Wie weet raad?
TIP
Wie weet raad?
Dag forumleden,
Wij wonen momenteel in ons eigen gebouwd huis waar we nog 5,5j aan moeten afbetalen.
Nu is ons oog gevallen op een stuk bouwgrond dat we graag zouden kopen. .
Ons huis gaan we te koop zetten maar zolang dat niet verkocht is moeten we langs de bank omdat we maar genoeg geld hebben om de kosten van de grond te betalen. We zouden dit zo snel mogelijk willen kopen omdat we anders het risico lopen dat het voor onze neus verkocht is. Hoe pakken wij dit nu best aan? Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden maar welke is het beste (meest gunstige)?
1. Heropname krediet van bestaande lening.
- > voordeel:
-niet onmiddelijk langs de notaris, wel wanneer onze huidige woning verkocht is en de hypotheek dient omgezet te worden.
- > nadeel:
-geen zicht wat een omzetting kost
-alleen mogelijk bij eigen bank
2. Nieuwe lening, aan 100% vd bouwgrond
- > voordeel:
-overzichtelijker wanneer de woning verkocht is vanwege nieuw dossier.
-mogelijkheid om op zoek te gaan naar de goedkoopste lening.
- > nadeel:
-direct langs de notaris, dus meer geld nodig.
3. Overbruggingskrediet.
- > voordeel: ?
- > nadeel: kan slecht 1j bij bnp onze huidige bank.
4. ?
Weet er iemand raad of zit er iemand in dezelfde situatie....zie ik dingen over het hoofd.....
Graag jullie mening.
Alvast bedankt
Wij wonen momenteel in ons eigen gebouwd huis waar we nog 5,5j aan moeten afbetalen.
Nu is ons oog gevallen op een stuk bouwgrond dat we graag zouden kopen. .
Ons huis gaan we te koop zetten maar zolang dat niet verkocht is moeten we langs de bank omdat we maar genoeg geld hebben om de kosten van de grond te betalen. We zouden dit zo snel mogelijk willen kopen omdat we anders het risico lopen dat het voor onze neus verkocht is. Hoe pakken wij dit nu best aan? Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden maar welke is het beste (meest gunstige)?
1. Heropname krediet van bestaande lening.
- > voordeel:
-niet onmiddelijk langs de notaris, wel wanneer onze huidige woning verkocht is en de hypotheek dient omgezet te worden.
- > nadeel:
-geen zicht wat een omzetting kost
-alleen mogelijk bij eigen bank
2. Nieuwe lening, aan 100% vd bouwgrond
- > voordeel:
-overzichtelijker wanneer de woning verkocht is vanwege nieuw dossier.
-mogelijkheid om op zoek te gaan naar de goedkoopste lening.
- > nadeel:
-direct langs de notaris, dus meer geld nodig.
3. Overbruggingskrediet.
- > voordeel: ?
- > nadeel: kan slecht 1j bij bnp onze huidige bank.
4. ?
Weet er iemand raad of zit er iemand in dezelfde situatie....zie ik dingen over het hoofd.....
Graag jullie mening.
Alvast bedankt