Wie/wat geeft de beste opbrengst
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Wie/wat geeft de beste opbrengst
Goede avond
een kennis heeft een bedrag van ongeveer 90.000 euro ter beschikking gekregen, dat hij voor max 2 jaar wil vastzetten.
Hoe belegt hij dit het best, maw welke bank geeft het beste aanbod, met dien verstande dat hij geen risico's wil nemen en sowieso een kapitaalsgarantie wil van zijn centjes ?
Geld gewoon op een spaarrekening zetten of zijn er andere mogelijkheden ?
dank voor reacties
roger
een kennis heeft een bedrag van ongeveer 90.000 euro ter beschikking gekregen, dat hij voor max 2 jaar wil vastzetten.
Hoe belegt hij dit het best, maw welke bank geeft het beste aanbod, met dien verstande dat hij geen risico's wil nemen en sowieso een kapitaalsgarantie wil van zijn centjes ?
Geld gewoon op een spaarrekening zetten of zijn er andere mogelijkheden ?
dank voor reacties
roger
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wie/wat geeft de beste opbrengst
Indien men geen risico's wil aangaan zeker afblijven van aandelen of beleggingen die beursgebonden zijn.Voor een beleggingshorizon van max 2 jaar met geen risico's is een termijnrekening het beste denk ik.Spaarrekening ook maar hou er rekening mee dat men de rente steeds kan aanpassen naar beneden toe.Andersom kan ook maar dat zie ik dit jaar al zeker niet gebeuren.Beste termijnrekening op dit moment is Credit Europe,geeft 2,13% netto op 2 jaar.Hier ben je zeker van.Er zijn een 10 tal spaarrekeningen die iets beter doen maar hier kunnen dus wijzigingen positief of negatief voordoen.Je kunt kapitaal ook spreiden over beide producten.
Re: Wie/wat geeft de beste opbrengst
Slechts voor 2 jaar vast zetten?
Steek het dan gewoon in een kluis dan verdient de bank er dan teminste ook niks aan.
Met zo'n korte termijn valt er echt niet veel aan te vangen.
Wie geen risico wil nemen moet veel geduld hebben.
Geen enkele bank zal iets deftig bieden.
Maar als het toch op de bank moet zou ik een "stabiele" internetbank zoals RABO.be nemen.
Steek het dan gewoon in een kluis dan verdient de bank er dan teminste ook niks aan.
Met zo'n korte termijn valt er echt niet veel aan te vangen.
Wie geen risico wil nemen moet veel geduld hebben.
Geen enkele bank zal iets deftig bieden.
Maar als het toch op de bank moet zou ik een "stabiele" internetbank zoals RABO.be nemen.
Re: Wie/wat geeft de beste opbrengst
Hoe miezerig de intrest ook mag lijken, nooit het geld in een BANKkluis steken. Opbrengst uiteraard 0,0%. Een van de weinige waardevolle zaken die mi in een kluis mag steken zijn goudstaafjes.Lukske schreef:Slechts voor 2 jaar vast zetten?
Steek het dan gewoon in een kluis dan verdient de bank er dan teminste ook niks aan.
Met zo'n korte termijn valt er echt niet veel aan te vangen.
Wie geen risico wil nemen moet veel geduld hebben.
Geen enkele bank zal iets deftig bieden.
Maar als het toch op de bank moet zou ik een "stabiele" internetbank zoals RABO.be nemen.
Als je pech hebt komt er iemand met valse sleutels ,of dwingt je om de kluis te openen en je geld af te geven. Op een spaarboekje heb je tenminse nog die zekerheid.
Bij een nakend overlijden kan het dan weer een voordeel zijn, als je in de kluis raakt voordat ze geblokkeerd wordt, of zonder dat men het handtekeningenregister kan nakijken. Met wat geluk kan je goud ook buiten een erfenis houden.
Een handelaar of bank mag nooit meer dan 10 000 euro cash geld meer aanvaarden.
Re: Wie/wat geeft de beste opbrengst
als de rente zakt tot 0% verlies je inderdaad een paar procent met een spaarrekening maar ze kan ook stijgen tot 10% of meer
na het "fantastische reddingsplan" van vorige zondagnacht durf ik geen uitspraken meer doen over een langere termijn.
geld vastzetten onder deze omstandigheden is niet zonder risico.
na het "fantastische reddingsplan" van vorige zondagnacht durf ik geen uitspraken meer doen over een langere termijn.
geld vastzetten onder deze omstandigheden is niet zonder risico.
Re: Wie/wat geeft de beste opbrengst
ik heb gekozen voor een bank met de hoogste getrouwheidspremie 1.50% (Fintro blue select spaarrekening),
daar ben je tenminste zeker van voor een jaar.
en ik denk niet dat de basis nog gaat zakken onder de 1%,
dit is wel op puur buikgevoel.
grtjs
daar ben je tenminste zeker van voor een jaar.
en ik denk niet dat de basis nog gaat zakken onder de 1%,
dit is wel op puur buikgevoel.
grtjs

