Wie verwerkt de maestro transacties bij citi en DB?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Wie verwerkt de maestro transacties bij citi en DB?
Als ik het goed voorheb verwerkt Atos worldonline de maestro transacties van de meeste Belgische banken
Maar wie verwerkt de transacties bij citi en bij Deutsche Bank?
Kan iemand mij dat snel eens vertellen? Staat dat ergens op de uittreksels?
Maar wie verwerkt de transacties bij citi en bij Deutsche Bank?
Kan iemand mij dat snel eens vertellen? Staat dat ergens op de uittreksels?
Re: Wie verwerkt de maestro transacties bij citi en DB?
In België zijn alle Maestro kaarten uitgegeven door de banken zelf. De enige mogelijke uitzondering zijn pre-paid Maestro kaarten maar daar heb ik hier nog niet van gehoord.
Ik vraag me eigenlijk af hoe men de offline verwerking kan blokkeren zoals ze nu van plan zijn om te doen buiten groot Europa. Bij de offline verwerking vind er geen realtime transactie plaats. Je moet dan gewoon je handtekening zetten zonder een pincode in te geven. Zou het risico dan gewoon voor de handelaar zijn ? Als een buitenlandse handelaar nog niet weet dat hij geen Belgische Maestro mag aanvaarden kan hij het pas weten als ze geweigerd worden. Bij offline verwerking gebeurt de verwerking meestal maar 1x per maand... Daartegen zijn de Belgische toeristen al lang ridebedie.
Die offline verwerking zonder pincode heeft sowieso geen toekomst. Het is veel meer administratie voor alle partijen en is enorm fraudegevoelig.
Ik vraag me eigenlijk af hoe men de offline verwerking kan blokkeren zoals ze nu van plan zijn om te doen buiten groot Europa. Bij de offline verwerking vind er geen realtime transactie plaats. Je moet dan gewoon je handtekening zetten zonder een pincode in te geven. Zou het risico dan gewoon voor de handelaar zijn ? Als een buitenlandse handelaar nog niet weet dat hij geen Belgische Maestro mag aanvaarden kan hij het pas weten als ze geweigerd worden. Bij offline verwerking gebeurt de verwerking meestal maar 1x per maand... Daartegen zijn de Belgische toeristen al lang ridebedie.
Die offline verwerking zonder pincode heeft sowieso geen toekomst. Het is veel meer administratie voor alle partijen en is enorm fraudegevoelig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Webmaster,
alle Bancontact kaarten zijn gelinkt aan AWL, die dus ook de transacties verwerkt. Dus ook die van Citi en DB.
Stier,
off line transacties bij debet kaarten??? Niet mogelijk volgens mij...
alle Bancontact kaarten zijn gelinkt aan AWL, die dus ook de transacties verwerkt. Dus ook die van Citi en DB.
Stier,
-
- VIP member
- Contacteer:
pre-paid visa en mastercard mss?Foxy schreef:Webmaster,
Stier,

@ foxy: bedankt, maar....
mijn vraag was eigenlijk bedoeld naar maestro, niet over de bancontact
Webmaster,
Ik vraag het na bij DB. Ik laat dan zo snel mogelijk iets weten.
Het is niet mogelijk bij bankcontact. Bij mastercard Maestro is het wel degelijk mogelijk. De Maestro functie op de Belgische kaarten wordt toch verkocht als debetkaart-functie. Klassiek gebeurt hier in België de acceptatie van Maestro via dezelfde service providers als deze van Kredietkaarten. Hier zijn de grootste speler BCC ( Atos), Europabank en Citibank. De Maestro functie heeft veel weg van het karakter van kredietkaarten, zeker als het gaat om offline verwerking.Foxy schreef:Webmaster,
Stier,
De service provider van Belgische Maestrokaarten wordt bepaald door het POS of de ATM. Uiteindelijk zorgt de service provider voor een transactie tussen de ATM of het POS met de rekening van de klant bij de bank. Dit is niet zo bij kredietkaarten. Daar heb je als klant altijd een kredietkaartrekening bij de serviceprovider ( BCC, Europabank, Citibank, ...). Deze rekening kan je dan zelf aanzuiveren ofwel handmatig ofwel automatisch via domiciliëring.
Er is nog veel onduidelijk voor mij wat er juist gaat veranderen. Je moet echter niet enkel op de banken schieten, veel heeft ook te maken met SEPA. Wat ik niet goed begrijp is dat men de offline verwerking van Maestro niet gaat beperken maar eerder kiest voor een protectionistische maatregel op basis van grondgebied.
Bart schreef:Webmaster,
Het is dus ook Atos Worldonline, is bevestigd door Deutsche Bank.
Webmaster, alle Maestro kaarten waar jij van spreekt zijn ook Bancontact kaarten. Een transactie van een kaart worden maar door 1 partij behandeld, of dit nu Maestro of BCMC transacties zijn.webmaster schreef:@ foxy: bedankt, maar....
heh?Sebastiaan1985 schreef:pre-paid visa en mastercard mss?Foxy schreef:Webmaster,
Stier,
Wat bedoel je? Visa & Mastercard zijn geen debetkaarten...
Stier schreef:Het is niet mogelijk bij bankcontact. Bij mastercard Maestro is het wel degelijk mogelijk. De Maestro functie op de Belgische kaarten wordt toch verkocht als debetkaart-functie. Klassiek gebeurt hier in België de acceptatie van Maestro via dezelfde service providers als deze van Kredietkaarten. Hier zijn de grootste speler BCC ( Atos), Europabank en Citibank. De Maestro functie heeft veel weg van het karakter van kredietkaarten, zeker als het gaat om offline verwerking.Foxy schreef:Webmaster,
Stier,
De service provider van Belgische Maestrokaarten wordt bepaald door het POS of de ATM. Uiteindelijk zorgt de service provider voor een transactie tussen de ATM of het POS met de rekening van de klant bij de bank. Dit is niet zo bij kredietkaarten. Daar heb je als klant altijd een kredietkaartrekening bij de serviceprovider ( BCC, Europabank, Citibank, ...). Deze rekening kan je dan zelf aanzuiveren ofwel handmatig ofwel automatisch via domiciliëring.
Er is nog veel onduidelijk voor mij wat er juist gaat veranderen. Je moet echter niet enkel op de banken schieten, veel heeft ook te maken met SEPA. Wat ik niet goed begrijp is dat men de offline verwerking van Maestro niet gaat beperken maar eerder kiest voor een protectionistische maatregel op basis van grondgebied.
Ik heb nog nooit een offline debetkaart transactie gezien. Een voorbeeld zou nuttig zijn.
http://www.maestrocard.com/nl/vraagconsument.html" onclick="window.open(this.href);return false;Foxy schreef:Stier schreef:
Het is niet mogelijk bij bankcontact. Bij mastercard Maestro is het wel degelijk mogelijk. De Maestro functie op de Belgische kaarten wordt toch verkocht als debetkaart-functie. Klassiek gebeurt hier in België de acceptatie van Maestro via dezelfde service providers als deze van Kredietkaarten. Hier zijn de grootste speler BCC ( Atos), Europabank en Citibank. De Maestro functie heeft veel weg van het karakter van kredietkaarten, zeker als het gaat om offline verwerking.
Ik heb nog nooit een offline debetkaart transactie gezien. Een voorbeeld zou nuttig zijn.
Hoe weet ik of ik met de pinpas van mijn bank wereldwijd kan betalen?
Alle pinpassen met het blauw-rode Maestro® logo aan de voorkant hebben wereldwijde acceptatie. Voor betaling heb je alleen je geheime PIN-code nodig (en in sommige gevallen je handtekening). Je bank autoriseert het te betalen bedrag in beide gevallen ‘online’.
Ik ben inderdaad verkeerd. Het systeem waarbij je niet je pincode moet ingeven maar gewoon je handtekening onder het bonnetje moet zetten is blijkbaar ook online. Dit systeem gaat er uit gaan. De handelaar moest dan alle bonnetjes bijhouden en steeds zelf de verantwoordelijkheid nemen of de handtekening van de klant wel klopt.