Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Wijziging basisrente van 4,20% naar 4,00%

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Brugse Leeuw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Brugse Leeuw
Verstuur privébericht

Re: Wijziging basisrente van 4,20% naar 4,00%

• Citeer

Bericht door Brugse Leeuw » 5 december 2008, 12:54

de stucker schreef: ik sluit me volledig bij de mening aan van me collega 's hier.  :'(  :'(  :'(  >:(  >:(

Verhogen lang wachten naar beneden onmiddellijk. Triestig. Ga toch eens beginnen kijken om me te verleggen. Iemand een suggestie?

EN DOE DIE STOMME BANNER WEG MET JULLIE 4,20%
Ga naar Ethias: ook veilig want 75% in handen van de overheid.

Ik heb deze week een rekening geopend en daar krijg je nu 3% basis + 2% Getrouwheidspremie.

Vanaf alles in orde is, transfereer ik alles van Rabo naar Ethias.

Ik ben die hollanders kotsbeu!

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 5 december 2008, 12:57

Zoals ik in een andere thread schreef:
JurgenG schreef: Als je gewoonlijke benzinepomp plots duurder is dan die ernaast dan verander je toch ook? Maar dan zonder de eigenaar te gaan uitkafferen...
Niet content? Dan verander je maar.

Kinderachtig reageren op een forum zal je niet meer intrest opleveren.

(Voor alle duidelijkheid ik heb geen aandelen van een of andere bank)

Koenraad
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Koenraad
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Koenraad » 5 december 2008, 14:12

Vaganzza schreef: Zoals je weet heb ik Rabobank.be altijd verdedigd omwille van de correctheid, service e.d. en ik blijf dit doen.

Maar er moet mij toch iets van het hart. Ik vind het niet correct dat Rabobank met een verhoging een maand wacht en bij een verlaging dit reeds na 1 dag doet.
Volledig mee eens...

Tellanogo
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tellanogo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tellanogo » 5 december 2008, 14:16

mouche schreef:
Florijn schreef: Proficiat aan de grootbanken, zij kloppen reeds een half jaar Rabobank.
Bovendien is u geld nergens veiliger dan bij uw grootbank.
Sommigen zelfs met staatsgarantie's!

Shame on you, Rabo!
Roep maar niet te hard! De rest zal zeker snel gaan volgen en misschien nog lager gaan. Rabobank beweerde nooit het meest te geven, wel een stabiele en goede opbrengst. Ik kijk uit, maar een feit is dat het op een ander niet beter zal zijn , want dan ruikt het naar Kauphting!!
Ook volledig mee eens!

De site van Rabobank is ondertussen aangepast.

http://www.rabobank.be/nl/sparen_betalen/default.aspx

Nu als je kijkt zie je daar dat ze vergelijken met KBC en de online rekeningen van de andere grootbanken die wel nog 4,25% geven buiten beschouwing laten...

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 5 december 2008, 14:58

Bij deze een reactie op enkele opmerkingen die werden geplaatst:

*)De stelling als zou Rabobank.be er als de kippen bij zijn om de rente te verlagen is niet helemaal correct. Zoals u allicht wel weet is de laatste rentewijziging van de ECB al de derde rentedaling op rij. In oktober werd de rente al met 0,5% verlaagd, in november nogmaals met 0,5% en nu in december met nog eens 0,75%. Na een verlaging van intussen 1,75%, die reeds twee maanden bezig is, is naar onze bescheiden mening, een verlaging van de basisrente met 0,20% uiterst beperkt en past deze in onze strategie van weloverwogen, geleidelijke renteaanpassingen.

*)De wijzigingen van de rentetarieven op onze website worden steeds uitgevoerd op de dag van de wijziging zelf, in dit geval 05/12. Deze wijziging is 's nachts om 00h00 dan ook op onze website doorgevoerd. De reden hiervoor is dat onze website steeds de tarieven dient te vermelden die op dat ogenblik van toepassing zijn. Dit is geenszins bedoeld om verkeerde informatie te geven over de rentevoeten.

*)Het is onze overtuiging dat een gezonde bank zoals Rabobank.be een gezonde rentepolitiek moet voeren. Dit houdt in dat onze rentevoeten conform de marktsituatie zijn. Een rentevoet die veel hoger ligt dan wat de markt eigenlijk toelaat is uiteindelijk niet gezond voor een bank, en op termijn dus ook niet voor de klant. Wij zijn er eveneens van overtuigd dat de meeste banken, gezien de ingrijpende daling, op korte termijn hun rentevergoedingen zullen herzien. Daarnaast zijn er naar onze mening, omwille van de financiële crisis, nog altijd een aantal banken die een eerder afwachtende houding aannemen, uit vrees dat klanten hun spaartegoeden massaal zouden afhalen. Eens een aantal leidende spelers hun rentebeleid kenbaar maken, zullen volgens ons snel de meeste banken volgen.

Predah
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Predah
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Predah » 5 december 2008, 15:06

Mijn geld stond al een tijdje op de online rekening van dexia.  Goed gegokt dus.

ZeeW
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer ZeeW
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ZeeW » 5 december 2008, 15:30

Ik volg grotendeels de zienswijze van de woordvoerder van Rabo.

Ze doen (voorlopig toch nog altijd) wat ze beloven. Je moet uiteraard zeer goed lezen (of is het interpreteren) wat er staat!

Op het vlak van service, transparantie, veiligheid (IT,…) behoort Rabo tot de wereldtop.
Ook wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de (nieuwe/oude) klanten of het soort (nieuw/oud) geld.
De zeer snelle uitvoering van de overschrijvingen vind ik uitermate klantvriendelijk en correct.
Ook het feit dat ze onmiddellijk berekenen hoeveel intresten je mag verwachten, vind ik een uitstekende optie. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan….En ja , ik ben gewoon klant bij Rabo, niets minder, niets meer.

Indien ik wat meer spaargeld bij Rabo had belegd ipv Kaupthing had ik dit jaar wat minder slaaploze nachten gehad!

steven$

• Citeer

Bericht door steven$ » 5 december 2008, 16:15

doel van dit forum is en blijft zoveel mogelijk intresten bijschrijven
afschrijf topics horen hier niet thuis
best een ander forum aanmaken voor de rabobank

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 5 december 2008, 17:08

steven$ schreef: doel van dit forum is en blijft zoveel mogelijk intresten bijschrijven
afschrijf topics horen hier niet thuis
best een ander forum aanmaken voor de rabobank
Ik heb de indruk dat u iets probeert te insinueren. Ik heb er echter geen idee van wat u bedoelt met "afschrijf topics" en of uw opmerking dan wel voor Rabobank.be of voor iemand anders bedoeld is.
Iets meer uitleg zou handig zijn. Alvast bedankt!

DrÈ
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DrÈ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DrÈ » 5 december 2008, 18:29

Ben tevreden dat ik al mijn geld van Rabobank naar Deutsche Bank heb geplaatst met een garantie voor 1jaar van 4,25%+1%.
Het duurde inderdaad meer dan een maand toen ze boven de % gingen, maar zakken nu wel direct vlugger dan de grootbanken. Het spreekwoord als je niet gekloot wordt door een holander dan is hij het vergeten komt hier terecht
in mij op.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 5 december 2008, 19:06

Van mij krijgt Rabobank 'n dikke pluim voor z'n intrest, doorzichtigheid en nauwkeurigheid. Als al de Rabohaters eens om zich heen zouden kijken naar de andere banken, dan zouden ze d'er wel snel achterkomen dat er andere vette kluiven zijn waar ze hun woede op kwijt kunnen.
Misschien is Rabobank niet de geschikte bank voor 'n bankhopper maar het is anders wel 'n verdomd leuke bank voor 'n spaarder die al die pouha niet wil of voor 'n slapende rekening. Geen zorgen en toch 'n mooie intrest.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Stijn1234
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Stijn1234
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stijn1234 » 5 december 2008, 19:10

Lanius schreef: Het was natuurlijk te verwachten. Er zitten hier precies wel veel rabohaters :-). 4% is nog altijd veel. Is het niet genoeg, ga dan naar andere bank. Sommige denken hier dat banken liefdadigheidsinstellingen zijn. Ik ga afwachten tot er nu en nieuwe regeling komt voor spaarrekeningen en dan beslissen of ik andere bank zoek of niet.
Idem hier. Eerst even kijken wat de andere banken doen de komende weken en of er die nieuwe regeling doorkomt of niet.

FilipC
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer FilipC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door FilipC » 5 december 2008, 21:43

Ik ben tevreden dat ik mijn 2 spaarrekeningen bij Rabobank.be heb gehouden. Heb in het verleden eens geprobeerd om met een redelijk hoog bedrag het onderste uit de kan te halen, maar mijn geld werd bevrozen, ondanks dat ik die spaarekening in de zomer had geopent. Van 4,20% naar 4% dat maakt op 100.000€ een verschil van 200€. Kan ik mee leven en heb tot opheden een goed gevoel bij Rabobank.be, das tegenwoordig ook al veel waard.

kleinespaarder

• Citeer

Bericht door kleinespaarder » 6 december 2008, 15:12

Rabobank.be schreef: *)Het is onze overtuiging dat een gezonde bank zoals Rabobank.be een gezonde rentepolitiek moet voeren. Dit houdt in dat onze rentevoeten conform de marktsituatie zijn. Een rentevoet die veel hoger ligt dan wat de markt eigenlijk toelaat is uiteindelijk niet gezond voor een bank, en op termijn dus ook niet voor de klant. Wij zijn er eveneens van overtuigd dat de meeste banken, gezien de ingrijpende daling, op korte termijn hun rentevergoedingen zullen herzien. Daarnaast zijn er naar onze mening, omwille van de financiële crisis, nog altijd een aantal banken die een eerder afwachtende houding aannemen, uit vrees dat klanten hun spaartegoeden massaal zouden afhalen. Eens een aantal leidende spelers hun rentebeleid kenbaar maken, zullen volgens ons snel de meeste banken volgen.
1. Geldt de vrees dat klanten massaal hun spaargeld terugtrekken bij RABOBANK.be ook? 4 % is eigenlijk al méér dan de marktsituatie toelaat.
2. (De grootbank) RABOBANK Nederland geeft op de 'Rabo InternetLoyaalSparen' 4,5%. Wordt Rabobank.nl dan ook als 'niet gezond' beschouwd door Rabobank.be?
3. In een opiniestuk van dhr S Vermeiren  (manager Rabobank.be) gaat hij tekeer  tegen een mogelijk wetsvoorstel om de getrouwheidpremie verplicht te maken. Dit vindt dhr Vermeiren niet transparant. Vindt Rabobank.be de verschillende tarieven die het moederhuis gebruikt dan wel een voorbeeld van transparantie? (http://www.rabobank.nl/images/spaarreke ... 947531.pdf)
4. In hetzelfde opiniestuk wordt er geïnsinueerd dat onze minister van Financiën beïnvloed zou worden door Belgische grootbanken. Welke Belgische grootbanken beïnvloeden onze politici? Van waar komt deze informatie? Of gaat het hier gewoon over verdachtmakingen en stemmingmakerij ("wij de eerlijke Nederlanders vs zij de corrupte Belgen")?
Laatst gewijzigd door kleinespaarder op 7 december 2008, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

JoBe
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer JoBe
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JoBe » 10 december 2008, 09:47

Rabobank.be schreef:
*)De stelling als zou Rabobank.be er als de kippen bij zijn om de rente te verlagen is niet helemaal correct. Zoals u allicht wel weet is de laatste rentewijziging van de ECB al de derde rentedaling op rij. In oktober werd de rente al met 0,5% verlaagd, in november nogmaals met 0,5% en nu in december met nog eens 0,75%. Na een verlaging van intussen 1,75%, die reeds twee maanden bezig is, is naar onze bescheiden mening, een verlaging van de basisrente met 0,20% uiterst beperkt en past deze in onze strategie van weloverwogen, geleidelijke renteaanpassingen.
Euhm, dat geldt toch voor alle banken met een internet spaarrekening !!! Eigenaardige is wel dat Rabo er zééééér snel bij is terwijl andere, zelfs de grootbanken nog géén aanpassing hebben gemaakt !

En neen, ik ben zeker geen Rabohater  :) Blijf ook klant, echter, mijn centen zijn verhuisd naar een andere internet spaarrekening die wel nog 4.25% geeft, reden is simpel, ik heb liever 0.25% in mijne zak dan in die van een bank  ;)
Laatst gewijzigd door JoBe op 10 december 2008, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy