Wijzigen tegenrekening
Wijzigen tegenrekening
Beste NIBC moderator,
Reeds sinds midden december vorig jaar heb ik de nodige documenten per mail doorgestuurd om mijn tegenrekening van ING naar Fintro te wijzigen.
Echer, het enige antwoord dat ik krijg zijn twee mededelingen, één dat binnen de 48uur iemand met mijn dossier zich zal bezighouden en een tweede dat dit binnen die 48uur niet gelukt is.
Het verbaasd me zeer dat het klaarblijkelijk zo moeilijk is dit dossier in orde te brengen dat ik zelfs omtrent de vraag nog geen bericht krijg en enkel en alleen die automatische berichten !
Daarom mijn vraag naar u, kan u het nodige doen om mijn dossier af te handelen zodanig dat ik mijn rekening bij ING kan afsluiten ? Indien van niet, dan zal ik een andere oplossing vinden en de rekening van NIBC sluiten !!!
Alvast bedankt voor de getoonde moeite om dit op te lossen.
Met vriendelijke groet,
JoBe
Reeds sinds midden december vorig jaar heb ik de nodige documenten per mail doorgestuurd om mijn tegenrekening van ING naar Fintro te wijzigen.
Echer, het enige antwoord dat ik krijg zijn twee mededelingen, één dat binnen de 48uur iemand met mijn dossier zich zal bezighouden en een tweede dat dit binnen die 48uur niet gelukt is.
Het verbaasd me zeer dat het klaarblijkelijk zo moeilijk is dit dossier in orde te brengen dat ik zelfs omtrent de vraag nog geen bericht krijg en enkel en alleen die automatische berichten !
Daarom mijn vraag naar u, kan u het nodige doen om mijn dossier af te handelen zodanig dat ik mijn rekening bij ING kan afsluiten ? Indien van niet, dan zal ik een andere oplossing vinden en de rekening van NIBC sluiten !!!
Alvast bedankt voor de getoonde moeite om dit op te lossen.
Met vriendelijke groet,
JoBe
Re: Wijzigen tegenrekening
Al eens gebeld?; Dit gaat soms heel veel sneller dan een mail.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ Lukske,
Inderdaad, heb ik nog niet gedaan. Alhoewel, als men vraagt om te reageren via mail met de nodige documenten, dan vind ik het toch maar niet meer dan normaal dat zij mij contacteren. Tenslotte, ik ben toch klant ? Ik moet toch niet achter hen aanrennen ?
@ Yaris,
Heb ik ingevuld en met de nodige andere documenten doorgestuurd (copy ID, copy uittreksel nieuwe tegenrekening).
Vind het eerlijk gezegd erg dat je hier zoveel moeite moet voor doen, de mail is verstuurd geweest op 18 december 2012 !!!
Inderdaad, heb ik nog niet gedaan. Alhoewel, als men vraagt om te reageren via mail met de nodige documenten, dan vind ik het toch maar niet meer dan normaal dat zij mij contacteren. Tenslotte, ik ben toch klant ? Ik moet toch niet achter hen aanrennen ?
@ Yaris,
Heb ik ingevuld en met de nodige andere documenten doorgestuurd (copy ID, copy uittreksel nieuwe tegenrekening).
Vind het eerlijk gezegd erg dat je hier zoveel moeite moet voor doen, de mail is verstuurd geweest op 18 december 2012 !!!
Ik vind het nogal logisch dat het wijzigen van de tegenrekening niet zo simpel verloopt, en men de nodige bewijsstukken wil zien. Anders kan ik ook een mailtje sturen naar jou bank en als tegenrekening mijn nummer doorgeven.
Bovendien zijn ze waarschijnlijk niet gediend met klanten die om de haverklap hun tegenrekening wijzigen. Een hoop werk dat niets opbrengt!
Bovendien zijn ze waarschijnlijk niet gediend met klanten die om de haverklap hun tegenrekening wijzigen. Een hoop werk dat niets opbrengt!
@ Marc M,
1) Ik wijzig niet om de haverklap mijn tegenrekening !
2) Ik heb hen eerst gevraagd wat ik moest doen om mijn tegenrekening te wijzigen, eveneens per mail !!!
3) Ik heb de nodige documenten verstuurd !
1) Ik wijzig niet om de haverklap mijn tegenrekening !
2) Ik heb hen eerst gevraagd wat ik moest doen om mijn tegenrekening te wijzigen, eveneens per mail !!!
3) Ik heb de nodige documenten verstuurd !
Ik vermoed dat je niet goed beseft hoe kleine internetkantoren werken. Dat moet je je niet voorstellen als een kantorencomplex waar 500 mensen werken, néé, een piepklein kamertje alwaar één of twee mensen -al dan niet met zelfstandigenstatuut- in onderaanneming werken voor grotere banken. Met een BERG werk voor hun neus! Dus een beetje geduld aub
Niet dat het uw zaken zijn, maar toch. De reden dat ik dit doe is omdat ik de huidige tegenrekening WIL sluiten.
Dat weet ik Yaris, daar heb ik ook al het nodige voor gedaan. Dit is niet iets waar ik sinds nu mee bezig ben, is al lopende van vorig jaar september - oktober. Voor mij is het meer gerelateerd aan het overschrijven naar de juiste bank rechtstreeks, nu moet ik dat nog eerst van NIBC naar ING en dan naar Fintro doen. En ING is niet van de snelste.
Bedankt voor je hulp trouwens, net als Lukske
Bedankt voor je hulp trouwens, net als Lukske

Het wijzigen van een tegenrekening vraagt inderdaad een strikte procedure maar dat wil uiteraard niet zeggen dat dit een maand mag duren. Als wij alle papieren hebben moet dit gewoon worden uitgevoerd en zoals u terecht aangeeft, indien dat niet het geval is moeten wij de klant contacteren om aanvulling te vragen.
In dit geval is er dus blijkbaar ergens iets misgelopen in de door ons te volgen procedure. Mag ik u vragen om op maandag toch even te bellen naar ons gratis nummer (0800 63 500) zodat wij het nodige kunnen doen om dit dossier weer op de rails te krijgen?
In dit geval is er dus blijkbaar ergens iets misgelopen in de door ons te volgen procedure. Mag ik u vragen om op maandag toch even te bellen naar ons gratis nummer (0800 63 500) zodat wij het nodige kunnen doen om dit dossier weer op de rails te krijgen?
Laatst gewijzigd door NIBC op 27 januari 2013, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Er werden een aantal zaken verwijderd in dit topic. Graag geen persoonlijke aanvallen!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
@NIBC,
Zal ik doen !
@MarcM,
Ik werk ook bij een kleine firma, als onze klanten een maand moeten wachten vooraleer wij reageren (offerte, bevestiging bestelling, afspraak, etc...) dan zullen wij niet veel klanten overhouden hoor! Dat noemt men customer service !
Zal ik doen !
@MarcM,
Ik werk ook bij een kleine firma, als onze klanten een maand moeten wachten vooraleer wij reageren (offerte, bevestiging bestelling, afspraak, etc...) dan zullen wij niet veel klanten overhouden hoor! Dat noemt men customer service !