Wijziging verzekeringsagent KBC
-
- Newbie
- Contacteer:
Wijziging verzekeringsagent KBC
Ik kreeg recentelijk de facturen om mijn gezinspolis en ongevallenverzekering van KBC in de bus.
Tot mijn grote verbazing staat hier mijn verzekeringsagent niet meer op, maar iemand waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. Link naar de vorige verzekeringsagent (Greet Brynaert) is ook niet meer actief op website KBC
Is het normaal dat ze zoiets doen zonder de klant ook maar enige informatie te geven? Moet ik bij die nieuwe agent blijven of kan ik de polissen opzeggen en mij elders laten verzekeren?
Tot mijn grote verbazing staat hier mijn verzekeringsagent niet meer op, maar iemand waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. Link naar de vorige verzekeringsagent (Greet Brynaert) is ook niet meer actief op website KBC
Is het normaal dat ze zoiets doen zonder de klant ook maar enige informatie te geven? Moet ik bij die nieuwe agent blijven of kan ik de polissen opzeggen en mij elders laten verzekeren?
Re: Wijziging verzekeringsagent KBC
Ik denk niet dat enkel op basis dat je een andere makelaar/agent krijgt " aangewezen " je de polis bij KBC kunt opzeggen. Je zal je moeten houden aan de opzeg modaliteiten in je polis als je bij KBC weg wil.
Wel staat het volgens mij vrij dat je een andere makelaar/agent uit hun lijst kunt benaderen om je polis bij KBC verder te vertegenwoordigen.
Wil je niets meer met KBC of hun makelaars/agenten te maken hebben dat kan je naar een door jou gekozen vrije makelaar/agent gaan die dan uiteraard ook de opzeg modaliteiten dient na te leven, en die kan je dan verzekeren bij een andere maatschappij nadat je polis is vrijgegeven.
Wel staat het volgens mij vrij dat je een andere makelaar/agent uit hun lijst kunt benaderen om je polis bij KBC verder te vertegenwoordigen.
Wil je niets meer met KBC of hun makelaars/agenten te maken hebben dat kan je naar een door jou gekozen vrije makelaar/agent gaan die dan uiteraard ook de opzeg modaliteiten dient na te leven, en die kan je dan verzekeren bij een andere maatschappij nadat je polis is vrijgegeven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan je polissen van KBC laten mandateren bij een agent/makelaar van jouw keuze. Indien je je polissen van KBC wenst op te zeggen, zal je je moeten houden aan de opzegmodaliteiten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ok, dan blijf ik nog 1 jaar en verhuis erna alles.
Vind het niet kunnen dat zij zomaar eenzijdig veranderingen doorvoeren zonder de klant maar iets te laten weten.
Vind het niet kunnen dat zij zomaar eenzijdig veranderingen doorvoeren zonder de klant maar iets te laten weten.
Dat is je vrije keuze en je goed recht.geoffrey_dw schreef: ↑25 januari 2019, 14:19 Ok, dan blijf ik nog 1 jaar en verhuis erna alles.
Enkel je opzeg tijdig aangetekend aan de huidige makelaar en aan KBC melden.
Ze hebben toevallig geen tariefverhoging gedaan? Want dan zou je op basis daarvan wel meteen weg kunnen. Staat er niets in de kleine lettertjes van de brief? Meestal zeggen ze wel dat je het recht hebt om de polis op te zeggen bij een tariefverhoging.
Hoe dan ook, het is niet fijn als KBC je makelaar wijzigt, maar waar is de vorige makelaar naartoe? Het was van haar kant ook netjes geweest om te communiceren wanneer zij stopte en te laten weten wie haar dossiers had overgenomen...
Hoe dan ook, het is niet fijn als KBC je makelaar wijzigt, maar waar is de vorige makelaar naartoe? Het was van haar kant ook netjes geweest om te communiceren wanneer zij stopte en te laten weten wie haar dossiers had overgenomen...
In vroegere tijden -toen de dieren nog spraken- was bijna geen enkele verzekeringspolis jaarlijks opzegbaar. De meeste hadden een looptijd van 10 jaar. Een makelaar/verzekeringsagent kreeg toen dikwijls een commissie van 25% van de netto-premie. Een goedgevulde verzekeringsportefeuille bracht dus veel op voor de tussenpersoon en bovendien voor een lange periode. Een makelaar die zijn activiteiten stopzette, kreeg gewoonlijk een tegenwaarde van commissies van 3 jaar van de overnemende makelaar. Er was toen zelfs een handel in verzekeringsportefeuilles.
Met al die kortlopende polissen is het belang van dergelijke portefeuilleovernames weliswaar sterk gedaald maar nog niet verdwenen.
De nieuwe makelaar zal wel iets betaald hebben voor de overname van jouw polis en zal je bijgevolg wel graag als klant behouden.
Misschien hem/haar eens contacteren? Zo valt er voor jou nog iets van de boot?
Met al die kortlopende polissen is het belang van dergelijke portefeuilleovernames weliswaar sterk gedaald maar nog niet verdwenen.
De nieuwe makelaar zal wel iets betaald hebben voor de overname van jouw polis en zal je bijgevolg wel graag als klant behouden.
Misschien hem/haar eens contacteren? Zo valt er voor jou nog iets van de boot?
Hoeveel % van de nettopremie denk je dat ze nu hebben ? Veel scheelt het soms niet, en soms is het zelfs nog meer.
Let erop dat je drie maanden op voorhand een verzekering moet opzeggen. Dus als je volgend jaar wilt veranderen, zou ik nu al naar een verzekeringsmakelaar gaan. Dan betaal je polissen nog niet, misschien kan je onmiddellijk weg.
Let erop dat je drie maanden op voorhand een verzekering moet opzeggen. Dus als je volgend jaar wilt veranderen, zou ik nu al naar een verzekeringsmakelaar gaan. Dan betaal je polissen nog niet, misschien kan je onmiddellijk weg.
Hangt af van de makelaar. Een "goeie" klant krijgt wel vaak een korting bij een KBC makelaar (zelfstandige) terwijl dat bij een KBC kantoor bijna nooit kan (bedienden..).
Het is niet omdat je korting krijgt, dat zijn commissiepercentage anders is