Winst herbeleggen
TIP
Winst herbeleggen
Ik heb een paar beleggingen die na enkele jaren hun inbreng verdubbeld hebben. Ik zit te denken om de helft te verkopen en de winst in een andere investering (etf, fonds, ...) te beleggen. Is er toegevoegde waarde aan dit manoeuvre, of is het voordeliger om de buy and hold vol te houden.
Re: Winst herbeleggen
Gaat het over gespreide beleggingen of individuele aandelen? Dat is de belangrijkste grond waarop je deze keuze moet maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Alleen wanneer je er van uit gaat dat die "andere investering" meer zal renderen of een lager risico heeft, kun je overwegen om over te stappen, enkel en alleen omdat je reeds veel winst hebt veranderen is meestal geen goed idee.Natal schreef: ↑2 november 2019, 17:24 Ik heb een paar beleggingen die na enkele jaren hun inbreng verdubbeld hebben. Ik zit te denken om de helft te verkopen en de winst in een andere investering (etf, fonds, ...) te beleggen. Is er toegevoegde waarde aan dit manoeuvre, of is het voordeliger om de buy and hold vol te houden.
Het gaat over een gespreide belegging. En het klopt wat Vortex zegt, als er geen reden is als minder risico nemen of een te verwachten meeropbrengst te realiseren is er weinig reden toe. We blijven mooi in onze buy and hold strategie berusten.
Wat je altijd kan doen is een trailingstop instellen met een grote marge, en dit voor de helft van je aandelen.
Op die manier stijgen ze nog mee, en gaat het dan toch plots fel naar beneden, dan wordt dat deel mogelijks verkocht.
Op die manier stijgen ze nog mee, en gaat het dan toch plots fel naar beneden, dan wordt dat deel mogelijks verkocht.
Je kan ook wat covered calls schrijven (beperkt het opwaarts potentieel, maar als je verkoopt geldt hetzelfde).