wijziging woonbonus
TIP
wijziging woonbonus
Hallo
ik ben van plan om in 2014 een nieuwbouwappartement te kopen dat pas in 2015 opgeleverd zal worden. Als ik mijn lening in 2014 afsluit kan ik dan nog in het huidige systeem van de woonbonus blijven of telt de datum waarop je werkelijk in het appartement woont?
Groetjes
Tine
ik ben van plan om in 2014 een nieuwbouwappartement te kopen dat pas in 2015 opgeleverd zal worden. Als ik mijn lening in 2014 afsluit kan ik dan nog in het huidige systeem van de woonbonus blijven of telt de datum waarop je werkelijk in het appartement woont?
Groetjes
Tine
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Re: wijziging woonbonus
Het huidige. Je hebt beperkte tijd als er omstandigheden zijn, zoals het nog niet opgeleverd zijn van je woning.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
bedankt!
Je hebt recht op de woonbonus zoals hij nu is indien je de hypothecaire lening aangaat vóór 31/12/2014. Na het afsluiten van deze lening moet je de woning binnen de 2 jaar betrekken.
Mvg,
Mvg,
Hierbij nog een aansluitende vraag:
Ik ben een doctoraatsstudent en krijg geen "loon" maar een "vergoeding" dat vrijgesteld is van belastingen. Aangezien ik geen belastingen moet betalen zal ik ook geen gebruik kunnen maken van fiscale voordelen zoals woonbonus.
Daarom de vraag: Als ik dit jaar nog een huis/nieuwbouwproject aankoop met een hypoth lening voor 31/12/2014, heb ik dan nog recht op het huidig systeem als ik volgend jaar wel loontrekkende ben met betaling van belastingen. (volgend jaar stopt mijn doctoraat en moet ik dus op zoek naar werk). maw, kan ik volgend jaar als ik loontrekkend wordt van de huidige woonbonus genieten?
bijkomende vraag: is er een verschil als ik volgend jaar in Nederland ga werken mbt de woonbonus?
Alvast bedankt
Ik ben een doctoraatsstudent en krijg geen "loon" maar een "vergoeding" dat vrijgesteld is van belastingen. Aangezien ik geen belastingen moet betalen zal ik ook geen gebruik kunnen maken van fiscale voordelen zoals woonbonus.
Daarom de vraag: Als ik dit jaar nog een huis/nieuwbouwproject aankoop met een hypoth lening voor 31/12/2014, heb ik dan nog recht op het huidig systeem als ik volgend jaar wel loontrekkende ben met betaling van belastingen. (volgend jaar stopt mijn doctoraat en moet ik dus op zoek naar werk). maw, kan ik volgend jaar als ik loontrekkend wordt van de huidige woonbonus genieten?
bijkomende vraag: is er een verschil als ik volgend jaar in Nederland ga werken mbt de woonbonus?
Alvast bedankt
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Hoe bewijs je dat je de woning bent ingetrokken, hoe wordt dit gecontroleerd?jonas.c schreef:Je hebt recht op de woonbonus zoals hij nu is indien je de hypothecaire lening aangaat vóór 31/12/2014. Na het afsluiten van deze lening moet je de woning binnen de 2 jaar betrekken.
Mvg,
De controle van je domicilie wordt gedaan door een wijkagent. Die komt langs nadat je bij de gemeente bij de dienst bevolking je domicilie op je identiteitskaart hebt laten wijzigingen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Let wel op: de datum van controle geldt als datum van verhuis! Als je officieel nog wil dat je domicilie geldt in december ga je moeten contact opnemen met de wijkagent en met hem/haar af te spreken om nog zeker voor het jaareinde langs te komen.
Het kan o.a. belangrijk zijn voor het laten gelden van de woonbonus en aftrekbaar maken van het KI in de belastingaangifte.
Het kan o.a. belangrijk zijn voor het laten gelden van de woonbonus en aftrekbaar maken van het KI in de belastingaangifte.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
is het niet voldoende als enkel de akte in 2014 verleden is om van de huidige regeling te genieten?Spruitekop schreef:Let wel op: de datum van controle geldt als datum van verhuis! Als je officieel nog wil dat je domicilie geldt in december ga je moeten contact opnemen met de wijkagent en met hem/haar af te spreken om nog zeker voor het jaareinde langs te komen.
Raadpleeg je notaris !pinkpanther schreef:is het niet voldoende als enkel de akte in 2014 verleden is om van de huidige regeling te genieten?Spruitekop schreef:Let wel op: de datum van controle geldt als datum van verhuis! Als je officieel nog wil dat je domicilie geldt in december ga je moeten contact opnemen met de wijkagent en met hem/haar af te spreken om nog zeker voor het jaareinde langs te komen.
Is er iemand die weet dat bij de nieuwe regeling de bedragen ieder jaar worden geïndexeerd van de woonbonus??
-
anonymous6
Ik dacht dat ze juist NIET meer geïndexeerd zouden worden.
http://www.zakenkantoorsempels.be/de-woonbonus-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
De indexatie wordt uitgesteld.
De indexatie wordt uitgesteld.
Het staat er niet bij in het artikel,het gaat over de nieuwe regeling van de woonbonus die vanaf 2015 ingaat!!
Worden de verlaagde fiscale bedragen geïndexeerd ieder jaar??
Worden de verlaagde fiscale bedragen geïndexeerd ieder jaar??
dacht van niet,
sowieso, de inflatie is op bovennatuurlijke wijze quasi stilgevallen sinds de regering di rupo "aanpassingen" heeft uitgevoerd aan de indexkorf
sowieso, de inflatie is op bovennatuurlijke wijze quasi stilgevallen sinds de regering di rupo "aanpassingen" heeft uitgevoerd aan de indexkorf