Wijziging basisrente van 4,20% naar 4,00%
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wijziging basisrente van 4,20% naar 4,00%
Ga naar Ethias: ook veilig want 75% in handen van de overheid.de stucker schreef: ik sluit me volledig bij de mening aan van me collega 's hier.![]()
![]()
![]()
![]()
Verhogen lang wachten naar beneden onmiddellijk. Triestig. Ga toch eens beginnen kijken om me te verleggen. Iemand een suggestie?
Ik heb deze week een rekening geopend en daar krijg je nu 3% basis + 2% Getrouwheidspremie.
Vanaf alles in orde is, transfereer ik alles van Rabo naar Ethias.
Ik ben die hollanders kotsbeu!
Zoals ik in een andere thread schreef:
Kinderachtig reageren op een forum zal je niet meer intrest opleveren.
(Voor alle duidelijkheid ik heb geen aandelen van een of andere bank)
Niet content? Dan verander je maar.JurgenG schreef: Als je gewoonlijke benzinepomp plots duurder is dan die ernaast dan verander je toch ook? Maar dan zonder de eigenaar te gaan uitkafferen...
Kinderachtig reageren op een forum zal je niet meer intrest opleveren.
(Voor alle duidelijkheid ik heb geen aandelen van een of andere bank)
Volledig mee eens...Vaganzza schreef: Zoals je weet heb ik Rabobank.be altijd verdedigd omwille van de correctheid, service e.d. en ik blijf dit doen.
Maar er moet mij toch iets van het hart. Ik vind het niet correct dat Rabobank met een verhoging een maand wacht en bij een verlaging dit reeds na 1 dag doet.
Ook volledig mee eens!mouche schreef:Roep maar niet te hard! De rest zal zeker snel gaan volgen en misschien nog lager gaan. Rabobank beweerde nooit het meest te geven, wel een stabiele en goede opbrengst. Ik kijk uit, maar een feit is dat het op een ander niet beter zal zijn , want dan ruikt het naar Kauphting!!Florijn schreef: Proficiat aan de grootbanken, zij kloppen reeds een half jaar Rabobank.
Bovendien is u geld nergens veiliger dan bij uw grootbank.
Sommigen zelfs met staatsgarantie's!
Shame on you, Rabo!
De site van Rabobank is ondertussen aangepast.
http://www.rabobank.be/nl/sparen_betalen/default.aspx
Nu als je kijkt zie je daar dat ze vergelijken met KBC en de online rekeningen van de andere grootbanken die wel nog 4,25% geven buiten beschouwing laten...
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij deze een reactie op enkele opmerkingen die werden geplaatst:
*)De stelling als zou Rabobank.be er als de kippen bij zijn om de rente te verlagen is niet helemaal correct. Zoals u allicht wel weet is de laatste rentewijziging van de ECB al de derde rentedaling op rij. In oktober werd de rente al met 0,5% verlaagd, in november nogmaals met 0,5% en nu in december met nog eens 0,75%. Na een verlaging van intussen 1,75%, die reeds twee maanden bezig is, is naar onze bescheiden mening, een verlaging van de basisrente met 0,20% uiterst beperkt en past deze in onze strategie van weloverwogen, geleidelijke renteaanpassingen.
*)De wijzigingen van de rentetarieven op onze website worden steeds uitgevoerd op de dag van de wijziging zelf, in dit geval 05/12. Deze wijziging is 's nachts om 00h00 dan ook op onze website doorgevoerd. De reden hiervoor is dat onze website steeds de tarieven dient te vermelden die op dat ogenblik van toepassing zijn. Dit is geenszins bedoeld om verkeerde informatie te geven over de rentevoeten.
*)Het is onze overtuiging dat een gezonde bank zoals Rabobank.be een gezonde rentepolitiek moet voeren. Dit houdt in dat onze rentevoeten conform de marktsituatie zijn. Een rentevoet die veel hoger ligt dan wat de markt eigenlijk toelaat is uiteindelijk niet gezond voor een bank, en op termijn dus ook niet voor de klant. Wij zijn er eveneens van overtuigd dat de meeste banken, gezien de ingrijpende daling, op korte termijn hun rentevergoedingen zullen herzien. Daarnaast zijn er naar onze mening, omwille van de financiële crisis, nog altijd een aantal banken die een eerder afwachtende houding aannemen, uit vrees dat klanten hun spaartegoeden massaal zouden afhalen. Eens een aantal leidende spelers hun rentebeleid kenbaar maken, zullen volgens ons snel de meeste banken volgen.
*)De stelling als zou Rabobank.be er als de kippen bij zijn om de rente te verlagen is niet helemaal correct. Zoals u allicht wel weet is de laatste rentewijziging van de ECB al de derde rentedaling op rij. In oktober werd de rente al met 0,5% verlaagd, in november nogmaals met 0,5% en nu in december met nog eens 0,75%. Na een verlaging van intussen 1,75%, die reeds twee maanden bezig is, is naar onze bescheiden mening, een verlaging van de basisrente met 0,20% uiterst beperkt en past deze in onze strategie van weloverwogen, geleidelijke renteaanpassingen.
*)De wijzigingen van de rentetarieven op onze website worden steeds uitgevoerd op de dag van de wijziging zelf, in dit geval 05/12. Deze wijziging is 's nachts om 00h00 dan ook op onze website doorgevoerd. De reden hiervoor is dat onze website steeds de tarieven dient te vermelden die op dat ogenblik van toepassing zijn. Dit is geenszins bedoeld om verkeerde informatie te geven over de rentevoeten.
*)Het is onze overtuiging dat een gezonde bank zoals Rabobank.be een gezonde rentepolitiek moet voeren. Dit houdt in dat onze rentevoeten conform de marktsituatie zijn. Een rentevoet die veel hoger ligt dan wat de markt eigenlijk toelaat is uiteindelijk niet gezond voor een bank, en op termijn dus ook niet voor de klant. Wij zijn er eveneens van overtuigd dat de meeste banken, gezien de ingrijpende daling, op korte termijn hun rentevergoedingen zullen herzien. Daarnaast zijn er naar onze mening, omwille van de financiële crisis, nog altijd een aantal banken die een eerder afwachtende houding aannemen, uit vrees dat klanten hun spaartegoeden massaal zouden afhalen. Eens een aantal leidende spelers hun rentebeleid kenbaar maken, zullen volgens ons snel de meeste banken volgen.
Mijn geld stond al een tijdje op de online rekening van dexia. Goed gegokt dus.
Ik volg grotendeels de zienswijze van de woordvoerder van Rabo.
Ze doen (voorlopig toch nog altijd) wat ze beloven. Je moet uiteraard zeer goed lezen (of is het interpreteren) wat er staat!
Op het vlak van service, transparantie, veiligheid (IT,…) behoort Rabo tot de wereldtop.
Ook wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de (nieuwe/oude) klanten of het soort (nieuw/oud) geld.
De zeer snelle uitvoering van de overschrijvingen vind ik uitermate klantvriendelijk en correct.
Ook het feit dat ze onmiddellijk berekenen hoeveel intresten je mag verwachten, vind ik een uitstekende optie. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan….En ja , ik ben gewoon klant bij Rabo, niets minder, niets meer.
Indien ik wat meer spaargeld bij Rabo had belegd ipv Kaupthing had ik dit jaar wat minder slaaploze nachten gehad!
Ze doen (voorlopig toch nog altijd) wat ze beloven. Je moet uiteraard zeer goed lezen (of is het interpreteren) wat er staat!
Op het vlak van service, transparantie, veiligheid (IT,…) behoort Rabo tot de wereldtop.
Ook wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de (nieuwe/oude) klanten of het soort (nieuw/oud) geld.
De zeer snelle uitvoering van de overschrijvingen vind ik uitermate klantvriendelijk en correct.
Ook het feit dat ze onmiddellijk berekenen hoeveel intresten je mag verwachten, vind ik een uitstekende optie. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan….En ja , ik ben gewoon klant bij Rabo, niets minder, niets meer.
Indien ik wat meer spaargeld bij Rabo had belegd ipv Kaupthing had ik dit jaar wat minder slaaploze nachten gehad!
doel van dit forum is en blijft zoveel mogelijk intresten bijschrijven
afschrijf topics horen hier niet thuis
best een ander forum aanmaken voor de rabobank
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ik heb de indruk dat u iets probeert te insinueren. Ik heb er echter geen idee van wat u bedoelt met "afschrijf topics" en of uw opmerking dan wel voor Rabobank.be of voor iemand anders bedoeld is.steven$ schreef: doel van dit forum is en blijft zoveel mogelijk intresten bijschrijven
Iets meer uitleg zou handig zijn. Alvast bedankt!
Ben tevreden dat ik al mijn geld van Rabobank naar Deutsche Bank heb geplaatst met een garantie voor 1jaar van 4,25%+1%.
Het duurde inderdaad meer dan een maand toen ze boven de % gingen, maar zakken nu wel direct vlugger dan de grootbanken. Het spreekwoord als je niet gekloot wordt door een holander dan is hij het vergeten komt hier terecht
in mij op.
Het duurde inderdaad meer dan een maand toen ze boven de % gingen, maar zakken nu wel direct vlugger dan de grootbanken. Het spreekwoord als je niet gekloot wordt door een holander dan is hij het vergeten komt hier terecht
in mij op.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Van mij krijgt Rabobank 'n dikke pluim voor z'n intrest, doorzichtigheid en nauwkeurigheid. Als al de Rabohaters eens om zich heen zouden kijken naar de andere banken, dan zouden ze d'er wel snel achterkomen dat er andere vette kluiven zijn waar ze hun woede op kwijt kunnen.
Misschien is Rabobank niet de geschikte bank voor 'n bankhopper maar het is anders wel 'n verdomd leuke bank voor 'n spaarder die al die pouha niet wil of voor 'n slapende rekening. Geen zorgen en toch 'n mooie intrest.
Misschien is Rabobank niet de geschikte bank voor 'n bankhopper maar het is anders wel 'n verdomd leuke bank voor 'n spaarder die al die pouha niet wil of voor 'n slapende rekening. Geen zorgen en toch 'n mooie intrest.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Idem hier. Eerst even kijken wat de andere banken doen de komende weken en of er die nieuwe regeling doorkomt of niet.Lanius schreef: Het was natuurlijk te verwachten. Er zitten hier precies wel veel rabohaters :-). 4% is nog altijd veel. Is het niet genoeg, ga dan naar andere bank. Sommige denken hier dat banken liefdadigheidsinstellingen zijn. Ik ga afwachten tot er nu en nieuwe regeling komt voor spaarrekeningen en dan beslissen of ik andere bank zoek of niet.
Ik ben tevreden dat ik mijn 2 spaarrekeningen bij Rabobank.be heb gehouden. Heb in het verleden eens geprobeerd om met een redelijk hoog bedrag het onderste uit de kan te halen, maar mijn geld werd bevrozen, ondanks dat ik die spaarekening in de zomer had geopent. Van 4,20% naar 4% dat maakt op 100.000€ een verschil van 200€. Kan ik mee leven en heb tot opheden een goed gevoel bij Rabobank.be, das tegenwoordig ook al veel waard.
1. Geldt de vrees dat klanten massaal hun spaargeld terugtrekken bij RABOBANK.be ook? 4 % is eigenlijk al méér dan de marktsituatie toelaat.Rabobank.be schreef: *)Het is onze overtuiging dat een gezonde bank zoals Rabobank.be een gezonde rentepolitiek moet voeren. Dit houdt in dat onze rentevoeten conform de marktsituatie zijn. Een rentevoet die veel hoger ligt dan wat de markt eigenlijk toelaat is uiteindelijk niet gezond voor een bank, en op termijn dus ook niet voor de klant. Wij zijn er eveneens van overtuigd dat de meeste banken, gezien de ingrijpende daling, op korte termijn hun rentevergoedingen zullen herzien. Daarnaast zijn er naar onze mening, omwille van de financiële crisis, nog altijd een aantal banken die een eerder afwachtende houding aannemen, uit vrees dat klanten hun spaartegoeden massaal zouden afhalen. Eens een aantal leidende spelers hun rentebeleid kenbaar maken, zullen volgens ons snel de meeste banken volgen.
2. (De grootbank) RABOBANK Nederland geeft op de 'Rabo InternetLoyaalSparen' 4,5%. Wordt Rabobank.nl dan ook als 'niet gezond' beschouwd door Rabobank.be?
3. In een opiniestuk van dhr S Vermeiren (manager Rabobank.be) gaat hij tekeer tegen een mogelijk wetsvoorstel om de getrouwheidpremie verplicht te maken. Dit vindt dhr Vermeiren niet transparant. Vindt Rabobank.be de verschillende tarieven die het moederhuis gebruikt dan wel een voorbeeld van transparantie? (http://www.rabobank.nl/images/spaarreke ... 947531.pdf)
4. In hetzelfde opiniestuk wordt er geïnsinueerd dat onze minister van Financiën beïnvloed zou worden door Belgische grootbanken. Welke Belgische grootbanken beïnvloeden onze politici? Van waar komt deze informatie? Of gaat het hier gewoon over verdachtmakingen en stemmingmakerij ("wij de eerlijke Nederlanders vs zij de corrupte Belgen")?
Laatst gewijzigd door kleinespaarder op 7 december 2008, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Euhm, dat geldt toch voor alle banken met een internet spaarrekening !!! Eigenaardige is wel dat Rabo er zééééér snel bij is terwijl andere, zelfs de grootbanken nog géén aanpassing hebben gemaakt !Rabobank.be schreef:
En neen, ik ben zeker geen Rabohater

Laatst gewijzigd door JoBe op 10 december 2008, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.