Winnaars van corona
TIP
Re: Winnaars van corona
Van Netflix zegt men al 10 jaar dat het overgewaardeerd is. Het is zelfs lange tijd geliefd geweest als zogezegd een prima aandeel om te shorten. Geen kat die begreep waarom de koers dan steeds maar hoger klom.dreamy schreef: ↑15 april 2020, 17:50 We have another winner! Netflix bereikt vandaag een nieuwe all time high van $ 430 !
Toch vrees ik voor Netflix dat er teveel concurrentie aankomt. Ik ben benieuwd wat er met het aandeel gaat gebeuren als die concurrentie verder op stoom komt en ze één van de velen zijn geworden.![]()
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Colruyt moet wel een beetje genuanceerd worden denk ik. Dreamland, Dreambaby, Zeb, Fiets! vallen hier ook onder, en deze takken hebben dan wel weer veel last van de huidige maatregelen.
Da's waar, maar Colruyt is wel voldoende goed gemanaged en gekapitaliseerd om zich goed door deze crisis heen te slaan en er nog sterker uit te komen. B.v. door hun on-line en/of thuisbezorg aktiviteiten verder te ontwikkelen.DonPastello schreef: ↑15 april 2020, 19:57 Colruyt moet wel een beetje genuanceerd worden denk ik. Dreamland, Dreambaby, Zeb, Fiets! vallen hier ook onder, en deze takken hebben dan wel weer veel last van de huidige maatregelen.
Nvidia, weer richting de 290 usd.
Ebro Foods doet het niet slecht. Wereldleider in rijst (oa Lassie) en nummer twee in pasta (oa Panzani).
Dit bedrijf zal de corona crisis wel doorstaan.
Dit bedrijf zal de corona crisis wel doorstaan.

Alles dat recurrente inkomsten kent (onderhoudscontracten, licenties, abonnementen,...), bedrijven met sterke balansen en liefst een netto kaspositie, bedrijven met lage vaste kosten, farma en producenten van medisch materiaal, consumentengoederen, toeleveranciers voor tuincentra misschien? 

Basic-fit doet het heel goed (+50% bij mij) al zie ik geen enkele verklaring voor dit resultaat. Fitnesscentra kunnen zowaar nog tot eind dit jaar gesloten blijven gezien grote bron van potentiële besmettingen.
Basic Fit werkt met een abonnementsformule. Dat zijn recurrente inkomsten. Dat zal in elk geval ëén van de verklaringen zijn.
Nothing makes sense anymore. De markt wordt bepaald door algoritmes en momentumtraders. De wereldwijde nulrente drijft iedereen toch richting aandelen, en de recente ingrepen van centrale banken zeggen eigenlijk "wat er ook gebeurt, wij zorgen wel dat het goed komt". Betekent dat ongezien staatsinterventies en voor altijd een onbekend monetair pad bewandelen, dan is dat maar zo.
Zelfs de (intussen zogoed als bevestigde) diepste recessie sinds de grote depressie deert de markten niet. Las onlangs ergens "don't bet against the Fed". Is wel blijven hangen.
Basic Fit int voorlopig geen abonnementskosten meer, zolang de deuren dicht blijven.
Zelfs de (intussen zogoed als bevestigde) diepste recessie sinds de grote depressie deert de markten niet. Las onlangs ergens "don't bet against the Fed". Is wel blijven hangen.
Basic Fit int voorlopig geen abonnementskosten meer, zolang de deuren dicht blijven.
Wist ik niet, maar het klinkt idd zeer logisch. Maar zelfs in deze irrationele markten moet er een reden zijn waarom Basic-Fit het nog beter doet dan de anderen. Enig idee waarom?DeZatteNonkel schreef: ↑17 april 2020, 13:15 Basic Fit int voorlopig geen abonnementskosten meer, zolang de deuren dicht blijven.
Misschien omdat ze heel weinig kosten hebben (buiten de huur) ? Ze sluiten de deur dus geen elektriciteitskosten; herstellingen etc. Maar uiteindelijk kan dit voor elk gesloten bedrijf gezegd worden.MoreOrLess schreef: ↑17 april 2020, 13:53Wist ik niet, maar het klinkt idd zeer logisch. Maar zelfs in deze irrationele markten moet er een reden zijn waarom Basic-Fit het nog beter doet dan de anderen. Enig idee waarom?DeZatteNonkel schreef: ↑17 april 2020, 13:15 Basic Fit int voorlopig geen abonnementskosten meer, zolang de deuren dicht blijven.
Basic Fit heeft ook relatief weinig personeel per centra als ik me niet vergis.
Procter & Gamble: omzetgroei in het voorbije kwartaal van ruim 6 procent (wc-papier!
). Tevens dividend aristocraat met voor het 63ste jaar op rij een hoger dividend.
Philips?: omzet stabiel, winst omlaag, maar bestellingen + 23%, met name van beademingstoestellen en monitors.

Philips?: omzet stabiel, winst omlaag, maar bestellingen + 23%, met name van beademingstoestellen en monitors.
Huh, ik lees hier Basic Fit als één van de winnaars??? Bekijk de grafiek eens op een half jaar... Die zijn gewoon enorm diep gezakt, en dan een sprongetje omhoog. Maar nog altijd héél diep.
Winnaars is natuurlijk afhankelijk van je gemiddelde aankoopkoers.
Winnaars is natuurlijk afhankelijk van je gemiddelde aankoopkoers.
dan wordt mijn snel toets op mijn afstandbediening een beetje zinloos...dreamy schreef: ↑15 april 2020, 17:50 We have another winner! Netflix bereikt vandaag een nieuwe all time high van $ 430 !
Toch vrees ik voor Netflix dat er teveel concurrentie aankomt. Ik ben benieuwd wat er met het aandeel gaat gebeuren als die concurrentie verder op stoom komt en ze één van de velen zijn geworden.![]()
Netflix heeft de naam en ik verwacht veel mensen die slapen en in de toekomst gewoon blijven betalen. denk wel dat ze de grootste groei wel gehad hebben
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission