je idd niet anders kunt dan overal met een advocaat naartoe gaan. Ofwel je geld in een sok bewaren.robokat schreef:Dat is voor veel mensen waar. Met kleine letterjes bedoel ik natuurlijk figuurlijk de kleine lettertjes (*)sintorama schreef:Het probleem met de kleine lettertjes is niet zozeer dat ze niet leesbaar zijn, ze zijn op de eerste plaats ongbegrijpbaar.
Maar wat doe je dan als je het niet begrijpt?
Afgaan op wat de bankier als uitleg geeft ? Elders raad zoeken ? Hopen dat het wel goed komt ?
(*) los van het grapje met de kleine lettertjes in mijn berichten.
Bijna niemand die alles tekent zonder vragen stellen ? Ik denk nochtans dat dit in de praktijk vaak gebeurt, afgaande op de verhalen die sommige mensen hier vertellen over verkeerd afgelopen beleggingen.
Durft niemand dat toe te geven of is iedere spaargidser nu zo voorbeeldig bezig ?
Blijf stemmen ! En aan de honderden gasten die op het forum rondsnuffelen: registreer u en stem ook!
Durft niemand dat toe te geven of is iedere spaargidser nu zo voorbeeldig bezig ?
Blijf stemmen ! En aan de honderden gasten die op het forum rondsnuffelen: registreer u en stem ook!
Ik denk wel dat het spaargidspubliek een publiek is dat vaker de kleine lettertjes leest dan de doorsnee-Belg.